Skyscraper City Forum banner
1 - 7 of 7 Posts

·
Civieler
1,174 Posts
Het is best een mooi gebouw, maar die collegezalen zijn inderdaad best vreemd. Waarom ze voor die opstelling hebben gekozen weet ik niet, misschien dat er meer mensen in een kleinere ruimte kunnen ofzo? Ook typisch dat ze glazen deuren hebben gebruikt; tijdens het college zit ik (tsja, ben snel afgeleid) telkens te kijken naar de mensen die over de gang langs lopen.

Het is in ieder geval een hele verbetering tov wat er eerst stond :)

·
Registered
47 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Dank voor jullie reacties.

De buitenkant van het gebouw is inderdaad vrij sober, met name door het gebruik van veel grijze baksteen. Daardoor past het wel (weer) goed bij de aangrenzende gebouwen, maar heeft het toch, wanneer je beter kijkt, een moderne uitstraling.

Zo vind ik de koperen "box" (waar de rode collegezalen in zitten) prachtig, mede doordat hij aan de achterkant naar buiten uitsteekt en als het ware zweeft, wanneer de deuren van collegezaal eronder open staan.

Jammer is dan weer dat de gebruiker het ontwerp weer enigszins tegengaat door het plaatsen van een groot zwart scherm onder de trap (foto 8). En dat het projectiescherm van het lokaal onderin niet omhoog schijnt te kunnen. En zo zijn er nog wel meer dingen, maar daar zal de gebruiker ongetwijfeld redenen voor hebben.

·
Hallleeejkes
287 Posts
hahaha, toen ik de titel las dacht ik dat het 2 serie's waren.
1 van de universiteit Enschede/Twente
2 van de efteling (ravelijn)

Wat eedn liefelijke naam voor een lokatie vol van schultenbrouw-bier en aangekoekte tosti-ijzers

1 - 7 of 7 Posts