SkyscraperCity banner

21 - 39 of 39 Posts

·
Registered
Joined
·
1,266 Posts
Discussion Starter #21
^^5 dana je jako malo da se obidje toliki grad (malo bi doduse vjerovatno bilo i 30) pa sam isao po prioritetima. nije da ne bih volio da u dogledno vrijeme vidim i modernije cetvrti, ali jednostavno nisu stigle na red ovaj put. dodatni problem je sto je usljed saobracajne guzve i gustine naseljenosti kretanje prilicno otezano. zbog toga nisam stogao ni da recimo obidjem azijski dio grada s druge strane bosfora.
 

·
Registered
Joined
·
1,266 Posts
Discussion Starter #22 (Edited)
idemo dalje...

Topkapi palata (Topkapı Sarayı) sagradjena je sredinom 15. vijeka po naredbi sultana Mehmeda II, osvajaca Konstantinopolja. Palata je bila rezidencija svih sultana poslije njega tokom veceg dijela Otomanskog perioda sve do zadnjih 50-tak godina carstva kada je rezidencija premjestena u Dolmabahçe palatu s druge strane Zlatnog Roga.

Zbog svog polozaja i reljefa cijeli kompleks palate opasan zidinama prilicno podsjeca na Kalemegdan.

Najvise sam se motao oko zdanja u krugu palate koja su u medjuvremenu pretvorena u Arheoloski muzej. Muzej ima gomilu veoma impresivnih eksponata iz vremena Vavilona, Hitita, starog Rima, Egipta, i Grcke.


jedan od ulaza u zidine oko palate


unutr zidina palate






Arheoloski muzej






eksponati u muzeju






 

·
no scratch optics
Joined
·
166 Posts
^^5 dana je jako malo da se obidje toliki grad (malo bi doduse vjerovatno bilo i 30) pa sam isao po prioritetima. nije da ne bih volio da u dogledno vrijeme vidim i modernije cetvrti, ali jednostavno nisu stigle na red ovaj put. dodatni problem je sto je usljed saobracajne guzve i gustine naseljenosti kretanje prilicno otezano. zbog toga nisam stogao ni da recimo obidjem azijski dio grada s druge strane bosfora.
da,zapravo je to poenta, odes da vidis grad i shvatis da ti je lakse da obidjes planinu nego grad jer u jednom momentu shvatis da je to gomila zgrada sa pregradjenim delovima kroz koje ne mozes proci nego ih moras zaobici pa ides nazad , i drzis se obale i kad ukapiras da si svo vreme samo na jednoj strani bosfora onda ukapiras da je ipak helikopter sredstvo izbora za prevoz u istanbulu...:nuts::)
sve u svemu mogu misliti kako je u njujorku ili u meksiko-sitiju ili... tokiju... ili kairo :cheers:
 

·
Registered
Joined
·
5,140 Posts
i sve je islo kao po loju do 1453. kada Konstantinopolj biva pokoren od strane Turaka. sultan Mehmed II izdaje naredbu da se zvona, oltar i ikonostas Aja Sofije sklone, zatim da se izgrade 4 minareta tj. da se crkva pretvori u dzamiju. kasnije je upravo ova "crkva promjenjene namjene" sluzila kao arhitektonski template za mnoge druge dzamije sirom Otomanskog carstva, ukljucujuci i Plavu.
Ne samo da su dzamije gradjene po ugledu na Sv. Sofiju nego je i prepozntljivi grb islama polumesec sa zvezdom u stvari grb Konstantinopolja,


Kada vec pises o verskim objektima ne znam dal' si posetio Vaseljensku Patrijarsiju? Ona se nalazi u nekadasnjem grckom delu Istanbula.
 

·
Registered
Joined
·
1,266 Posts
Discussion Starter #28 (Edited)
^^
Pridružujem se BL-ovim komplimentima uz pitanje - ima li tebe negde na ovim slikama? :)
moja gadna njuska je zaista nepotrebna. :bowtie:
 

·
Registered
Joined
·
1,266 Posts
Discussion Starter #29
Ne samo da su dzamije gradjene po ugledu na Sv. Sofiju nego je i prepozntljivi grb islama polumesec sa zvezdom u stvari grb Konstantinopolja,
eto vidis. to za grb nisam znao.

Kada vec pises o verskim objektima ne znam dal' si posetio Vaseljensku Patrijarsiju? Ona se nalazi u nekadasnjem grckom delu Istanbula.
apsolutno. stavicu fotke u jednom od sledecih nastavaka.
 

·
Registered
Joined
·
1,266 Posts
Discussion Starter #30 (Edited)
nego idemo mi dalje....


Kora ili Hora (Chora) je prelijepa pravoslavna crkva u vizantijskom stilu podignuta sredinom 5. vijeka. uz Aja Sofiju jedna je od posjecenijih znamenitosti danasnjeg Istanbula.

kao i sve ostalo sto ima veze sa hriscanstvom nedugo nakon pada Konstantinopolja 1453. je pretvorena u dzamiju (za divno cudo Turci su joj prišili samo jedan minaret umjesto uobicajena 4 - valjda im je bila suvise mala da se bakcu). konacno 1948. godine (nekih 15-tak godina nakon sekularizacije Turske pod reformama Mustafe Kemala Ataturka) Hora postaje muzej sto joj je i danas funkcija.






iako ima svoje puno ime (Crkva Hrista Spasitelja) uglavnom je poznata po kolokvijalnom imenu kora sto znaci "polje", a sto opet aludira na cinjenicu da se u vrijeme gradnje pocetkom 5. vijeka nalazila van gradskih bedema Konstantinopolja. dakle crkva u polju. u medjuvremenu, i prije pada Konstantinopolja u turske ruke, izgradnjom novih bedema se nasla unutar grada, ali je ime ostalo.

kada putnik namjernik danas pozeli da je posjeti najveci je problem pronaci je jer je u medjuvremenu oko nje niklo poveliko mahala-naselje puno uskih i strmih sokaka koje se u zavisnosti kom vjerujete zove Edirnekapı unutar administrativnog distrikta Bayrampaşa ili pak Karagümrük unutar administrativnog distrikta Fatih. uglavnom tu je negdje na granici ova dva 'entiteta'.

sve je jos i u redu dok idete po glavnoj dzadi koja danas nosi ime izvjesnog Fevzi Pase (Fevzi Paşa Caddesi, nekad bila zila kucavica viznatijskog Konstantinopolja unutar zidina), ali problemi nastaju kad se skrene sa glavnog puta. instrukcije su "idi ovim bulevarom dok ne vidis stadion i onda skreni desno".

i stvarno evo stadiona nekog nizerazrednog istanbulskog tima.





ali cim se poslije stadiona skrene udesno sa glavne dzade upadnes u lavirint krivudvih sokaka gdje je snalazenje potpuno nemoguce bez detaljne mape (takvu nazalost nisam imao jer je nigdje nisam nasao za kupit - sve mape na koje sam nailazio po kioscima i knjizarama su skoro bez ikakvih detalja - u najboljem slucaju vrlo su generalne, a u najgorem potpuno netacne u proprocijama i udaljenostima). da ne spominjem kako su samo vece ulice oznacene znakovima i putokazima.



elem, tu smo krenuli da ulazimo po radnjicama te rukama i nogama u istim obasnjavamo prodavcima sta trazimo, ali naravno osim sto je rijec "kora" ponovljena bezbroj puta nije bilo vece konkretne koristi. uglavnom, ako nista, ova mahala izgleda mnogo pitomije od nekih drugih kroz koje smo prolazili a i sami ljudi djeluju "umivenije" i "ispeglanije" pa nema straha da im prilazis i pitas.

i onda, nakon 15 minuta namudrivanja i pokusavanja uspostavljanja komunikacije sa zanatlijama i prodavcima sladoleda koji su se tu zatekli, desava se providjenje - dva klinca od mozda 8-10-12 godina na manje-vise razumljivom engleskom pitaju "ar ju luking for kariye muzesi? kam vit as.".

i tu nas klincadija sprovede "uz sokake i sljivike" do Hore. sam, ne da ne bih nasao... nego nema sanse. na putu do crkve klinci (zovu se Ibrahim i Emre :)) se raspituju odakle smo. ja odgovaram (tehnicki netacno, ali ko bi objasnjavao detalje) "Srbija, Serbia, Zerbia..." oni se onako cudno medjusobno gledaju s izrazom lica "nemamo pojma sta je to". na to se ja konacno ispravim "Srbistan",:lol: a oni "aha Srbistan..." a izraz lica se mjenja u "sto tako brate ne kazes" i tu naravno pocnu da nabrajaju sve moguce i nemoguce nase kosarkase i fudbalere koji igraju u Istanbulu tipa Kezman, Sasa Ilic, Turkcan (zanimljivo mi je bilo da i njega dozivljavaju kao nekog iz Srbije, mislim znam da tehnicki jeste odatle ali opet), itd, itd... na kraju, nakon uspjesnog dolaska do Hore 'ispostavljaju mi racun' od 5 lira. ja se sa zadovoljstvom fatam za dzep i vadim sta mi prvo pada pod prste (novcanica od 10 lira). naravno vidjevsi desetku racun na licu mjesta raste na 10 :)

elem kao sto rekoh Hora je okruzena privatnim kucicama i zgradicama. cak su uspjeli i hotelcic da uguraju u neposrednu blizinu.













unutrasnjost crkve je veoma impresivna. mozaici i freske su prelijepi. a i unutrasnjost kupola je divno oslikana. elem....



















 

·
Registered
Joined
·
1,266 Posts
Discussion Starter #32 (Edited)
LOL, pa nemoj biti toliko skroman. No OK, poštujem ukoliko želiš

anonimnost. :eek:kay:
apsolutno. zastita anonimnosti je definitivno razlog broj 1 sto ne stavljam svoje fotke.......

dok je spektakularna ruznoca tu negdje odmah iza na listi razloga. :hahano: :booze:



no, (h)ajmo mi dalje


nakon posjete Hori koja je prilicno teska za nac' nastavljamo kroz sokake i čikme okolnih komsiluka, a sve trazeci vaseljensku patrijaršiju koja se ako je vjerovati karti nalazi "tu negdje oko Hore" na padini prema Zlatnom Rogu.

na tom putu prolazimo kroz kraj po imenu Karagümrük koji me podsjeca na sarajevske Bjelave (sto velikoj vecini vas ne znaci apsolutno nista, ali rekoh eto da pomenem:))




a krasi ga i ponos srpskog inzinjeringa iz ponosnog Kragujevca. obratiti paznju na veoma originalan nacin sprecavanja auta da sklizne niz padinu posto je rucna vjerovatno prestala da funkcionise jos tamo negdje jos krajem '70ih :)






ubrzo prelazimo u kraj koji se zove Fener (da, kao Fudbalski klub Fenerbahçe, mada se i stadion i navijacka baza kluba nalaze na pet dana jahanja u kraju po imenu Kadıköy u azijskom dijelu tako da mislim da cetvrt Fener i FK Fenerbahçe nemaju nikakve veze).


Fener (sto inace znaci fenjer) je ne tako davno bio potpuno grcka cetvrt). 1920ih i 1930ih je u Istanbulu i okolini jos uvjek bilo oko 150 hiljada Grka, ali je nakon 2. svj. rata doslo do serije klasicnih pogroma (najzesci se dogodio 1955. godine usred grada) nakon kojeg su Grci (kao i Jermeni i Jevreji) krenuli da bjeze iz Istanbula glavom bez obzira. danas u Istanbulu ima oko 5 hiljada Grka.



hodajuci po kraju Vaseljenska patrijarsija se odjednom ukazuje izmedju sokaka, maltene usjecena u padinu.


sama gradjevina i polozaj su joj prilicno zanimljivi. na sledece 2 fotke na lijevoj strani se vidi visoki zid Patrijarsije koja je opasana kao tvrdjava. ocigledno zbog lijepih istorijskih iskustava sa tolerantnim Turcima. ako nista pogled na Zlatni Rog i sjevernu obalu evropskog djela Istanbula je odlican.





obisli smo par krugova oko Patrijarsije nebi li eventualno nasli neki otvoren ulaz jer se cula i graja neke djece iz dvorista unutar zidina, ali dzaba. jos jedan fotka security zidina oko Patrijarsije. imajuci u vidu da je dopirala graja velikog broja djece iznutra imam neki utisak da to malo Grka sto danas zive u Feneru vjerovatno skoluju djecu u Patrijarsiji tako da klinci unutra borave veci dio dana.
 

·
Registered
Joined
·
5,671 Posts
Very nice pics zvonko, thanks :)
 

·
Registered
Joined
·
1,266 Posts
Discussion Starter #34 (Edited)
Thanks KONSTANTINOUPOLIS.

I gather you might be a Greek person from Istanbul or someone with roots from there - though I could be wrong.

But if I'm not, perhaps you can give us some general observations or personal first hand accounts about the stuff depicted in the photos (Istanbul in general, Fener, Chora, Greek minority, Ecumenical Patriarchate, or whatever else you deem relevant.

Man, I feel like Larry King right now. :)
 

·
Registered
Joined
·
1,266 Posts
Discussion Starter #35
taman slagvort da ispucam preostale fotke:

naslovne stranice sportskih dnevnih novina dan nakon turskog poraza od Portugala u prvoj utakmici na Euro 2008.



ispred Aja Sofije se nesto snima



Istanbul i Njujork imaju nesto zajednicko - svako taksi vozilo je zute boje - s tim sto je u Istanbulu svako ili Fiat ili Dacia ili Renault.



restoran u blizini Topkapi palate - nane u dimijama mjese tjesto u izlogu.


a unutar restorana hoda macka. inace u ovom restoranu sam jeo jagnjetinu boli glava - nesto predivno. u principu sva hrana im je super - cega god sam se dohvatio svidjelo mi se.



okolina Sultanahmet trga je onako malo fenserica. ima jako puno stranaca i sve vrvi od restorana, kafea i knjizara.







stadion İnönü - fudbalski klub Beşiktaş igra ovde.



trg Taksim - njihova Slavija.



İstiklal avenija - njihova Knez Mihailova


po İstiklalu ide turisticki tramvaj.


tu je i grcka ambasada koja za divno cudo oko sebe nema bedem.


İstiklal je skroz kulturiska - puno knjizara, restorana, kafica i svega ostalog sto ti dusa pozeli.


a tu je i sjediste turske komunisticke partije koja na svakim izborima osvaja neku mizeriju


i naravno sarajevski cevapi na sred turske Knez Mihailove. lokal je u vlasnistvu muslimanske porodice iz Sarajeva koja je za Tursku zapalila jos krajem 1940-ih godina. inace cevapi su prilicno losi - ni prinjeti Bascarsiji.
 

·
Registered
Moesia Superior
Joined
·
5,773 Posts
Ono što se o Istanbulu malo zna je velika verovatnoća da se dogodi katastrofalan zemljotres jer Severnoanadolijska raselina prolazi odmah južno od grada. Veliki broj starih zgrada čini opasnost još većom.

Since the disastrous 1939 Erzincan earthquake, there have been seven earthquakes measuring over 7.0 on the Richter scale, each happening at a point progressively further west. Seismologists studying this pattern believe that earthquakes happen in "storms" over a number of decades and that one earthquake triggers the next. By analysing the stresses caused along the fault by each earthquake, they were able to forecast the shock that hit the town of İzmit with devastating effect in August 1999. It is thought that the chain is not complete, and that an earthquake will soon strike further west along the fault – perhaps in the heavily populated city of Istanbul.
 
21 - 39 of 39 Posts
Top