Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 23 Posts

·
--------------
2,761 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Ik heb een rondreis gemaakt door heel tunesie in 8 dagen, ik was verrast door de grote verschillen in het land en de rijke cultuur (romeinen en mooren). De reis heeft erg veel indruk op me gemaakt. In de grote steden ben ik ook met een groep vrienden en vriendinnen de buitenwijken ingetrokken en wat ik hieraantrof was werkelijk indrukwekkend, overal ratten, zwerf katten/honden bedelaars op elke hoek, oneindigge massa's krotten maar bovenal erg aardige mensen en unieke sfeer die ik tot nu toe nergens anders gevonden heb. We hebben veel in theehuizen en lokale samenkomstplekken gezeten en echt gesosialliseerd met de bevolking.
Veel plezier!

Chenini/matmata is een gebied in het zuiden met veel breber stammen en rotswoningen, dit gebied is bekend omdat starwars hier op is genomen:
1-chenini

2-ik in de vroege avond in de woestijn bij chenini

3-chenini

4-chenini

5-chenini

6-chenini

7-chenini

8-chenini

9-chenini

10-matmata

11-matmata

12-matmata (berbers)

13-ik in woestijn die gebruikt is voor starwars:

14-vriendin ''

15-Vrouwtje die meel maakt in woestijn dorpje

16-mooie bedelaar in chenini

17-je vind overal woestijnroos

18-Eldjem, hie zijn opnames van gladiator gemaakt

19-Eldjem

20-Kairouan is een van de belangrijkste steden voor de moslims, de grote moskee:

21-kairouan

22-kairouan

23-kairouan

24-kairouan

25-kairouan

26-cammel's cross in het midden van de de woestijn (net nog voor de sahara:

27-zuil in kairouan

28-Douz, hier zitten we in de stad van de poort van de woestijn die per kameel erg goed betreden kan worden en als je kameel dorst heeft:

29-douz, de minaret van de medina

30-douz ligt in een prachtige oase!

31-oase douz

32-toen ben ik per kameel met men vrienden de woestijn in gegaan, dit was mijn kameel (liggend)

33-mijn kameel

32-de sahara vanaf een kameel gezien

33-ergens in het zuiden

34-STOP!

35-Een van de duizenden zwerfkatten in de suburbas van de grote steden:

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de serie. Dit was de eerste reis van de vele die nog gaan volgen.
Over 3 weken zit ik alweer in New York!

·
Registered
4,206 Posts
Zo, schitterende serie. Ook vette foto's, hoe kom je erop om met een vriendengroep naar tunesie te gaan? En niet eens het strand te bezoeken?

·
--------------
2,761 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Strand zeker bezocht in souse en ook uitgegaan ed maar die foto's zijn denk ik minder intressant he ;)

·
--------------
2,761 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Tunis ben ik alleen de eerste dag geweest want daar waren we geland met het vliegtuig, maar helaas niet gebleven. Volgende keer bezoek ik zeker ook Chartago en Tunis!

·
hemelschraper
2,025 Posts
Vette serie! Eigenlijk heb ik nog nooit overwogen om Noord-Afrika te bezoeken, maar nu heb ik toch wel zin. :)

Ben alvast benieuwd naar je NY foto's.

·
--------------
2,761 Posts
Discussion Starter · #12 ·
@hoogbouw010,
Wij hebben ons via bus over het land verplaatst, er zijn ook verschillende treinverbindingen door het land met goede treinen maar om de echte bergdorpen te bereieken kun je het beste naar de wat grotere dorpen in het matmata/chenini gebied gaan en vanuit daar is altijd vervoer naar deze plekken.

·
a hacked brain
837 Posts
Ik ben ook een keer in Tunesië geweest waarbij ik veel gereisd heb met een huurauto. Tunis, Eldjem, Karouan toen ook gezien maar al met al niet zoveel als jullie waarschijnlijk.

gaaf om te zien!

·
Registered
1,549 Posts
Ben er ook geweest en heb ook op de afgebeulde kamelen gezeten wat 1 van de enigste dingen was dat ik leuk vondt daaro.
Wat minder was was n jeeptocht door de woestijn vooral toen de airco ermee kapte en t buiten 55gr was.

Maar je foto's zijn iig mooier aan dan wat t eingelijk in totaal is daar want in souse stinkt t bijna overal en ziet r smerig uit en als blanke meid hoef je echt niet alleen op t strand te gaan liggen...

·
--------------
2,761 Posts
Discussion Starter · #18 ·
DIMMER said:
Ben er ook geweest en heb ook op de afgebeulde kamelen gezeten wat 1 van de enigste dingen was dat ik leuk vondt daaro.
Wat minder was was n jeeptocht door de woestijn vooral toen de airco ermee kapte en t buiten 55gr was.

Maar je foto's zijn iig mooier aan dan wat t eingelijk in totaal is daar want in souse stinkt t bijna overal en ziet r smerig uit en als blanke meid hoef je echt niet alleen op t strand te gaan liggen...
Ik snap wel wat je bedoelt, maar die stank hoort gewoon bij een grote stad en al helemaal als er een slechte riolering en afals systeem is en het super warm is maar dat heeft ook zo weer zijn charmes. En wij hadden erg goed op onze meisjes gelet dus daar ook geen problemen mee gehad op wat opmerkingen na..

1 - 20 of 23 Posts