Skyscraper City Forum banner
1 - 18 of 18 Posts

·
Administrator
30,130 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bron: De Telegraaf

Rotterdam gaat een nieuwe grootscheepse campagne ontwikkelen om het imago van de stad in het buitenland flink op te poetsen. Deze internationale campagne moet een einde maken aan het nogal eenzijdige beeld van buitenlanders, dat Rotterdam vooral een havenstad is waar de mouwen worden opgestroopt.

„De ontwikkeling die Rotterdam heeft doorgemaakt als internationale vestigingslocatie, als congresstad en als toeristische bestemming, is buiten de landsgrenzen nog niet breed bekend”, zo schrijft het college van burgemeester en wethouders in een brief aan de gemeenteraad.

- lees verder

·
Registered
14,150 Posts
De vorige campagne was nogal suf, al helemaal omdat meermalen bleek dat rotterdam helemaal niet "durft".
Het beste lijkt mij dat Rotterdam gewoon weer aan het werk gaat om de stad te verbeteren, dan komt de (gratis!!!!) publiciteit vanzelf wel.
Het falen van de vorige campagne geeft niet veel credits voor het slagen van de nieuwe campagne.

·
The only way is up
87,104 Posts
Ik zou niet de nadruk op toerisme of congressen legggen. Het is wel leuk om dat te hebben, maar de sterke punten liggen toch vooral in de haven en de inrastructuur.

·
The only way is up
87,104 Posts
De vorige campagne was nogal suf, al helemaal omdat meermalen bleek dat rotterdam helemaal niet "durft".
Het beste lijkt mij dat Rotterdam gewoon weer aan het werk gaat om de stad te verbeteren, dan komt de (gratis!!!!) publiciteit vanzelf wel.
Het falen van de vorige campagne geeft niet veel credits voor het slagen van de nieuwe campagne.
Dat was toch alleen voor Nederland bedoeld. In het buitenland kan je niet met een nederlandse slogan aankomen.

·
Banned
2,255 Posts
Ik zou liever willen zien dat we ook een leuke stad hebben en niet alleen zakelijk... dat zorgt voor meer toerisme en die geven veeeeel meer geld uit dan een Nederlander die op "stedentrip" gaat...

·
Bas
14,514 Posts
Maar iedereen kent Bokito.

Laat nog eens een aap ontsnappen! Bokito heeft de stad weer een plaatsje op de wereldkaart gegeven en zo`n onverwacht incident heeft meer impact dan tonnen promotie via welk medium dan ook.

Maar goed, Rotterdam moet samen met de omliggende gemeenten als Regio Rijnmond meer naar buiten treden. Weinig buitenlanders leggen de link tussen bijv. de molens van Kinderdijk of de historische binnenstad van Delft met de centrumstad Rotterdam, daar waar je dan in een stedelijke, bruisende omgeving kunt overnachten. Men zou ook de evenementen in de zomer meer kunnen promoten onder bijv. de vele Duitsers aan de Zeeuwse en Zuid-Hollandse kusten. Die netwerken, om samen met `de buurgemeenten` iets in toeristisch opzicht te kunnen leren, mis ik in Rotterdam gewoon.

Ik was laatst bij Railz Miniworld aan het Weena te Rotterdam. Daar waren niet eens aanwijzingen, folders of verdere info in het Duits aanwezig. En dat terwijl bij slecht weer een grote doelgroep nutteloos rondhangt aan de Nederlandse kust, de Duitsers die zo`n attractie zeker op hun waarde weten te schatten en die info ALTIJD in hun landstaal willen hebben. Zelfs de website van Railz is in twee talen, Nederlands en Engels. Dat zou ik dan uitbreiden met een Duitse website, als ik een beetje commercieel zou zijn ( heb ik zelf ook aangedragen) of met artikelen in Duitse vakbladen ( nog niet gezien), want die 100 miljoen Duits-taligen heb je dan mooi in je zak. Zal mij benieuwen, of dat gebeurt. Want was er bij Railz geen Duitser aanwezig die ochtend, even later bij modelbouw Meijer&Blessing op de Westewagenstraat was het alleen maar Duits, wat ik daar hoorde. Over gemiste kansen gesproken......

Soms denk ik wel eens, dat Rotterdam een beetje in zichzelf gekeerd raakt. Een cursus `Assertiviteit` zou kunnen helpen.

·
Registered
83 Posts
Concreet: 1x 700 000 euros en nog een paar x 200 000 euros.
Heb zo'n idee dat dit peanuts bedragen zijn in de marketing wereld. Al helemaal op wereld schaal. :)
Een leuke slogan + reklame affiche + het plaatsen daarvan + iemand die alles een paar jaar in de gaten houdt en de koek is al op.

·
Registered
14,150 Posts
@ skyscrapercity
Iedereen doet het dus je moet mee.
Natuurlijk niet!
Don't follow the sheep!
Laat dat geld maar gestoken worden in de financiering van een of ander zomerfeest. Daar heeft iedereen in Rotterdam wat aan.
Of in de reclame voor de zomerfeesten. Dat levert meer op dan reclame voor de stad zelf, want dat schiet toch niet op.

·
Registered
673 Posts
Geef ruimte aan ondernemers zoals den blijker, levert veel meer op en is stukken goedkoper. Ga door met creatieve secto, investeer daar in zoals film en media en het komt vanzelf.

·
Banned
2,255 Posts
@ skyscrapercityNatuurlijk niet!
Don't follow the sheep!
Laat dat geld maar gestoken worden in de financiering van een of ander zomerfeest. Daar heeft iedereen in Rotterdam wat aan.
Of in de reclame voor de zomerfeesten. Dat levert meer op dan reclame voor de stad zelf, want dat schiet toch niet op.
jij hebt duidelijk dat stuk over gotham city gemist op dit forum... over mike bloomberg die flink wat geld pompt in promotie van NYC...

lees dat eens en kijk dan of je nog achter die woorden van je staat...

·
Registered
14,150 Posts
^^
We hebben het hier over een enkele honderdduizenden euro's die de stad wil investeren in reclame.
Je weet zelf ook wel dat dat als een druppel op een gloeiende plaat is, als je dat in reclame stopt.

·
Banned
2,255 Posts
^^
We hebben het hier over een enkele honderdduizenden euro's die de stad wil investeren in reclame.
Je weet zelf ook wel dat dat als een druppel op een gloeiende plaat is, als je dat in reclame stopt.
Dat weet ik... maar dat is nog geen excuus om maar niets te doen...

ik hoop dan ook dat ze er achter komen dat reclame maken voor de stad goed is voor de lokale economie... en dus meer gaan investeren...

·
a.k.a. Sequentia
21,696 Posts
Stop die tonnen maar in een spaarpotje. De beste reclame ('life changing' zou ik zeggen) voor Rotterdam is tot nu toe de Erasmusbrug geweest. Stop over 5 jaar maar eenzelfde bedrag in een icoon genaamd buitenruimte. Ik hoef niet eens uit te leggen waarom dat de beste reclame is voor de stad. Verfje hier, lelijk geveltje afdekken daar, stoeptegeltje vervangen, kwalitatieve Walk of Fame, mooie simpele witte bruggetjes, doorstromende Rotte en... KLAAR! Bereik je meer mee dan welke campagne ook.

·
Captain
3,357 Posts
^^Zit absoluut een kern van waarheid in.
Een fatsoenlijke TV-serie of speelfilm wil ook wel eens helpen. Maar dan wel op de Amerikaanse leest geschoeid. Zoals de stad en skyline itself ook is.
Met veel helikoptershots d'rbij. Ik merk wel dat de Nederlandse TV-makers daar steeds warmer voor worden. Zie onze eigen JvW met z'n opnames van Hermans Helden. Maar ook SBS6, toch een 020-zender, doet het niet verkeerd met shots van HNY, Erasmusbrug en het Hofplein, tussen de reclameblokken door.

·
Bas
14,514 Posts
Zullen wij dan maar bij een volgende HHF meeting Piet Paulusma ergens in Rotterdam uitnodigen? Idee?
Kijk, we kunnen er zelf ook wel wat aan doen om Rotterdam vaker op het scherm te brengen.

1 - 18 of 18 Posts