Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 36 Posts

·
Registered
7,653 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Afgelopen maandag was de uitreiking van de Emporis Skyscraper Award in Malmö. Ik had daardoor de mogelijkheid om dit geweldige gebouw een keer te bezoeken.

1. De toren staat in een soort niemandsland naast een paar beurshallen en een soort Vinexwijkje. Vroeger was hier een grote scheepswerf gehuisvest. Rechts is de parkeergarage van Turning Torso te zien, helaas bovengronds.

2.

3.

4. Op de 53e en 54e verdieping zijn conferentieruimtes gemaakt, hier was ook de uitreiking van de Award.

5. Uitzicht over de havens. Het uitzicht is eigenlijk vrij 'leeg' en niet zo interessant. Malmö heeft weinig kenmerkende gebouwen en eigenlijk is de toren te hoog voor een leuk uitzicht. De grote parkeerterreinen horen bij de beurshal.

6. Laagbouwwijkje aan de voet van de toren

Vervolgens konden we een appartement bekijken. Het was een klein tweekamer appartement. Door de slankheid van de toren is het appartement erg licht.
Oorspronkelijk zouden er alleen koopappartementen in komen, maar dat is later gewijzigd in huur. Inmiddels is alles verhuurd en staan er 300 mensen op de wachtlijst.

7. Keuken

8. Slaapkamer

9. Badkamer

Op de 43e verdieping zijn voorzieningen voor de bewoners. Dit is een verdieping tussen twee kubussen.

10. Alle gangen zijn erg wit

11. Panoramaruimte voor de bewoners

12. Een erg spectaculaire fitnessruimte

13. Er is een whirlpool en sauna. Ook de sauna heeft trouwens uitzicht.

Met dank aan de eigenaar HSB voor de geweldige ontvangst in Turning Torso.

·
-
3,632 Posts
Een hele mooie en interessante foto-serie. :eek:kay:

Het is een echt heel mooie toren, waarvan we mogen hopen dat dit voorbeeld doet volgen. Ondanks dat ik het een prachtig bouwwerk vind, zou ik er niet willen wonen. De rare hoeken in de appartementen en scheve ramen zouden bij mij irritatie opwekken. Op dat gebied heb ik toch liever rechttoe-rechtaan, wat ordelijker. ;)

·
Registered
4,042 Posts
Mooi!! :drool: Dat heb je mooi voor elkaar gekregen, zo'n rondleiding in de Turning Torso. Het gebouw staat er inderdaad wel erg alleen, veel te alleen wat mij betreft. Als je het vinexwijkje ernaast bekijkt (foto 6), dan is die toren enorm buiten proportie. Mooi zou zijn om er een paar torentjes bij in de buurt te zetten, die hoeven dan ook niet verder te reiken dan de helft van de TT.

·
Registered
5,346 Posts
WOW :O

Amazing!!!

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Wow! Gave serie! Heb je ook een foto waarop je kan zien hoe eenzaam deze toren in zijn omgeving staat? Op #1 en #3 zie je dat al een beetje

·
Registered
1,218 Posts
Vette foto's van een vette toren op een minder vette locatie!

·
Bas
14,535 Posts
Het is inderdaad een prachtige toren. Maar goed, het gegeven dat er geen hoge gebouwen direkt om heen staan of komen te staan, is natuurlijk wel een garantie voor een prachtig vergezicht. Niet elke stad heeft een massale skyline nodig, daar is Malmö eenvoudigweg te klein voor (160.000 inw). Misschien plannen ze bewust helemaal geen hoogbouw in de direkte omgeving, gezien het feit dat er een soort Vinex-wijkje en een beurscomplex tegenaan is gebouwd.....

·
Administrator
30,140 Posts
Mooie serie Michiel! Hoe fantastisch die toren zelf ook is, apart is (zoals je bij foto 5 stelt) dat je vanuit de toren eigenlijk geen diepte hebt in je uitzicht, en alles vervalt tot een plat vlak. Alhoewel een kijk op de verre horizon weer veel goed maakt.

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Mooi, man! Kan me de docu op Discovery over de bouw, nog goed herinneren..Leuk om nu de pics te zien.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Van buiten vind ik de toren heel apart en mooi, maar net als wat 909 verteld, zou ik er om diezelfde reden ook niet willen wonen.

Vorig jaar, op weg naar Noorwegen, heb ik de TT helaas gemist. Ik kwam rond de schemer in Malmö aan en heb niks gezien. (ik wist toen ook nog niet van het bestaan van de toren af) wel jammer, want ik had hem graag van dichtbij willen bezichtigen.

Heb je misschien ook een foto gemaakt uit de TT van die superlange brug tussen Kopenhagen en Malmö?

·
Registered
7,003 Posts
Prachtige reportage, over een nog mooier gebouw :) .
Ook mooi weergegeven van binnen en buiten ......TOP !!

Over de lokatie die ik via deze foto's zo bekijk kan ik alleen maar zeggen dat het mijn standpunt onderbouwd dat niet 1 "echte" toren meteen een Skyline maakt en het gebouw er dus een beetje alleen voor staat .
Wat dus ook vanuit het gebouw zo beleeft word .
Maar ook dat heeft wel weer wat natuurlijk .

De Vinexwijk ernaast staat me ook wel aan .
Ziet er alleen zo van boven al zeer interessant uit .
En ik dacht dat ik er al eens foto's van gezien heb op het Euroscrapers forum .

Met 300 gegadigden op de wachtlijst word het misschien tijd voor wat meer hoogbouw in dat gebied wat zo nog meer aanzien krijgt .
Want er is wel een vraag naar hoogbouw dus .

·
First Lady HHF
994 Posts
Zeer mooie toren :) vraag me af wat de huur daar doet?

·
Registered
1,330 Posts
Die Vinexwijk waar men telkens over spreekt is een wijk die gebouwd is na een internationale woningbouwexpo. Een erg mooie wijk, zowel stedebouwkundig als architectonisch. Ik heb er al eens een fotoserie aan besteed hier op het forum. Kan hem alleen niet meer vinden. Ik was er anderhalf jaar gelden toen TurningTorso net een laag of 15 hoog was.

Mooie serie!

1 - 20 of 36 Posts