Skyscraper City Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Illustrateur
13,143 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
toekomstige infrastructuur rotterdam ?(snelwegen)

ik denk dat het deze kant op gaat.... ik heb zelf mijn verwachting op het kaartje van c-borg ingetekent. :)

eventuele infrastructurele veranderingen in den haag(tunnels) en rotterdam zelf (met mogelijk 3e stadsbrug of tunnels) heb ik niet meegenomen. dit is enkel van mogelijke hoofdverkeersaderen.

-aanleg aaneengesloten a4(tunnel onder schidam van 2km, tunnel onder oude maas en brug over het spui. ook zal knooppunt benuxplein een los angeles junction worden> zoals prins clausplein)

- aanleg van kustroute vanaf den haag door 2500m lange tunnel onder nieuwe waterweg en calandkanaal> a54. verder via autoweg over de deltawerken richting vlissingen. zal een route kunnen vormen die aansluit op de westerscheldetunnel richting lille(globaal dan he).

-aanleg grote verkeersbrugvanaf knooppunt ridderker-noord richting krimpenom nu nog geisoleerd liggend stedelijk gebied te ontsluiten.

-en mogelijk een grote verkeersbrug over de nieuwe maas (a24) om beneluxtunnel in de toekomst te ontlasten (met komst van aaneengesloten a4) en voor het beter linken van de noord- en zuidoever.

·
Digue-le-Bois
1,133 Posts
Mooi kaartje, al denk ik dat de A24 en A54 er niet snel zullen komen, en allebei al helemaal niet. De A4 moet snel eens afgebouwd worden, dat is echt een missing link. En de A16 moet eigenlijk ook nog doorgetrokken worden, langs Zoetermeer, globaal de HSL volgend, naar de A4 om de wegen rond Den Haag te ontlasten.

·
Illustrateur
13,143 Posts
Discussion Starter · #3 · (Edited)
ik verwacht dat er in de toekomst minimaal een vaste oeververbinding zal zijn onder de nieuwe waterweg. of het er twee zullen zijn, weet ik niet. denk dat die kans vrij zou kunnen zijn. de a24 is echter wel een leuke mogelijkheid om een lekker hoge brug aan te leggen!! (zoveel hebben we die nog niet in het kikkerlandsche) misschien niet echt nodig, maar meer een wannahave ;) . misschien dat er wel een hoge brug mogelijk is naar krimpen. lijkt me vet. vanaf daar zou je de skyline van rotterdam denk ik ook redelijk goed kunnen zien.

hoe hoog is eigenlijk het brugdek van de brienenoordbrug?

·
robkaper.nl
5,971 Posts
Ik moet er nog steeds om lachen dat de gemeente Rotterdam via de bufferzone Hoek van Holland heel Den Haag afgesloten houdt van de Maasvlakte en overige havenactiveiten. Ik zie die A54 plus tunnel er dan ook niet van komen.

·
Illustrateur
13,143 Posts
Discussion Starter · #6 ·
heeft er iemand trouwens plaatjes van die rondweg oost om dordrecht(het deel wat geen snelweg is), volgens mij is dat ook wel een stedelijke autoweg. loopt immers door de stad en zal toch wel wat wegen op palen hebben. iemand foto's/plaatjes?

zou c-borg hier nog mogen komen, waar haalde jij precies die mooie kaarten vandaan. bij michelin krijg ik altijd van die irritante zoek/routeplanner-systemen

·
Banned
7,693 Posts
Brielle lijkt mij echt zo'n stadje waar men ook geen a-zoveel ook maar in de buurt wil hebben! Bovendien is de luchtverontreiniging al zo erg in NL dat nieuwe wegen eenvoudig in strijd zijn met afspraken die NL moet nakomen. De Maasvlakte heeft binnenkort de Betuwelijn en andere infra is dan overbodig.

·
Accepteer Geen Middelmaat
1,498 Posts
ik denk dat het deze kant op gaat.... ik heb zelf mijn verwachting op het kaartje van c-borg ingetekent. :)
't Is trouwens eigenlijk mijn kaartje. :)
Dit was mijn origineel:

Overigens geloof ook ik trouwens niet dat zowel de A24 als de A54 er komen. Misschien ooit eentje...

·
Rick Bakker
5,325 Posts
^Ik heb alleen wat misverstanden rechtgezet:)

@Eurim: je moet op de michelin routeplanner 'print' kiezen, dan krijg je een voorbeeld die je weer kunt opslaan.

·
yeah!!
215 Posts
@wicher:

opmerkelijk dat je hier de a13 tussen kleinpolderplein en de aansluiting met de doorgetrokken a16-noord tot gewone stadsweg hebt gedegradeerd, of was dat al zo op de originele kaart (zo niet, petje af;)) Misschien niet eens zon gek plan, maar voor de bewoners van Overschie zal het nie echt helpen. Al het verkeer van R'dam Centrum en de Eramusbrug en Willemstunnel zullen hier toch langsgaan. Het slimste is natuurlijk om dan voor Terbregseplein de richting Den Haag en Delft aan te geven over de a16 (dus rechtdoor) ipv a15 (linksaf), dan verdeelt het verkeer zich stukken beter....

·
Accepteer Geen Middelmaat
1,498 Posts
@ Fido
Inderdaad heb ik dat stuk snelweg gedegradeerd.
Ik zou zelf het liefst zien dat het nummer A13 verdwijnt, en gewoon het hele doorgaande stuk A16 wordt. Het lijkt me 100 % logisch dat verkeer vanaf het Terbregseplein naar Delft/DH over deze A16 wordt geleid, ik zie geen reden om dit verkeer nog over de A20 te laten gaan.
Het bestaande stuk door Overschie heeft alleen een functie voor de bereikbaarheid van Rotterdam(-Centrum), het lijkt me niet dat dit daarvoor snelweg A13 hoeft te blijven. Ten tweede is het toch al geen echte snelweg, met die max. snelheid van 80.

·
Registered
958 Posts
Een A4 Delft-Schiedam èn een A54 zullen er niet komen.
Eveneens een A24 èn een A54 niet. Die A54 is enkel in de NoMo gefietst vanwege D66-inbreng bij de procedure van de A4 Delft-Schiedam.

Ik hoop vooral dat de A4 Delft-Schiedam en A4 Beneluxster - Klaaswaal er snel komen.
De A24 is volgens mij voorlopig nog niet nodig - de Beneluxtunnel zelf heeft nog capaciteit genoeg (zelfs een nu nog ongebruikte wisselstrook). Wel zal verbreding van de A15 tussen Beneluxster en Ridderkerk volgens mij geen overbodige luxe zijn.

Die verbinding tussen KP Ridderkerk en de N210 lijkt me nuttig, maar of dat een autosnelweg (A38) zou moeten zijn ? Ik denk dat we met een dubbelbaans autoweg à là N230 al een heel eind kunnen komen.

Een verbinding die ik graag zou zien in deze regio is een kortsluiting tussen de N470/N471 en de N440, oostelijk om Pijnacker-Nootdorp. Geen autosnelweg uiteraard, maar wel zodanig dat deze weg het regionale verkeer goed kan behappen.

Tenslotte: verbreding van (delen) van de A4, A12, A15 en A20 is voor de bereikbaarheid van deze regio volgens mij belangrijker dan de aanleg van een een A24 of een A54.

·
Illustrateur
13,143 Posts
Discussion Starter · #15 · (Edited)
geen a4 schiedam-delft, zijn ze gek geworden??!!

enne wicher, excuses voor het verkeerd vermelden. ik geloof dat c-borg hem ook ooit heeft gebruikt.

eerlijk gezegd zie ik de a24 EN a54 niet gebouwd worden. het zou wel vet zijn. ik denk wel dat de oranjetunnel (a54) realistisch is. ze ozchten wel degelijk naar een extra oeververbinding. hoe het er nu mee staat weet ik niet. het zou een toltunnel kunnen worden als het financieel niet helemaal lekker zit.

ps: hoe hoog is het dek van de brienenoordbrug?

·
Illustrateur
13,143 Posts
Discussion Starter · #16 ·
@aswnl
maar meen je dat nou, dat de a4 (met tunnel ter hoogte van schiedam) er niet komen. dat is toch onmogelijk? ik snap dan het nut niet van de ontwikkeling van de a4 zuid bij bergen op zoom. dadelijk wordt het alsnog een gatenkaasroute.....

1 - 16 of 16 Posts