Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 24 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Foto's genomen op 12 en 13 juni 2007

In Schiebroek staan 2 flatjes, of eigenlijk portiekwoningen, op het punt gesloopt te worden. Uiteraard wilde ik eerst een kijkje nemen alvorens het plat gaat. Er binnen komen ging vrij gemakkelijk, door de opbrekingen stond een hek scheef vanwege de zanderige ondergrond, zodat ik er makkelijk onderdoor kon kruipen. Eenmaal op het terrein kon ik m'n gang gaan, geen deur en raam meer te bekennen.

Je kon dus een kijkje nemen in iedere woning en kreeg daarbij een kleine indruk van het type bewoner van elk huisje.

1.

In ieder huisje weer een ander behangetje. De 1 modern, de ander klassiek, alles bewerkt tot 1 foto. De afbeelding hierboven bestaat dus uit 10 losse foto's.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

wordt vervolg

·
Bas
14,528 Posts
Wederom hele mooie foto`s van een vrij onbekende stadswijk van Rotterdam, de meest noordelijke denk ik, een soort Verweggistan. Hier kun je nog wat bouwmaterialen ophalen, uit deze fors uitgewoonde huurkotten. Je verbaast je erover, dat men van alles achterlaat in zulke woningen, alsof het de moeite niet waard is stopcontacten en schuttingen mee te nemen. De kringloopwinkel is dan meestal ook al geweest. Prachtig, zulke sloopwoningen, een jongensavontuur om erin te kruipen en rond te kijken, al hangt er vaak wel een muffe behanglucht.

Ik was vandaag (ook) van 9 tot 3 in Rotterdam en het valt mij op, dat er om de 200 meter gesloopt, verbouwd of vernieuwd wordt. Ook veel opgebroken wegen, tja, men kan daar niet tot rust komen. Tegenover het CS nabij de Hogeschool voor de Kunstliefhebbers is ook een zeer groot sloopproject van het voormalige Holiday Inn. Alleen, daar kom je niet zo gauw in, ha ha, in zo`n omgeving moet men wel goed bewaken.....:)

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Ik was vandaag (ook) van 9 tot 3 in Rotterdam en het valt mij op, dat er om de 200 meter gesloopt, verbouwd of vernieuwd wordt. Ook veel opgebroken wegen, tja, men kan daar niet tot rust komen. .:)
Dat is dus typisch Rotterdams. Dat was al zo toen ik geboren werd en zal ook zo zijn als ik het leven weer laat. Rotterdam...Werkstad Nr1.

Amsterdam heeft het...Rotterdam maakt het! Was een welbekende slogan :D

·
Registered
1,549 Posts
In wat voor uithoek ben je nu weer beland Appy, je zou iedere dag in die rommel moeten werken ! owh verrek dat doe ik al 20jr mmmm mooie foto's bdw.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #11 ·
^^ Maar jij moet het weer opknappen toch...ipv slopen.

Schiebroek is een vrij rustige, nette buurt. Een bekende straat is er de Peppelweg, die bij de meeste Rdammers wel bekend is. Verder vind je er het kinder/dierenpark Plaswijck, waar ik regelmatig ben geweest.

Schiebroek ligt tussen Hillegersberg en het Kleiwegkwartier.

Bedankt voor de reacties allemaal :)

·
Registered
1,549 Posts
^^ Maar jij moet het weer opknappen toch...ipv slopen.

Schiebroek is een vrij rustige, nette buurt. Een bekende straat is er de Peppelweg, die bij de meeste Rdammers wel bekend is. Verder vind je er het kinder/dierenpark Plaswijck, waar ik regelmatig ben geweest.

Schiebroek ligt tussen Hillegersberg en het Kleiwegkwartier.

Bedankt voor de reacties allemaal :)
Dat is zo maar voor dat t opgeknapt is ziet t er dus zo uit of nog veel erger:nuts:
Maarja als timmerman kom je overal dus dat is weer t leuke van je werk:)
Plus je krijgt er n enorme mensenkennis van want de verschillen van hillegersberg en keileweg hoef ik jullie niet te vertellen maar t zijn plekken waar je als timmerman toch moet werken.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #15 ·
@ Dim...dat is zeker leuk ja, dat je overal komt bij verschillende soorten types en buurten. Had ik vroeger ook met mn werk als vertegenwoordigster. Kwam bij juweliers over de vloer, maar ook in hoerententen of in de kassen in het Westland. Heel afwisselend dus en telkens een soort aanpassing.

In de hoerentent moet je je toch anders opstellen dan bij de juwelier. Dat vond ik prachtig om die verschillen te zien en mee te maken.

@ Eric... jazeker...en ook Prada en Gucci hebben de trend overgenomen zo te zien ;)

·
Registered
1,549 Posts
Hilligersberg is n hele nette buurt (waar Marco prostato volgens mij ook woont) enja de keileweg is de grootste bouwval van rotterdam waar vroeger heroienehoertjesdr geld verdiende snap je m nu Brechem...

1 - 20 of 24 Posts