SkyscraperCity Forum banner
1 - 20 of 20 Posts

·
Registered
1,614 Posts
Ik schat dat de toren een vergelijkbare hoogte gaat hebben als De Bankier en de Spoorparktoren. Ik tel zo'n 22 a 23 verdiepingen.

Ik vind het een mooi plan met een leuke variatie aan ontwerpen. Laat maar gauw komen!

·
Registered
304 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Denk ik ook inderdaad, mooi tegen de 70m-grens aanhikken op die plek. Vind het een verademing om zo'n plan te zien met variatie in hoogte, positionering en kleurgebruik. Dat kan nog wel eens een fijn wijkje worden.

·
Registered
1,791 Posts
Bij CB5 op de site hebben ze t over 65m, maar dat is met 23 verdiepingen/24lagen toch wat karig, zekerder een extra hoge begane grond, mogelijk hogere penthouse en opbouw voor ligt en installaties.... 80m haalt ie niet, 70/75m is zeker aannemelijker.
CB5 is de stedenbouwkundige en misschien niet de architect van de toren. Dat zou iig een verklaring voor de 65m kunnen zijn, mits de renderingen die we hier hebben het uiteindelijke ontwerp zijn.

·
Registered
1,274 Posts
Hij zal een verdieping hoger zijn dan de Spoorparktoren (75m) en net als de Bankier 24 bouwlagen (76m) dus 65m lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Maar belangrijker dan de hoogte vind ik de afwerking van de gevel. Op de schetsen is dat nog niet duidelijk

·
Registered
464 Posts
Zou mooi zijn als ze dit project gebruiken om vanaf de Reeshof tot voorbij de Piushaven een mooie Esplanade langs het kanaal te maken waar je rustig kunt wandelen en niet om ruimte hoeft te vechten met fietsers, groenvoorzieningen met zitdelen er om heen. Ben sowieso blij met de vooruitzichten dat dit lelijke gat in de stad na weet ik hoeveel jaar eindelijk eens aangepakt gaat worden.

·
Registered
1,791 Posts
In eerdere schetsen was er ook een waterpartijtje richting de toren doorgetrokken. Een haventje is geen gek idee, het zou meteen wat levendigheid brengen. Ik vraag me echter wel af hoeveel pleziervaart er is op dit stuk kanaal. Het is immers geen mooie rivier, maar water dat het ene met het andere industrieterrein verbind ;)

·
Registered
1,274 Posts
Je hebt de verbinding via Dongen-Oosterhout naar de Biesbos en de rest van het land. Of de andere kant op naar Oirschot en Beek en donk de verbinding met de Zuid-Willemsvaart. Ik denk dat er genoeg interesse in zou zijn in een klein haventje.

·
Registered
1,614 Posts
Die trap en kade aan het water zijn dan wel weer leuk. Die groene strook (van water tot de toren) is in het huidige plan veel minder stenig dan op de impressie hierboven en dat is in mijn ogen ook een pluspunt. Wat heb je als bewoner nou liever recht voor je deur liggen dan glooiende groene weides met bomen?

1 - 20 of 20 Posts