Skyscraper City Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Needs more Tokyo!
1,164 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Shibuya is een gedeelte voornamelijk gericht op winkels voor tieners. Hier kun je de Shibuya girls vinden, meiden die enorm geilen op westerse zooi en met dikke lagen make-up over straat gaan.

1. De bekend Shibuya crossing is de drukste van de wereld. Er lopen elke dag 250.000 mensen over heen. Leuk om te zien is als de stoplichten op rood gaan. Mensen die zich dan in het midden bevinden rennen snel naar de zijkanten.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Harajuku ligt even ten noorden van Shibuya en is het fashion gedeelte van Tokyo, wellicht van de wereld. Harajuku is echt de moeite waard op zondag, waarneer de bizarre gothic lolita's zich op straat begeven. Harajuku is dan de scene van meiden die zich verkleden als hun favoriete Jrocker of anime karakter. Het aparte is het contrast met de Shibuya girl: Harajuku girls focussen zich enorm op Japanse (traditionele) cultuur en je kunt stellen dat wat zij vertonen meer dan slechts fashion is.

10. Harajuku station. Het rustieke uiterlijk van dit station is uitermate deceptief: alle treinen tussen Shibuya en Shinjuku passeren hier. Dit is wellicht de drukste lijn van Tokyo.

11. Takeshita Street is hét fashion straatje van Tokyo. Deze straat is wellicht een halve kilometer lang maar op sommige dagen kom je nauwelijk door de hordes mensen heen en voelt het aan als een straat van enkele kilometers.

12.

13.

14.

15. Op de brug over het spoor tussen Harajuku en Yoyogi Park verzamelen zich elke zondag de eerder genoemde dames:

16.

17.

18. Je zal er maar mee op de foto willen:

19. Denk niet dat alle meiden hier creatief zijn. Sommige van deze kostuums kun je kant en klaar kopen in Takeshita Street.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

·
Needs more Tokyo!
1,164 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Favo's: #1, 3, 11 en 13.

Ben zelf niet in het parkje achter #15 geweest, wellicht jij wel? Het schijnt dat daar japanse rockers met vetkuif rondlopen.
Nee, ik ben het park ook niet in geweest. Had het wel willen doen, maar tijd tekort. Ik had in tegenstelling tot jou niet echt genoeg aan 4 dagen. 12 dagen had ik al niet genoeg aan!

·
Banned
6,813 Posts
Ja supermooie foto's!!, maar ik had graag wat meer foto's van de Shibuya girls gezien!:D

Zachtjes uitgedrukt is dit toch niet helemaal mijn smaak. Wel interessant natuurlijk, waarom mensen er zo lelijk bij willen lopen.

1 - 12 of 12 Posts