Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 37 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Foto's genomen op 20 juli 2006

Een fabriek is een werkplaats (gebouw of vestiging), waarin iets wordt 'gefabriceerd' oftewel geproduceerd.

1.

Zoals bv in een suikerfabriek, suiker gemaakt wordt en in een steenfabriek stenen, zo worden in een duivenfabriek duiven gemaakt. Klinkt logisch he!

2.

Terwijl ik door de Spaansepolder reed, trok een oud, verlaten gebouwtje m'n aandacht.

3.

Om binnen te komen moest ik me door een klein, kapot raampje wringen, wat niet echt makkelijk ging, maar gelukkig toch lukte.

4.

Toen m'n voet de vloer van de binnen gedrongen ruimte raakte, hoorde ik een hoop gekraak en gefladder.

5.

Ik was in een heuse duivenfabriek beland.

6.

Duidelijk zichtbaar is dat hier de duiven dus gemaakt worden.

7.

Best wel interessant, maar stinken dat het doet, bijna niet uit te houden.

8.

Alles is bedekt met een dikke laag duivenstront, gedecoreerd met ontelbare veertjes.

9.

Er worden hier niet alleen duiven gemaakt, er gaan er af en toe ook een paar dood.

10.

Ik heb zelden zo ongelooflijke stank meegemaakt.

11.

Krakend over de strontvloerbedekking begeef ik me door het pand.

12.

En iedere stap die ik doe, vliegen er weer een paar duiven op, zodat ik me steeds halfdood schrik.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

34.

35.

36.

·
--------------
2,760 Posts
Mooie series!

Nog 2 mooie lokaties voor dit soort reportages is de fabriek in Oisterwijk langs het spoor die staat ookal lang leeg en is echt mega en ziet er prachtig uit! Of die ouden kaarten Fabriek in het centrum van Turnhout (BE) is ook echt een pracht decor!

·
Registered
1,549 Posts
Shit man :)
Aparte en mooie foto's weer.
Ik heb toen ik nog in mn flatje woonde ook welleens n duivennest op mn balkon gehad en idd wat n teringzooi maken die beesten ervan zeg n normaal jong vogeltje ligt in n mooi nestje gemaakt van takken maar bij de duifjes zitten de jonkies lekker in de stront te rommelen...

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #9 ·
^^ ja idd ja, duiven schijnen net zo ziekteverwekkend te zijn als ratten. Hele smerige beesten iig. Ik krijg nog steeds de rillingen als ik naar deze foto's kijk...en ik kan het gewoon haast weer ruiken. Mn maag keert zich iig iedere keer weer om, maar apart was het wel.

En tja...het leven van een urban explorer gaat niet altijd over rozen...soms is het duivenshit. :(

·
Registered
6,977 Posts
Ja Apollyon en Huib die kunnen er wat van :).
Fantastisch hoe tijdloos deze foto's zijn ..........................:eek:kay:

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #12 · (Edited)
Eigenlijk zouden er een paar vrijwilligers een beetje in het rond moeten stampen, zodat het stof oplaait. Dat zou wel werken :)

Ben nog steeds op zoek:D

Huhhhh...wat heb ik nou weer gedaan???? Berichtje weg? Door Huib geinspireerd? of kan ik het allemaal niet meer zo helder volgen?

Pffff...ja gewoon berichtje weg door mijn getover. Maar hier stond dus antwoord op Jan zn reply....ja, geinspireerd door de mooie series van Huib. (moet goed voelen toch Huib?)

En er stond ook nog dat ik niet zo'n mooie sfeer in mn foto's weet te krijgen als Huib. De lichtbundels kom ik maar zelden tegen...daarom mn oproep...VRIJWILLIGER STAMPERTJES GEVRAAGD :D

·
Bas
14,521 Posts
Ha, ha, is die verf nog goed? Prachtige serie, Apollyon, ik wist niet dat er in de Spaanse Polder nog zulke `ongebruikte`terreinen liggen, haast niet te bevatten in een Randstad waar ze normaal om elke vierkante meter vechten, ook wat de grondprijzen betreft. Heb je ook enig idee wie de vorige eigenaar was, of waartoe het gebouw diende? Lijkt mij een bouwbedrijf geweest te zijn.
Spannend. Wij zijn vandaag ook bij zo`n ruïne geweest, was best wel griezelig. :)

·
Urbanist
3,289 Posts
Wederom weer een prachtige serie Apollyon. Dat beestje op foto 9 is alleen geen duif. Het is een vrouwtjes merel :)

·
Registered
246 Posts
Een echte insluiper ben je Apollyon :) . Je serie doet mij ook denken aan die tijd dat ik door de Maassilo zwierf. Heel mooi. Daar was het vaak nog veel viezer dan het hier lijkt te zijn. Veel meer stof in ieder geval. Ik heb er gelukkig nooit wat van gekregen. Voor echte stevige lichbundels moet je wel de zon pal op het raam hebben. Dus misschien op een ander moment terug komen.
Nr.32 vind ik trouwens een erg mooi stil leven. Die zou ik wel eens willen overdoen op hoge resolutie. :wink2:

·
shnnbp
1,790 Posts
Zeker die lichtbundels vind ik nog steeds bijzonder en dat is bij mij helaas maar 1 x echt voorgekomen en ook gelukt (komt nog online). Verder krijg ik niet die duistere sfeer erop
Heb je geprobeerd een lange sluitertijd met klein diafragma (F/16 ->)?

deze foto heb ik extra overbelicht om de detaillering wat beter tot z'n recht te laten komen. Enig 'nadeel' is de grote scherptediepte (zie je ook goed op Huib's foto's).

En lage ISO waardes (<50) zorgt dat de foto grote verfijndheid krijgt.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
On-ge-lo-fe-lijk! :eek: Prachtig, dat die duiven het daar uithouden zeg! Goeie naam ook, 'De Duivenfabriek'.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #19 · (Edited)
@ Gijs...hoe is het met jouw Urbex ervaringen afgelopen? Kan me nog herinneren dat je er vorig jaar net zoveel interesse in had als ik. Heb je al mooie series gemaakt?

@ Railway...ja die verf is nog goed hoor, daarmee worden de duiven van kleur voorzien! (;))

@ Woensel...ok dan, geen duif dus. Knap van je dat je dat ziet. En die foto daaronder? Wat is dat voor dier?

@ Huib... het gekke is dat ik in het Havenziekenhuis loop voor mn tropische reisjes....maar bij het zien van deze Duivenfabriek...denk ik dat dit toch meer risico heeft dan de open riolen in Gambia!

Zou je het er voor over hebben om foto 32 over te doen, in diezelfde omstandigheden, of zou je dan zeggen...laat maar zitten?

@ Erwin...thxxx

@ Shennbop...eerlijk gezegd heb ik daar te weinig verstand van....ik schiet nog steeds in de auto functie :(

@ Effes...thxxx

1 - 20 of 37 Posts