SkyscraperCity banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
739 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Veiligheidseisen
Het ontwerp voor de Freedom Tower, de wolkenkrabber die op Ground Zero zal worden gebouwd, moet terug naar de tekentafel. De 540 meter hoge toren voldoet niet aan de veiligheidseisen.

Aanslagen
Volgens de politie van New York staat de toren te dicht bij de drukke West Street. Daardoor is het risico van bomaanslagen met auto's of vrachtwagens vol explosieven te groot.

Vertraging?
Of het gesleutel aan het ontwerp van architect Daniel Libeskind betekent dat de toren later wordt opgeleverd dan 2009, zoals nu gepland is, is nog onduidelijk.

·
Registered
737 Posts
Wel logisch, op zich. Bovendien is het mooi als zo'n gebouw niet direct aan de straat staat, maar aan een plein.

·
Banned
3,385 Posts
beter, hoe langer het duurt hoe beter, hopelijk komt er een totaal nieuw ontwerp van een ander architect. Maar ik verwacht er niet veel van :rant:

·
visit the world
8,131 Posts
gewoon f****** helemaal geen toren bouwen daar! Dit oude ontwerp zag er sowieso al niet uit...maar echt beter zal het denk ik ook niet worden!
Ik vind het dus voorlopig echt niet erg dat men terug moet naar de tekentafel!
Willen ze de 2 oude plekken van de torens bewaren als monument moet elke andere toren wel bijna direct aan een straat gesitueerd worden daar...oftewel altijd teveel risico....Laat ze maar in midtown nog wat meer torens bouwen!
Aan de andere kant wat een gezeik van niet veilig, als je ziet waar oa 1BryantPark komt en de NYTT...die staan toch ook best direct aan straat....

·
Registered
4,206 Posts
Ze kunnen toch ook gewoon die straat afsluiten. Je hoeft dan alleen maar 2 straten om te rijden. Is toch niet zo'n groot probleem, toch?

34,876 Posts
mja groot nieuws hiero. Mijn huisgenoten zijn het met mij eens, er moet op de plek weer een twintower komen, maakt niet uit wat voor ontwerp, als het maar weer 2 hoge torens zijn. Het ontwerp van foster blijft gewoon de beste oplossing voor die plek onder de gegeven omstandigheden, het enige goede ontwerp van de prijsvraag, jammer dat die het niet geworden is. Deze verzameling van torens voegt maar weinig toe.

·
Registered
1,034 Posts
hup, bouw gewoon de ouwe twin towers opnieuw alleen dan wat steviger todat het aanslag-proof is. als je kijkt naar de constructie van het ESB, en daar was de aanslag van '93 geweest, was ie allang ingestort. de twin towers hadden best een stevige constructie, dus niet zeuren en bouw ze gewoon opnieuw met een paar andere ontwerpen!

geen gezeur over een freedom tower waar maar 70 verdiepingen in zitten en voor de rest een paar wind-turbines, als amerika iets aan het milieu wilt doen kunnen ze beter het kyoto verdrag tekenen!

·
Registered
157 Posts
Het is helemaal geen ontwerp van Liebeskind. Hij is zogenaamd de supervior, maar er wordt helemaal niet naar hem geluisterd.

Het ontwerp is van SOM. Zij hebben Liebeskind eruitgewerkt.

Volgens mij is er heel iets anders aan de hand.De toren die nu gebouwd wordt is nog maar voor een klein gedeelte verhuurd, en ik denk dat de ontwikkelaar een jaartje uitstel heel goed uitkomt.

34,876 Posts
iets van 2800, niet overdrijven.

Overigens is de kantorenmarkt in downtown sowieso slecht, men zit blijkbaar liever in midtown.

Een uitgekleed ontwerp van een al niet zo'n bijzonder ding (slap aftreksel van wat Renzo Piano met London Bridge Tower doet). Het enige interessante van het ontwerp, de twist, gaat er misschien uit en ja wat heb je dan nog helemaal? Een wannabe hoog blok. Bouw dan maar niks en zet een mooie 400+ in midtown.

1 - 16 of 16 Posts