SkyscraperCity Forum banner
1 - 20 of 24 Posts

·
Corcho98
606 Posts
Aquest map és molt confus. Quines serian les línies?
Era més bé esquemàtic, bàsicament la idea va sorgir per part de la PTP (o bé van ser qui van promocionar el projecte) d'un tramvia a la comarca del Vallès Occidental... principalment per connectar a barris i nuclis llunys de les estacions de Terrassa, Sabadell, Barberà i Cerdanyola com també a poblacions sense un transport ferroviari com Badia o Ripollet.

·
vagamundo
28,636 Posts
Era més bé esquemàtic, bàsicament la idea va sorgir per part de la PTP (o bé van ser qui van promocionar el projecte) d'un tramvia a la comarca del Vallès Occidental... principalment per connectar a barris i nuclis llunys de les estacions de Terrassa, Sabadell, Barberà i Cerdanyola com també a poblacions sense un transport ferroviari com Badia o Ripollet.
Pel que fà al cas de Terrassa, imagino que és una línia circular i una transversal. La transversal aniria de Terrassa Oest fins al Parc de l'Alba? Després m'imagino una altra de Rubí Nord fins a Montcada. La que no tinc gaire clar és la de Badia a Sabadell Nord i com connectaria amb Terrassa. Potser que sigués millor una circular a Sabadell també amb una estació adicional a Can Llong/Can Gambús.

Encara que sigui dolent, vull dir això d'aqui avall:

Home,seria interessant però són molts diners i aquesta conexió ja existeix amb FGC des de Terrassa, Sabadell i Sant Cugat que al final són els municipis que podrien impulsar aquesta inversió. De totes maneres Terrassa i Sabadell estàn més enfocades en la construcció del segon tunel del Tibidabo per que existeixin trens exprés a Barcelona. I jo crec que s'enfocaràn més en l'alternativa de línia orbital de Rodalies després que existeixi aquesta inversió perque complementa bé l'unió ferroviaria Terrassa-Sabadell però també l'allargament fins a Granollers i Mataró on hi ha llocs de feina interessants. Crec que un trajecte de certes estacions de Terrassa o Sabadell cap a Ripollet o Montcada no és donarà tant sovint i que el transport urbà existent així com el vehicle privat poden complementar perfectament aquests projects dels qui parlo. No em veig a les persones fent dos transbordaments per anar allà.

·
paradiso città
1,192 Posts
Quina rabia que escrius un post llarg i s'esborra per art de màgia :mad:.

Bé, volia dir que tot i que estic favor de la implementació del tranvia, penso que el vallès occidental necessitaria noves conexions i linies SX per interconectar diferents ciutats del vallès o amb altres comarques. Es una zona densament poblada i amb molta mobilitat. El tranvia crec que seria insuficient

Fa temps en algun PDI, no men enrecordo quin, es plantejava una linia de fgc desde terrassa rambla, passant per l'hospital de terrassa, cap a sabadell i després cap a bcn.

No sé. Crec que si s'ha d'invertir, millor invertir en noves rutes i linies de fgc entre diferents ciutats i comarques i deixar que el bus faci la seva funció per distàncies curtes.

·
Sister Greed U
68,344 Posts
Discussion Starter · #9 · (Edited)
Pel que fà al cas de Terrassa, imagino que és una línia circular i una transversal.
Realment, no ho sabem.
El que sabem, ara per ara, només són esquemes sobre paper sense cap valor, però sí que són propostes.
Entenc els traçats com part d'una xarxa, així que potser podria ser el que dius tu, i potser hi podria haver més variacions, tant de línies com de traçats.

La transversal aniria de Terrassa Oest fins al Parc de l'Alba? Després m'imagino una altra de Rubí Nord fins a Montcada. La que no tinc gaire clar és la de Badia a Sabadell Nord i com connectaria amb Terrassa.
Trobo que a l'esquema que he postejat, potser hi falti una línia entre Ripollet i Barberà, que permetés recorreguts Montcada Ripollet-Ripollet-Barberà-Sabadell Centre (aproximadament).

Home,seria interessant però són molts diners i aquesta conexió ja existeix amb FGC des de Terrassa, Sabadell i Sant Cugat que al final són els municipis que podrien impulsar aquesta inversió. De totes maneres Terrassa i Sabadell estàn més enfocades en la construcció del segon tunel del Tibidabo per que existeixin trens exprés a Barcelona.
Crec que una cosa no treu l'altra.
Si mirem què s'està fent a París, que és l'única gran àrea metropolitana que està invertint seriosament en rodalies + metro + tranvia, doncs crec que fent ni la meitat d'allò, ja n'hi hauria d'haver prou per a fer una primera línia de tranvia al Vallès, que després es podria anar ampliant amb altres línies a mesura que passés el temps i anéssin quedant clares les necessitats de mobilitat.

I jo crec que s'enfocaràn més en l'alternativa de línia orbital de Rodalies després que existeixi aquesta inversió perque complementa bé l'unió ferroviaria Terrassa-Sabadell però també l'allargament fins a Granollers i Mataró on hi ha llocs de feina interessants. Crec que un trajecte de certes estacions de Terrassa o Sabadell cap a Ripollet o Montcada no és donarà tant sovint i que el transport urbà existent així com el vehicle privat poden complementar perfectament aquests projects dels qui parlo. No em veig a les persones fent dos transbordaments per anar allà.
No ho sabem.
El cert és que el Vallès no para de créixer, i que és una zona ara com ara mal servida per als trajectes interns, i on la xarxa ferroviària està massa orientada als trajectes Vallès-Barcelona.

·
Sister Greed U
68,344 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Jo al Vallès hi trobo a faltar la proposta d un trentram entre Sabadell i Granollers, que podria ser la mateixa línia que aniria de Sabadell a Terrassa.
De moment, els plànols de propostes que podem trobar per internet, són d'obres només al Vallès Occidental.
Ara, res no exclou de fer coses pel Vallès Oriental, ni de connectar-lo amb el Maresme o el Baix Llobregat.

El què passa és que al Vallès Occidental hi ha la més gran concentració de població de les diferents zones de primera corona (és a dir, excloent el Barcelonès, serien les comarques del Baix Llobregat, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Maresme), és on hi ha tres dels municipis més poblats de fora del Barcelonès (Sabadell, Terrassa, Sant Cugat).

O sigui que a mi ja em semblaria prou bé que fós al Vallès Occidental on hi hagués la primera línia de tramvia de fora del Barcelonès (no compto el TramBaix, que arriba a Sant Feliu).

·
Registered
2,318 Posts
Totalment d'acord amb la neessitat d'un tramvia al Vallès que uneixi les grans poblacions que hi ha, però crec que s'ha de fer amb visió global amb la resta de transport públic. És a dir, no duplicar recorreguts de tren, sinó fer-hi aportació de viatgers. Una proposta de traçat que faig:

Correspondències amb FGC a Sant Cugat, Terrassa-Rambla i Sabadell-Can Feu. Correspondència amb Rodalies a Cerdanyola i Montcada i Reixac-Ripollet(R3) i potser també Montcada i Reixac (R2).

Com es pot veure, per mi la correspondència clau aquí és Cerdanyola, que dóna un accés directe i ràpid -i encara més ràpid quan es faci el túnel del Turó- al centre de Barcelona desde la resta de Cerdanyola, Ripollet, Barberà i el sud de Sabadell, precisament a tots aquells a qui Rodalies ara els queda lluny.

I després hi ha lapart Terrassa-Sabadell, que la gràcia és allunyarse de l'eix de la R4 per suplir altres zones, tot fent correspondència amb els metros urbans d'FGC per assolir qualseovol destí.

·
Sister Greed U
68,344 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Yo veria mas util ese tramvalles desde terrassa, pasando por castellar, sentmenat, palau, santa perpetua...
Así me gusta, barriendo para casa. :LOL: :LOL: :LOL:

Sin duda sería interesante, pero supongo que habría que calcular qué potenciales corredores hay, y cuáles de ellos serían los que deberían tener prioridad sobre el resto.
Tampoco olvidemos que los alrededores de Castellar son tirando a montañosos.

·
vagamundo
28,636 Posts
Realment, no ho sabem.
El que sabem, ara per ara, només són esquemes sobre paper sense cap valor, però sí que són propostes.
Entenc els traçats com part d'una xarxa, així que potser podria ser el que dius tu, i potser hi podria haver més variacions, tant de línies com de traçats.

Trobo que a l'esquema que he postejat, potser hi falti una línia entre Ripollet i Barberà, que permetés recorreguts Montcada Ripollet-Ripollet-Barberà-Sabadell Centre (aproximadament).

Crec que una cosa no treu l'altra.
Si mirem què s'està fent a París, que és l'única gran àrea metropolitana que està invertint seriosament en rodalies + metro + tranvia, doncs crec que fent ni la meitat d'allò, ja n'hi hauria d'haver prou per a fer una primera línia de tranvia al Vallès, que després es podria anar ampliant amb altres línies a mesura que passés el temps i anéssin quedant clares les necessitats de mobilitat.

No ho sabem.
El cert és que el Vallès no para de créixer, i que és una zona ara com ara mal servida per als trajectes interns, i on la xarxa ferroviària està massa orientada als trajectes Vallès-Barcelona.
No home no, no m'entenguis malament. Jo no tinc gaire en contra de que es faci, és més m'agraïria molt, però clar, d'en calers tenim els que tenim i llavorens s'ha de prioritzar. I entenc que baixar el temps de trajecte a Barcelona de 45 minuts a 30 minuts és el més relevant per les dues co-capitals.

Que el Vallès no està molt bé cosit, estic totalment d'acord, i que se hauria de cercar solucions, també. De totes maneres hi ha trajectes que són de poca relevancia en comparació amb la relació de primacia que Barcelona exerceix. Els vallesans que es desplacen a altres municipis ho fan majoritariamente per feina a polígons industrials on no hi haurà tram o per oci comercial (no hi ha estació planificada a Baricentro, Via Sabadell, Parc Vallès, etc.) Per exemple, un egarenc s'en va a Mollet si té la feina allà perquè si no, els moviments són dintre de la mateixa Terrassa, o cap a Sabadell/Sant Cugat per variar o Via Sabadell, i si ja vol meneo intens, fins a Barcelona.

Per això et deia que aquesta xarxa hauria de treballar molt bé la distancia curta perquè penso que és ahí on trobarà el seu sentit d'ésser. Un Montcada-Ripollet fins a l'UAB. Un Rubí Nord fins a Cerdanyola Centre. Una circular a Terrassa o un Barberà-Sabadell Centre. Ja no tinc gaire clar si un xiquet de Terrassa-Vallparadís ho agafaria per anar a l'UAB perquè ja té un S1 Vallparadís-Sant Cugat amb transbordament a la S2.

Si és per a unir municipis distants prefereixo una nova proposta de FGC, de debò.

·
vagamundo
28,636 Posts
Totalment d'acord amb la neessitat d'un tramvia al Vallès que uneixi les grans poblacions que hi ha, però crec que s'ha de fer amb visió global amb la resta de transport públic. És a dir, no duplicar recorreguts de tren, sinó fer-hi aportació de viatgers. Una proposta de traçat que faig:
View attachment 3877854
Correspondències amb FGC a Sant Cugat, Terrassa-Rambla i Sabadell-Can Feu. Correspondència amb Rodalies a Cerdanyola i Montcada i Reixac-Ripollet(R3) i potser també Montcada i Reixac (R2).

Com es pot veure, per mi la correspondència clau aquí és Cerdanyola, que dóna un accés directe i ràpid -i encara més ràpid quan es faci el túnel del Turó- al centre de Barcelona desde la resta de Cerdanyola, Ripollet, Barberà i el sud de Sabadell, precisament a tots aquells a qui Rodalies ara els queda lluny.

I després hi ha lapart Terrassa-Sabadell, que la gràcia és allunyarse de l'eix de la R4 per suplir altres zones, tot fent correspondència amb els metros urbans d'FGC per assolir qualseovol destí.
El tram de Terrassa fins a Cerdanyola, com dius, és una R4 perifèrica. Per exemple veig que dona servei a zones on està aprobada una estació de Rodalies com Terrassa-Oest o Sabadell-Can Llong i de FGC com Terrassa-Ciutat de la Justicia o Rubí-Nord (aquestes dues no sé si hi són en calendari d'estudi/execució però han sigut proposades i reclamades pels seus respectius consistoris)

En el cas de Terrassa el creixement de la ciutat es troba al Nord (Can Colomer i Can Roca) i a l'Est (Les Arenes) A més a més hi ha molt d'espai per fer-ho pasar per l'Avinguda de Béjar cap a la Riera de les Arenes (on Terrassa vol invertir) i després sortir fins a l'Hospital per la N150. Les correspondèncias serian Terrassa-Nacions Unides (FGC S1) i Terrassa-Est (Rodalies R4)

La teva proposta ho faria passar per l'Avinguda Ángel Sallent i desprès per la Rambleta, però aquestes dues zones ja tenen plans. Són on l'alcalde vol redirigir el trànsit del centre per pacificar els carrers d'Arquímedes i Galileu (tot el barri de Ca n'Aurell)

El túnel del Turó està a la mesa encara? L'últim que vaig llegir era un manifest de FemVallès on ho demanaven però amb molta divisió perquè ni Rubí, ni Terrassa o Sant Cugat ho havien signat. FGC insistia en el desdoblament del túnel existent.

La línia que proposas de Montcada a Valldoreix em sembla molt acertada (el projecte sencer en general de debò) Crec que Ripollet especialment és un poble oblidat en transport públic i l'aniria molt bé aquesta connexió.

·
Registered
2,318 Posts
El tram de Terrassa fins a Cerdanyola, com dius, és una R4 perifèrica. Per exemple veig que dona servei a zones on està aprobada una estació de Rodalies com Terrassa-Oest o Sabadell-Can Llong i de FGC com Terrassa-Ciutat de la Justicia o Rubí-Nord (aquestes dues no sé si hi són en calendari d'estudi/execució però han sigut proposades i reclamades pels seus respectius consistoris)

En el cas de Terrassa el creixement de la ciutat es troba al Nord (Can Colomer i Can Roca) i a l'Est (Les Arenes) A més a més hi ha molt d'espai per fer-ho pasar per l'Avinguda de Béjar cap a la Riera de les Arenes (on Terrassa vol invertir) i després sortir fins a l'Hospital per la N150. Les correspondèncias serian Terrassa-Nacions Unides (FGC S1) i Terrassa-Est (Rodalies R4)

La teva proposta ho faria passar per l'Avinguda Ángel Sallent i desprès per la Rambleta, però aquestes dues zones ja tenen plans. Són on l'alcalde vol redirigir el trànsit del centre per pacificar els carrers d'Arquímedes i Galileu (tot el barri de Ca n'Aurell)

El túnel del Turó està a la mesa encara? L'últim que vaig llegir era un manifest de FemVallès on ho demanaven però amb molta divisió perquè ni Rubí, ni Terrassa o Sant Cugat ho havien signat. FGC insistia en el desdoblament del túnel existent.

La línia que proposas de Montcada a Valldoreix em sembla molt acertada (el projecte sencer en general de debò) Crec que Ripollet especialment és un poble oblidat en transport públic i l'aniria molt bé aquesta connexió.
Gràcies pel comentari, molt interessants les aportacions! Podries fer un dibuix sobre un mapa de per on creus tu que podria passar una línia de tramvia Terrassa-Sabadell?

Pel que fa al túnel del Turó de Montcada, em referia al de la R4, i està sobre la taula. Sembla que comença a estar clar que es farà, en forma de variant de Montcada, pel que n'hauríem de sentir parlar durant els pròxims anys. D'altra banda, no sé si et referies al túnel de Collersola, o segon túnel d'FGC. Aquest ha anat evolucionant, i el que havia de ser un túnel des de la UAB a Horta ha caigut. Ara el que sembla que té més visos seria un segon túnel entre Sant Cugat i Barcelona.

·
Registered
10,453 Posts
De moment, els plànols de propostes que podem trobar per internet, són d'obres només al Vallès Occidental.
Ara, res no exclou de fer coses pel Vallès Oriental, ni de connectar-lo amb el Maresme o el Baix Llobregat.

El què passa és que al Vallès Occidental hi ha la més gran concentració de població de les diferents zones de primera corona (és a dir, excloent el Barcelonès, serien les comarques del Baix Llobregat, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Maresme), és on hi ha tres dels municipis més poblats de fora del Barcelonès (Sabadell, Terrassa, Sant Cugat).

O sigui que a mi ja em semblaria prou bé que fós al Vallès Occidental on hi hagués la primera línia de tramvia de fora del Barcelonès (no compto el TramBaix, que arriba a Sant Feliu).
Jo ho poso damunt de la taula perquè el traçat recte entre Sabadell i Granollers per Polinyà queda fora del traçat proposat per la línia orbital i seria ideal per fer-hi passar un trentram. Aquesta línia, que hauria de començar/acabar a l´estació de tren de Granollers, hauria de travessar Sabadell d´est a oest i arribar fins a l´oest de Terrassa.

Les tres capitals vallesanes connectades.

·
Registered
2,318 Posts
Jo ho poso damunt de la taula perquè el traçat recte entre Sabadell i Granollers per Polinyà queda fora del traçat proposat per la línia orbital i seria ideal per fer-hi passar un trentram. Aquesta línia, que hauria de començar/acabar a l´estació de tren de Granollers, hauria de travessar Sabadell d´est a oest i arribar fins a l´oest de Terrassa.

Les tres capitals vallesanes connectades.
Per connectar les 3 capitals vallesanes jo pensaria més gran, ha de ser servei ferroviari pesant, és a dir, Rodalies. Més velocitat i més capacitat. L'única població que hi ha entre Sabadell i Granollers que pugui justificar precisament desviaments és precisament Mollet, i ja quedaria a la traça de l'orbital en el tram Sabadell-Granollers.

Per cert pertit off-topic, de la LOF, el tram Granollers-Sabadell és el que sembla que té més sentit, seguit probablement del Terrassa-Martorell directe, sense les voltes per Olesa i Esparreguera. Ja més endavant, amb una xarxa ferroviària ben formada al llarg del Vallès i del país, podria tenir sentit el tram Mataró-Granollers. El tram Vilanova/Sitges-Vilafranca no l'acabo de veure, precisament per tenir la capçalera dividida en dues poblacions, no com a Mataró.

·
Registered
10,453 Posts
Estic d´acord amb el que dius. El problema és que quan es parla del ferrocarril els polítics no pensen en gran, excepte quan es tracta de l´AVE.

La línia orbital hauria d´anar de Sabadell cap a Granollers directament, per Polinyà. Però per desgràcia el que han proposat és un enllaç, a Barberà, de manera que els serveis orbitals circulin per les línies existents entre Granollers i Terrassa.

És per això que jo proposava el trentram directe per omplir el buit. Ara bé, si finalment es decidissin a fer la línia orbital per Polinyà, la meua proposta perd totalment el sentit, ja que seria una duplicació.

Pel que fa al tram de Vilanova a Vilafranca, estic d´acord en que hauria de ser l´últim en fer-se, però hauria d´anar a Vilanova.

·
Registered
442 Posts
Una línea ferroviaria de Granollers a Sabadell directa por Polinyà tampoco tengo muy claro por dónde podría pasar, la orografía es complicada, y se le suman dos problemáticas añadidas como son la presencia de numerosas áreas construidas y del espacio natural de Gallecs, que es prácticamente intocable. Es necesaria la conexión, pero solo la veo posible mediante un enlace en Barberà con lo que es la R8, que además interesa porque la población de Mollet y la conurbación Santa Perpetua/Llagosta suma una cantidad de habitantes (90000) nada despreciable.

A lo sumo, para no saturar más el paso soterrado de Montmeló, se podría sacar un ramal que de la R2 en su cruce con la AP7 fuera a buscar la R3 y que luego la R3 tuviera un ramal también hacia la R8. Es decir, la orbital haría este trayecto: Granollers Centre, Parets del Vallès, Mollet Sta Rosa, Sta Perpetua-Riera de Caldes, Barberà del Vallès y ya Sabadell y Terrassa.

Un hipotético tranvía tendría menos impacto ambiental, pero de ir por Polinyà sigo sin ver claro cuál podría ser su trazado, si es resiguiendo la C-155 la cantidad de curvas y sube bajas continuos me parece excesiva. Antes habría que actualizar y mejorar esta carretera, desafectando y renaturalizando los tramos antiguos que pasen a estar en desuso, y mediante algunos viaductos y túneles para minimizar el impacto, única forma en que veo posible su mejora para que las entidades ecologistas lo permitan.

1 - 20 of 24 Posts