SkyscraperCity banner

121 - 129 of 129 Posts

·
Registered
11 Posts
Väldigt fin byggnad arkitekturmässigt, men känns som den kommer bli rätt stängd. Man borde öppnat upp entréplan mer mot allmänheten!

·
Registered
279 Posts
Väldigt fin byggnad arkitekturmässigt, men känns som den kommer bli rätt stängd. Man borde öppnat upp entréplan mer mot allmänheten!
Jag skulle nästan vilja säga tvärtom. Jag vet att många gillar den, men jag har lite svårt för byggnaden på håll. Volymmässigt känns den lite tung, vilket jag tror att fasadvalet bidrar en del till. På nära håll känns huset däremot betydligt bättre, av det jag sett hittills åtminstone. De har använt ytorna intill huset, med murar och bänkar som skjuter ut ur fasaden, på ett fint sätt för att de ska fungera som platser som folk ska kunna använda och fasaden känns mycket mer öppen och inbjudande i gatuplan.

Sedan är det i och för sig ett generellt problem med sådana här monsterprojekt, att fasadlivet inte blir särskilt intensivt. Och det är väl en av de stora farorna i det här området, att det kommer bestå av flera väldigt stora hus som inte alls har den intensitet i fasadlivet och gatuplan som en normalt ser i innerstadsmiljöer.

121 - 129 of 129 Posts