Skyscraper City Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
-
3,632 Posts
Discussion Starter · #1 ·
De Britse kunstenaar Richard Wilson heeft een oud pand in Liverpool voorzien van een leuk snufje. Kijk en oordeel zelf.

·
Bas
14,529 Posts
Prachtig! Jammer dat dit een tijdelijk kunstwerk is in een slooppand. Zoiets zou je dus in een gebouw in Rotterdam permanent moeten installeren, eventueel met een reclame-uiting erop, en op een drukke plek (Binnenrottemarkt?). Kijk, dát trekt toeristen. En dan aan de binnenzijde een glasfacade, zodat niemand het koud hoeft te krijgen.

·
Captain
3,357 Posts
Ik zie ook geen bevestigingspunten. Het is dat jullie zeggen dat het echt is, anders zou je gaan denken dat het computertrucage is, hetgeen ik overigens nog steeds in m'n achterhoofd heb hangen.

·
Bas
14,529 Posts
Beetje techniek, he he....

Hij hangt gewoon aan een hydraulische arm, welke aan het einde een rotatie mogelijkheid heeft. Ik werk in een bedrijf met verpakkingsmachines, deze werken vaak ook volgens zo`n principe, alleen vele malen kleiner natuurlijk.

Vanwege de kleur van de gevels aan de overzijde ben je al gauw afgeleid van het rotatie-proces. Goed kijken, je ziet in het begin twee hangarmen. Deze komen achter de gevel samen en tillen het element ( 1200 kg denk ik) uit de sponning. Wat je niet ziet, is het rotatiemechanisme, tegen het witte gevelstukje gemonteerd. Het lijkt alsof het losse gevelelement binnenste buiten wordt gekeerd, maar dat is niet zo. Het oog wordt misleid, de illusionist is hier bezig. Knap stukje geveltechniek!:)

·
Banned
2,255 Posts
Prachtig! Jammer dat dit een tijdelijk kunstwerk is in een slooppand. Zoiets zou je dus in een gebouw in Rotterdam permanent moeten installeren, eventueel met een reclame-uiting erop, en op een drukke plek (Binnenrottemarkt?). Kijk, dát trekt toeristen. En dan aan de binnenzijde een glasfacade, zodat niemand het koud hoeft te krijgen.
kan niet... want dan voldoe je nooit aan de energienormen die gesteld zijn...

1 - 16 of 16 Posts