Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 24 Posts

·
Banned
3,385 Posts
Discussion Starter · #1 ·
BigMac said:
CNN/Money
May 18, 2005

Trump sets his sights on Ground Zero

The real estate mogul unveils his own plan to recreate the twin towers at Ground Zero.

NEW YORK (CNN/Money) - Donald Trump unveiled his plan to recreate the twin towers at Ground Zero at a press conference Wednesday, in an attempt to trump the Libeskind plan for a stand-alone Freedom Tower.

The real estate mogul said he aims to build two 111-story buildings, one foot taller than the 1360-foot buildings destroyed on Sept. 11, 2001.

The Trump plan would require scraping the Libeskind plan for a 1,776-foot Freedom Tower, symbolizing the year of American independence, which continues to be hotly debated.

"In a nutshell, Freedom Tower should not be allowed to be built, it's not appropriate for downtown Manhattan, it's not appropriate for Manhattan, it's not appropriate for the U.S. and it's not appropriate for freedom," Trump said.

"The only thing good about the building, from an architectural standpoint, is the name Freedom Tower," he added.

For the latest news on Trump's real estate, click here.

© 2005 Cable News Network LP, LLLP.

Helemaal top dit, echt super :cheers: :cheers: :cheers:

ik wacht jaren op dit moment, als het iemand kan lukken dat is t Trump zeker
:eek2: :eek2:

·
Administrator
30,136 Posts
Herbouw van de torens zoals ze waren vind ik eerlijk gezegd niet de beste oplossing. Overigens waren de vertical banen zoals ze over de gevel van de torens liepen erg karakteristiek voor de gebouwen, die raampjes die er in dit ontwerp zitten doen me weinig. Ik ga nog steeds voor de Foster torens als een eigentijdse variant van het oorspronkelijke thema. Overigens heeft Trump behalve zijn bluf (positief bedoeld) weinig in te brengen in dit proces.

·
Banned
3,385 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Het plan van Foster was zeker de beste, als ik moet kiezen tussen herbouwen en Foster ga ik toch voor Foster, hoe dan ook dat plan zal er nooit komen, en dit is zeker stukken beter dan de Freedom tower van Libeskind :applause:

·
Registered
20 Posts
Eindelijk weer iemand die het snapt, New York is geen New York zonder de WTC torens. Er past niets anders op deze plek dan 2 torens van 110 verdiepingen hoog.

·
Captain
3,357 Posts
Dat van die verticale banen is wel waar. Het maakte die torens nog slanker. Nu lijken ze al gauw wat logger.

·
Administrator
30,136 Posts
Het mooie aan Trump is dat het een man is 'who doesn't take no for an answer' en begaan is met New York. Daarnaast is het veel bluf en show. Hij heeft al eens geprobeerd om zich te wurmen in het eigendom van de Empire State Building maar dat liep op niks uit. Dit boek gaat over de intriges en spelletjes die gespeeld zijn met betrekking tot het eigendom van de Empire State. Dat een stinkend rijke Japanner het ooit eens gekocht heeft voor zijn dochter klopt, alleen was die mede eigenaar die de andere, een weduwe van een van de oorspronkelijke eigenaar wilde uitkopen en vise versa. Omdat de Japanse vastgoedmarkt ik elkaar klapte was die strijd uiteindelijk snel beslist. Trump had zich geschaard aan de zijde van de Japanners als 'plaatselijk adviseur', niet alleen omdat hij zo het 'a share' van gebouw wilde hebben, maar vooral omdat die een hekel had aan die weduwe. Mooi boek, kan zo verfilmd worden.

·
Registered
694 Posts
Dit ontwerp met die raampjes is niet het oorspronkelijke WTC. Als je het herbouwt doe het dan goed en precies hetzelfde. Verder vind ik dat Trump overdrijft, hij grijpt elk moment aan om het nieuwe ontwerp aan te vallen via de media, dat verdient Libeskind nou ook weer niet aangezien er best wat goede dingen in zijn ontwerp zitten.

·
Banned
3,385 Posts
Discussion Starter · #10 ·
De Freedom tower is zeker geen lelijk torentje, van mij mag ie overal ter wereld komen behalve op Lower Manhattan, als je het doet doe het dan goed en maak een plan met 2 torens, niet een of ander wolkenkrabber met een enorme spits/mast erop.

·
Registered
6,977 Posts
Toch is een herbouw ervan wel de beste image voor NY ....ik mis toch eerlijk gezegd op alle kaarten en films en foto's die 2 torens .
Dat was wel NY .
Tegenwoordig lijkt het niet meer zo dat de stad er echt uitspringt met iets opvallends zoals deze torens toen wel deden .

·
Registered
1,217 Posts
Hoewel ik de man een ontzettende eikel vind, heeft hij hier toch wel een punt. Dat Libeskind-ontwerp is vreselijk. Maar ook ik settle voor dat Foster ontwerp. Als er maar weer gewoon een paar dikke en hoge twins komen van minimaal 400 meter.

34,922 Posts
@ Tobi

Waarom vind je Trump een eikel? OK het is een geval apart, maar hij speelt zijn rol goed en tussen neus en lippen door zet hij veel bijzondere torens neer. Pas nog heb ik een prachtige toren van hem gezien in de upper westside, een slankheid van 54 verdiepingen waar je botergeil van wordt! :cheers:

·
Premium Member
13,626 Posts
Dit plan is volgens mij niet 'nieuw', maar werd enkele jaren geleden al eens voorgesteld - door dezelfde Trump. Die ziet nu natuurlijk zijn kans schoon om het ontwerp nog maar eens van stal te halen. Persoonlijk vind ik Trump nogal opportunistisch, want iedereen die Trumps geschiedenis in New York enigszins kent, weet dat de man al sinds de jaren '80 bezig is om het hoogste gebouw van New York op zijn naam te krijgen. Dat is hem tot nog toe nooit gelukt (Television City mislukte, de Trump Tower en dat spuuglelijke zwarte geval in de buurt van het VN-gebouw komen nog niet in de buurt van het Empire State Building); nu kan hij twee vliegen in één klap slaan: én New York zijn herkenbare skyline teruggeven, én de drijvende kracht achter het hoogste gebouw van New York zijn.
't Zou me niks verbazen dat hij de torens wil omdopen naar World Trump Center Towers...

·
Premium Member
13,626 Posts
Even voor de duidelijkheid: ik zou er niks op tegen hebben als de Twins herbouwd zouden worden, want zelf ben ik ook nooit echt weg geweest van het Freedom Tower-ontwerp. Alleen verdenk ik Trump dus van een hidden agenda.

·
Registered
1,217 Posts
aedificium erectum said:
@ Tobi

Waarom vind je Trump een eikel? OK het is een geval apart, maar hij speelt zijn rol goed en tussen neus en lippen door zet hij veel bijzondere torens neer. Pas nog heb ik een prachtige toren van hem gezien in de upper westside, een slankheid van 54 verdiepingen waar je botergeil van wordt! :cheers:
Nou, z'n vastgoedwerk kan ik wel waarderen, maar ik heb een keer een interview met 'em gezien en wat een zelfingenomen arrogante zak is dat zeg. Maar nogmaals, als projectontwikkelaar doet 'ie wel leuke dingen en ook in dit geval kan ik niet anders dan het met de man eens zijn. :)

·
Captain
3,357 Posts
Tuurlijk jongens. Straks gaan we nog suggereren dat Trump achter 9-11 zat :eek:mg:

·
Kejje't hoore dan!?
205 Posts
Liever geen herbouw van de twin-towers en zeker niet op deze manier die er uit ziet als een goedkoop aftreksel van het oorspronkelijke jaren 70 ontwerp. Ik vond de torens al lelijk toen ze er nog stonden, maar toen was het excuus nog dat ze voor die tijd modern waren. En oke, ze waren indrukwekkend door hun formaat. Om in deze tijd twee van die grijze palen te gaan bouwen, vind ik een beetje zonde van de ruimte.

Het ontwerp van de Freedom Tower vind ik niet lelijk, maar waarom moet het hele bovenste stuk leeg zijn? Ik zou liever zien dat de hele toren gewoon echt gerealiseerd wordt, niet als een leeg skelet bovenop.

·
Registered
139 Posts
^Dat wilde ik ook schrijven, maar ik zie dat het er al staat.

Het herbouwen vind ik ook erg jammer. Durf eens wat nieuws te proberen!

Zullen de overlevenden van 9-11 wel weer in zo'n gebouw willen werken?

1 - 20 of 24 Posts