Skyscraper City Forum banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Needs more Tokyo!
1,164 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ja, ik ben terug!

Ik zie dat Dr Dubai al een 'voorproefje' heeft gepost, ik zal hem niet teleurstellen en meteen maar beginnen met posten.

Akihabara Electric Town, liefkozend Akiba genoemd, is een serie straatjes en een hoofdweg die bol staat en bekend is van elektronikazaken en manga shops. Het is een deel van Tokyo wat eigenlijk is zoals je het je voorstelt, het Tokyo van de neonlichten. Na het werk en in het weekend is het een verzamelplaats voor 'Otaru' (nerds) die zich kunnen vermaken met het spelen van Pachinko (populaire gokkasten in Japan) en het drinken in Maid Cafes, zuiptentjes op de bovenste etages van gebouwen waar ze worden bediend door Japanse dames in Franse schoonmaakster kostuums.

Maid Cafes zijn overigens niet echt veel bijzonders. De dames daar lijken er jonger dan 18 (Japanners lijken sowieso altijd 5 jaar ouder dan ze zijn) en de bediening is niet zo spannend als het klinkt. Misschien leuk om mee te maken als je er bent, het is als karaoke een deel van de Japanse cultuur.

1.

2. Hitsige posters vullen het straatbeeld net zo goed als de neon:

3. Zaken gaan hier goed:

4. Grijpkasten en speelautomaten:

5. Macdonalds vindt je overal. Rond elk station zit er standaard een. Het is een plek waar vooral jonge mensen heen gaan. Het aparte van Japan is dat terwijl wij de Amerikaanse ketens verafschuwen, je in Japan hip bent als je in Starbucks koffie zuipt.

6. Let vooral op de vele vending machines die overal te vinden zijn:

7. In Akiba kun je best veel toeristen vinden:

8. Jammer jongens, hier mag je alleen in als je 18 bent:

9. Grote comicwinkel. Dit soort shops hebben vaak 7 verdiepingen. Je kunt er alles vinden, van soundtracks tot AV comics op de bovenste verdieping.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17. Het plein voor het JR Akihabara station. Hier kun je ook vaak French Maids vinden die proberen mensen te strikken voor de te dure Maid Cafes.

18. Yodobashi Akiba. Neem de Media Markt in Rotterdam en voeg er 7 verdiepingen aan toe.

19. Frankfurt?

De Ginza is dan precies het tegenovergestelde van Akihabara, maar je doet er hetzelfde; zooi kopen, maar dan tegen hogere prijzen. Het is een enorm lange hoofdweg waar je snachts verdwijnt in de massa's rijke mensen en uitkijkt op een lange strook gebouwen met neonverlichting.

20. Het Wako-gebouw links is een bekend gebouw in Tokyo, wat op veel foto's terug te vinden is. Het heeft de oorlog overleeft en komt uit 1930.

21.

22. Zie het contrast met de mensen hier en de mensen in Akiba:

23.

·
Registered
1,216 Posts
Mooie streetscenes. Jammer van het druilerige weer, maar dat heb je niet altijd in de hand. Ben benieuwd naar de rest.
Volgend jaar juli ga ik zelf naar Taiwan, Zuid-Korea en Japan. Deze fotoserie maakt me in ieder geval al enorm enthousiast :)

Favo's: #5, 10, 19, 22

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Ah, leuk, dít is inderdaad het Japan zoals het in mijn stereotype beeld voorkomt.

Geweldige Engelse termen ook, bijvoorbeeld op #12: Amusement, Fun, Fun :D Kun je met Engels wel goed uit de voeten daar, op de bediening in restaurants en hotels na natuurlijk?

·
Needs more Tokyo!
1,164 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Ah, leuk, dít is inderdaad het Japan zoals het in mijn stereotype beeld voorkomt.

Geweldige Engelse termen ook, bijvoorbeeld op #12: Amusement, Fun, Fun :D Kun je met Engels wel goed uit de voeten daar, op de bediening in restaurants en hotels na natuurlijk?
Nee. :p

Het beste is wat Japans te leren mocht je ooit nog gaan, dat zal je een heleboel helpen. Je kunt met Engels wel terecht, maar dan moet je echt naar de internationele gedeeltes gaan. Anders moet je dingen aanwijzen op de menukaart etc. Je kunt je wel redden, maar Engels spreken ze vaak niet of nauwelijks.

·
Banned
6,813 Posts
Vette foto's Sado!

Heb je ook nog bij winkels die apparaten gezien waar je je paraplu in moet doen, en dat die dan automatisch ingeklapt wordt?:p

Die laatste straat is trouwens echt mooi. In Madrid heb je zo de Gran Via, ik mis zo'n straat echt in Nederland.

·
Registered Abuser
6,302 Posts
Mooie serie (alle 4). Het lijkt me een fascinerende stad. Over Engels in Japan, ik heb begrepen dat 98% van Japanners alleen Japans spreekt. Ook in restaurants en hotels zul je dus waarschijnlijk veel mensen tegen komen die geen zin Engels spreken.

1 - 17 of 17 Posts