Skyscraper City Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

·
Needs more Tokyo!
1,164 Posts
Discussion Starter · #1 ·
In Asakusa kun je veel tempels vinden, maar ook is het een verbindingsbrug tussen het hectische Tokyo en het dorpse Tokyo. Hier wonen vooral oude mensen die zeer rustig aan leven. In de laatste paar jaren zijn hier veel hotels gaan zitten, dus je ziet er tegenwoordig ook meer buitenlandse toeristen. Een geweldige plek om te zitten met je hotel want het is er rustig en goedkoop. Er hangt een zeer traditionele sfeer en streetscenes schieten is er een makkie.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12. Traditioneel of niet, McDonald's there:

13.

14.

15.

Rippongi / Mori Hills is een redelijk nieuw zakendistrict tussen de rivier en Shibuya in, onder het Keizerlijke Paleis. Het is vooral een internationaal gedeelte. Ik had het er niet echt naar mijn zin; het is er vooral erg Amerikaans. Als het er New Yorks zou zijn zou ik het niet erg vinden maar ik heb er maar een klein deel van mijn tijd doorgebracht.

Kopstukken op het huidige moment zijn het Mori Building van 230 meter en de hoogste van Tokyo als je de Tokyo Tower niet meetelt, de Midtown Tower van 250 meter.

16. Tokyo Midtown Tower:

17.

18. Mori Building:

19. Mori Building & Tokyo Tower

20.

21.

22.

23.

24. Het zijn echt hills:

25. Midtown Tower:

26. Tokyo Tower en Midtown Tower:

27. Links op de panorama begint Rippongi, rechts ligt Shiodome:

·
UP's and Downsss
2,203 Posts
Sodeju, krullebol..Jij komt nog eens ergens :cheers1: 26 is een prachtplaat trouwens (ik mis alleen Kermit als Godzilla)

·
Kees
3,292 Posts
Wat mij opvalt is, dat de meeste(?) bekabeling bovengronds loopt (zoals op foto 7), is dit ook vanwege de breuklijnen/aardbevingen of door de harde grond?

·
Registered
7,648 Posts
Geweldige serie, mooi dat contrast tussen die dorpse huisjes en de moderne wolkenkrabbers. Opvallend dat er zoveel fietsers zijn, had ik eigenlijk daar niet verwacht.

1 - 9 of 9 Posts