SkyscraperCity banner
1 - 9 of 9 Posts

·
Illustrateur
13,092 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Ik heb met dank aan een verbouwer toestemming gekregen om op een uitzichtplateau te komen van de kerk. Ik dacht het eerder met school al eens eerder te hebben gedaan, maar na de beklimming begon ik daar toch aan te twijfelen. Het was een hele tocht naar boven, maar het uitzicht, wat in het gesloten Brabantse landschap erg zeldzaam is, was erg bijzonder om te zien. Waar ik mijn hele leven heb gewoond, ontdekte ik het gebied opnieuw, maar nu met een horizon. :)

De scraper itself:

Eindhoveh

ASML (83 m)

Dommeldal met Valkenswaard en daarchter weer Leende:

·
Illustrateur
13,092 Posts
Discussion Starter · #3 · (Edited)
Haha, beetje vreemd gezicht inderdaad. Ik edit het wel even.

Hoogtepunten die vanaf daar te onderscheiden waren. Kerktoren van Leende en Valkenswaard natuurlijk. De zendmast van Mierlo, skyline van Eindhoven, de ASML-toren, en de windturbines van Lommel. Helaas kon ik de Westpoint dit keer niet vinden. Vanuit de ASML-toren lukte dat wel. :)

Pano-tje:

Valkenswaard (voor) en Leende achter. Dommeldal op voorgrond. De drie kerken staan bijna op een lijn!

·
Illustrateur
13,092 Posts
Discussion Starter · #5 ·
En ongeveer 18 km verder.

Het was voor mij wel een droom om eens mijn eigen omgeving vanuit een ander oogpunt te bekijken. :)

Die bomen zijn inderdaad wel een spelbreker, maar vanaf een hoogte van een kleine 30 meter mag ik over het uitzicht niet klagen.

·
Illustrateur
13,092 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Je hebt gelijk. Het zal wel minder zijn. Met de fiets is het tot de rand wel 13 km, maar dat is omdat je niet echt rechtstreeks kan fietsen. Maar 15 km tot het centrum zou ik eerder zeggen. Maar die hoge bomen ontkrachten het silhouet wel een beetje ja. Vanuit de trein uit Weert heb je trouwens ook een erg mooi zicht op de verhoudingsgewijs erg indrukwekkende skyline!

1 - 9 of 9 Posts