Skyscraper City Forum banner
1 - 15 of 15 Posts

·
Registered
2,199 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Gistermiddag, rond een uur of een, zag ik dat het topje van de Erasmusbrug op pootjes leek te staan en zodoende los was van de pyloon.
Het leek erop dat het topje omhoog was gevijzeld maar het kan ook zo zijn er luiken waren geopend.

Helaas had ik geen camera bij me en ik vraag me af of iemand een idee heeft wat het is en waar het voor dient!

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Heb dat vaker gezien, waarschijnlijk voor onderhoudswerkzaamheden ofzo.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Het topje kan inderdaad omhoog voor onderhoudswerkzaamheden of gewoon om van het uitzicht te kunnen genieten. Helaas niet opengesteld voor gewoon publiek.

·
Registered
224 Posts
Ik ben er geweest een aantal jaren geleden.
In de rechter piloon (richting zuid gezien) zit een 2-persoons lift. Die brengt je "halverwege". Daarna overstappen op een 1-persoonslift (die deed het niet). We moesten toen via kooiladders ongeveer 45m omhoog klimmen. Halverwege is een luikje waardoor je tussen twee pilonen naar buiten kan kijken.
Eenmaal aangekomen op de top kom je in een ruimte van 2x4m (ongeveer) en toen gebeurde het. Pompje aan en het "hoedje" werd omhoog gevijzeld waardoor er een prachtig panorama ten tonele kwam...echt gaaf!!!

In die ruimte bevind zich een soort glazenwasserbakje die naar buiten gebracht kan worden.
Om een idee te krijgen kan je onze foto's bekijken die we vanaf de top genomen hebben (en onderweg) op www.photopixels.eu
On Top Of -> Erasmusbridge

...en een panarama op www.imagedrum.nl
Rotterdam -> Bridges, harbour... -> Bridges

·
Captain
3,357 Posts
Het zal best wel duur zijn om dat ding open te stellen voor publiek, daar de ruimte maar zeer beperkt is en er ook elke keer een gozert mee moet, die weet hoe alles werkt daar binnenin. Maar aangezien mensen ook €42,50 ervoor over hebben om te kunnen tokkelen en abseilen van de Euromast, zal hier ook wel animo voor zijn.

@Quaoar,
Stoere site en magnificent photos :eek:kay:
Jammer dat je niet veel eerder lid bent geworden van het forum.

@Basshead,
Woont hier bekant z'n halve leven en weet nu pas dat dat ding open ken :no: :bash: ;)

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
@Quaoar: Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je op de top van de Erasmusbrug hebt kunnen staan?

·
Registered
224 Posts
@Ace: Bedankt voor de complimenten. Samen met mijn broer hebben we een aantal jaren geleden het plan uitgevoerd om de daken van Rotterdam te bezoeken.
(Mijn broer is de webbeheerder van de Photopixels.eu website en ik maak de panorama's voor imagedrum.nl)

@Nexxd: Een familielid werkt in de World Port Centre en heeft geregeld dat wij naar boven konden. Ik heb gehoord dat het toendertijd iets van 400 euro gekost zou hebben voor een bezoek (journalisten enz.) en dat een middagdeel (4 uur) wordt berekend + 2 man personeel. 1 persoon blijft beneden staan en de andere als "gids" naar boven.

Ik vond het een hele belevenis en DE toplokatie van alle gebouwen die we tot dusver hebben gehad. (waaronder ook de Delftse Poort)

·
Captain
3,357 Posts
Die €400,- valt nog altijd bij elkaar te lappen. Als forumgroepje van 8 personen gaat ieder een half uur (incl. heen & terugreis). Jammer dat er wat dat betreft niet meer mensen in die lift kunnen, anders had 't wellicht goedkoper uitgevallen. In deze situatie zou het dus €50,- p.p. kosten.

·
Registered
224 Posts
^^ Ik denkkkkkkkkkkkk niet dat het zo werkt...helaas :eek:hno:
De top van de Erasmusbrug staat niet te boek als een toeristische attractie en zal daarom ook niet op die wijze geexploiteerd worden.

Is maar goed ook...dan blijft het voor ons een unieke ervaring. :)

·
Registered
5,750 Posts
Nou ik ben vroeger nog in het kroontje van de statue of liberty geweest, in de VS wordt alles als het even kan commercieel geexploiteerd. En om heel eerlijk te zijn dat waren allemaal wenteltrapjes waar je ook niet vrolijk van werd. Maar idd geweldige foto's beetje onnederlands....

·
Registered
224 Posts
^^ Ja..maar die wenteltrapjes hadden vast een leuninkje :)

Ik zou wel eens in de Hef willen. Zijn zo te zien zijn het flinke trappen van minder dan 45 graden.

·
Captain
3,357 Posts
We zijn ook een keertje met het HHF bovenop de Laurenskerk geweest. En van die wenteltrap daarnaartoe werd je ook niet bepaald vrolijk. Maar goed, je moet wát overhebben voor je hobby.

1 - 15 of 15 Posts