Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 29 Posts

·
Registered
108 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik heb de vraag al eens gesteld in de Rotterdam sectie op het be.forum. Maar forumlid Gerard stelde voor om ze ook hier te plaatsen.

Ik plan nog een eendagstripje naar Rotterdam dit jaar, heeft er iemand tips om wat te bezoeken, of kent er iemand leuke wandelroutes ?

·
Registered
5,999 Posts
Ik heb de vraag al eens gesteld in de Rotterdam sectie op het be.forum. Maar forumlid Gerard stelde voor om ze ook hier te plaatsen.
Wat voor dag ga je. In het weekend of door de week?
Ligt er ook aan waar je voor komt.

·
Registered
108 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Ik ga in het weekend, met waarschijnlijk 3 a 4 man. Het is de eerste keer dat ik naar Rotterdam ga, daarom dat ik graag het Van Beuningen museum zou bezichtigen.
Voor de rest heb ik eigenlijk niet echt voorwaarden.

·
Registered
5,999 Posts
Ik ga in het weekend, met waarschijnlijk 3 a 4 man. Het is de eerste keer dat ik naar Rotterdam ga, daarom dat ik graag het Van Beuningen museum zou bezichtigen.
Voor de rest heb ik eigenlijk niet echt voorwaarden.
Ik vind het persoonlijk altijd jammer, als je maar 1 dag een stad bezoekt een halve dag in een museum rond te hangen.
Ik heb hier en op jullie BE forum al wat links voorbij zien komen, daar kun je een hoop inspiratie uit opdoen, lijkt mij.
Succes en veel plezier.

34,936 Posts
^^

Klopt museumbezoek breekt de dag wel op, hoewel Boijmans zeker een bezoek waard is!

Mijn tip daarom, doe een nachtje in de StayOkay hostel! Daar kun je goedkoop overnachten met ontbijt, en het hostel zit in de kubuswoningen! Die kun je dus gelijk van binnen zien, een ervaring op zich. Het hostel zit ook direct boven het uitgaansgebied bij de Oude Haven waar je je tot diep in de nacht kunt vermaken, of gewoon een biertje kunt drinken.

link: http://www.stayokay.com/index.php?pageID=3207&hostelID=464705

Verder kun je natuurlijk de standaard dingen doen zoals de Euromast op en met de Spido de haven in varen. Maar als je van het stedelijke leven houdt moet je zeker in het Laurenskwartier gaan kijken, rond de Meent. Ook de Witte de Withstraat en de Nieuwe Binnenweg zijn erg leuke straten met veel horeca en leuke winkels.

Daarnaast is een wandeling over de Wilhelminapier en de Erasmusbrug onmisbaar bij een Rotterdam bezoek, met koffie bij Hotel New York. :) En als je toch in die hoek zit is een kijkje bij de historische Veerhaven zeer de moeite waard. Je kunt hier vanaf Hotel New York met de watertaxi heen voor een paar Euro. Je kunt bij deze haven en directe omgeving ook vele zeer leuke en goede restaurants vinden!

Als je nog meer tips wilt, dan horen we het wel. :)

:cheers:

·
Registered
108 Posts
Discussion Starter · #9 ·
^^

Allen bedankt voor de tips!!

·
Registered
5,999 Posts
Mocht je in de kubussen van Stay Okay overnachten ben je welkom om bij mij een biertje te doen en wat uitzichtsfoto's te nemen, ik woon ernaast. :D
Geldt dat biertje en foto's nemen alleen voor toeristen?
Want het scheelt toch gauw een paar Euro's met een terras op Oude Haven .;)

·
Registered
5,999 Posts
In principe ben ik daar niet de moeilijkste in, al blijft het natuurlijk wel mijn huis en geen open café. ;)
Het blijft jouw potlood natuurlijk. Da's duidelijk. Kom ook niet elke dag. Hoogstens 1x per week. :lol:
Toch zou ook maar oppassen met die Belgen. Ze kunnen behoorlijk zuipen en het ergste is, dat je ook wel eens van die nare berichten hoort op het nieuws uit België.:guns1:

·
Registered
34,824 Posts
Toch zou ook maar oppassen met die Belgen. Ze kunnen behoorlijk zuipen en het ergste is, dat je ook wel eens van die nare berichten hoort op het nieuws uit België.:guns1:
Dat zal wel meevallen met die Belgen. Ik heb er geen slechte ervaringen mee opgedaan. En daarbij komt dat Capzilla wel eens vaker een Belg als gast op bezoek heeft. ;) Dus dat zit wel goed. ;)

·
Helder
2,689 Posts
Gewoon een krat Heineken neerzetten, dat drinken ze niet en heb jij aan je gastvrije plicht voldaan. 't Is niet het allergoedkoopste bier, dus van gierigheid kunnen ze je dan ook niet betichten. ;)

·
Registered
20,754 Posts
Mijn favo route: via plaza naar schouwburgplein, lijnbaan, koopgoot, hoogstraat (incl laurensgebied) blaak, naar de boompjes (mooi uitzicht op de pier) dan terug via de tram op de coolsingel, bij donner/selexyz weer het winkelgebied in, naar de binnenweg, westersingel naar kruisplein (leuk parkje en buitenlandse winkeltjes) en dan zo weer terug naar het station.

Vroeger hadden we een abonnement op blijdorp, maar ik ben er nu al zeker 6 jaar niet meer geweest, moet ik weer eens doen, ben benieuwd hoe de mooiste dierentuin van NL nu geworden is!

·
Aanstormend talent
708 Posts
Tip; huur een fiets en maak een rondje door de oude stadswijken. Ik maak met gasten van buiten Rotterdam vaak de volgende ronde (globaal, met een kaart moet je er wel uit kunnen komen):

Beginnend bij de Willemsbrug:
Rondje Noordereiland (Maaskade/Prins Hendrikkade)
Via Stieltjeskade richting Wilhelminapier (ff wat drinken bij Hotel New York)
Erasmusbrug over en Scheepvaartkwartier in
Via veerhaven naar de Euromast (ff naar boven)
Vervolgens naar Delfshaven (ook goede tussenstop voor drankje)
Door Rotterdam West (Rochussenstraat, Heemraadssingel en Mathenesserlaan) op naar tussenstop Westerpaviljoen, en via nieuwe binnenweg richting centrum.
Via Mauritzweg richting Hofplein en doorsteken naar Noordsingel het Oude Noorden in. Vervolgens via stukje Bergweg, en Zwart Janstraat richting Crooswijk. Crooswijksingel, boezemweg en dan langs de Kralingse plas. FF tot rust komen en genieten bij de tuin. Daarna verder door de prachtige statige Kralingse lanen (Oranjelaan, Prinses Julianalaan, Hoflaan, Vijverweg, Voorschoterlaan, Avenue Concordia, etc. en dan via de Oostzeedijk terug richting centrum. Via het Haringvliet naar de Oude haven en het rondje is compleet.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
De Sophiastraat vind ik toch niet een straat die ik aan gasten zou laten zien; fiets nog een stukje door over de Sophiakade, pak de Libanonweg en de Ramlehstraat en vervolg je route over de Kralingse Plaslaan.

1 - 20 of 29 Posts