Skyscraper City Forum banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Needs more Tokyo!
1,164 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Tokyo Part V - Mix & Pano's (28x)

1. Asakasa:

2. Tempel:

3. Bunkyo:

4. Snelweg:

5. Ikebekuro:

6.

7. Sunshine 60 Building, lange tijd Azie's hoogste:

8.

9. Subway:

10. Ingang keizerlijk paleis:

11. Mobieltje, iemand?

12. Subway:

13.

14. Meer snelwegen:

15.

16.

17.

18. Ueno Park

19.

20.

21.

22. De weg kwijt:

23. Donderstorm boven Tokyo:

24.

25.
Richting de sprawl die nog wel een kilometer of 50 door gaat:

26.

27.

28. Vanaf Fuji TV Building in Odaiba:

The End. :p

·
Registered
112 Posts
Mijn dank is grote voor de uber geile foto serie!

·
Registered
1,221 Posts
Prachtige series, stuk voor stuk. Dit is pas een metropool zeg. Tokyo lijkt me alleen niet een stad met veel bezienswaardigheden, het lijkt eerder dat de stad zelf gewoon de bezienswaardigheid is. Geen 'must sees' zoals in de meeste steden, maar gewoon een stadse sfeer en veel hoogbouw. Heb je dat zelf ook zo ervaren?

·
Needs more Tokyo!
1,164 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Prachtige series, stuk voor stuk. Dit is pas een metropool zeg. Tokyo lijkt me alleen niet een stad met veel bezienswaardigheden, het lijkt eerder dat de stad zelf gewoon de bezienswaardigheid is. Geen 'must sees' zoals in de meeste steden, maar gewoon een stadse sfeer en veel hoogbouw. Heb je dat zelf ook zo ervaren?
Zeker weten. Tokyo is Tokyo vanwege het gevoel van Tokyo-heid dat het overdraagt. Je loopt er rond, soms herken je een landmark, maar 9 van de 10 keer weet je niet waar je naar kijkt. Het is ook enorm makkelijk er te verdwalen, maar dat is totaal niet erg. In NYC heb je veel punten van herkenning maar in Tokyo is het makkelijk om precies de foute kant op te lopen. Dan moet je de subway terug nemen naar waar je moet zijn, en daar raak je ook weer de weg in kwijt, etc. Tokyo is synoniem voor urban dwelling.

Volgens mij overtreft Tokyo new york of heb ik het mis?
Qua grootte zeker weten. Sfeer-wise kun je ze wel naast elkaar zetten. Bij New York gebeurd er echt meer op een kleinere lap grond. In Tokyo moet je meer rond bewegen om in de sfeer-gedeeltes te komen. Er zijn stukken van Tokyo die enorm dorps zijn. Zodra je een hoofdweg afloopt zit je daar eigenlijk al. Dit onverkende Tokyo is echt enorm vet om te zien, vind ik persoonlijk. Er zullen mensen zijn die er geen reet aan vinden.

·
Registered
112 Posts
Ik heb al wat foto's gezien van Tokyo (en ben er ook al drie keer zelf geweest) maar deze serie van 5 is wel de beste. Ik zal ze linken in het Japan forum als je dat nog niet zelf had gedaan.

·
urbanator
415 Posts
these are some really pro shots
I like how it still looks excellent even if the weather is so cloudy and overcast
The panos really capture the massive skyline and urbanization

·
Bike It!
22,249 Posts
Wat een stedelijkheid! Echt een lust voor het oog.
Dat pano op #28 is één van de mooiste die hier ooit de revue passeerden.
Bedankt!

·
Mainland Sea & Sky
6,242 Posts
Tokyo looks so impressive and awesome pics !

1 - 19 of 19 Posts