SkyscraperCity banner
1 - 10 of 10 Posts

·
Mapmaker
2,431 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Toren van Pisa teruggebogen

* ANP | Gepubliceerd op 28 mei 2008, 12:33

ROME - De Toren van Pisa is gered en blijft op het hellingsniveau van het jaar 1700 staan. Na achttien jaar van restauratie en tegengewicht is de beroemdste klokkentoren uit Toscane voor de komende driehonderd jaar veilig, volgens professor Jamiolkowsky, verantwoordelijk voor de restauratie.

In 1993 bereikte de toren zijn maximale schuinte met een verschil van bijna 4,5 meter. Na jaren van tegengewicht is het verschil nu gestabiliseerd op net geen 4 meter. Nu alle restauratiewerken gedaan zijn, zal het deze zomer voor het eerst mogelijk zijn vanuit de binnenplaats van de Middeleeuwse toren alle zeven loges te zien. Dat was sinds 1935 niet meer mogelijk.

Dit ter info.......:)

·
Registered
34,654 Posts
^^ Heel leuk dat je daar naar toe gaat. Italia is sowieso een fantastisch land. Uiteraard verwacht ik een volledige foto documentaire van de toren hier op SSC.com als je terug bent :D :D :D! (Veel plezier daar overigens).

·
Mapmaker
2,431 Posts
Discussion Starter · #4 ·
^^ idd!

Het lijkt ons prachtig om alle de zeven loges vanuit de binnenplaats op de foto te zien:)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
^ Valt wel mee hoor. Het is vooral overspoeld door toeristen. Voor mij waren/zijn de vergezichten op de skyline vanuit het Toscaanse landschap veel mooier dan er werkelijk tussenin staan.

Foto: Flickr (this is a recording)

·
Registered
1,490 Posts
Dan vind ik Bologna toch een stuk interessanter dan San Gimignano, weliswaar wat minder middeleeuwse torens, maar wel een stuk hoger (plus dat de stad Bologna toch wel iets interessanter is dan dat dorp in Toscane). Aan de andere kant is het overigens wel leuk om een keer te zien, jammer idd. van die toeristenmassa...

·
Hoogbouw terrorist
2,880 Posts
Laat ik nou net deze zomer daar heen gaan...
Ook ik ga dit jaar richting Italie (Livorno, Rome, Florence, Milan). Aangezien Livorno tegen Pisa aanligt, is dat altijd de moeite waard om even te bekijken. Goed nieuws dus :lol:

1 - 10 of 10 Posts