SkyscraperCity Forum banner

[Urbex] Vakwerkershuisje Gladbeck

1769 Views 2 Replies 3 Participants Last post by  ƒƒ
De dag na de fotomeeting Ruhrgebied (17 aug 2006) ben ik er, na overnachting in Enschede, alleen verder op uit getrokken. Doel was ook weer het Ruhrgebied.

1.

Halverwege, op de route tussen Gladbeck en Castrop zag ik aan de rechterkant van de straat ineens een oud en verlaten vakwerkershuisje. Tuurlijk gelijk auto langs de kant gezet en een kijkje gaan nemen.

2.

Binnenkomen ging heel simpel. De half openstaande plank die als deur dienst deed, verschafte me heel makkelijk toegang tot dit kleine poppenhuis-achtige pandje. De vage blikken van de voorbijgangers maar negerend, kroop ik tussen de opening door.

3.

Dat het huisje al heel lang leeg staat, is direct duidelijk en ook lijkt lange tijd hier niemand meer binnen te zijn geweest.

4.

Alles zit onder een dikke laag stof en spinnewebben hangen all over the place.

5.

De eens witte gordijntjes, die rustig heen en weer wapperen door het zachte briesje dat door de kapotte of openstaande ramen binnenkomt, zijn helemaal zwart gekleurd.

6.

Een brief, gedateerd uit 1973, laat blijken dat het pandje inderdaad al lange tijd leeg staat.

7.

Het is een heel klein huisje met veel raampjes, waardoor het licht op sommige plekken mooi naar binnen valt.

8.

Het doet me binnen een beetje aan een oud poppenhuis waar niet meer mee gespeeld wordt, denken.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

Even wat kommentaar bij mn eigen foto's:

Op het moment dat ik foto 1 had genomen, was het mooi, helder weer. De originele foto is dus ook mooi van kleur. Omdat ik dat niet mooi vind passen bij de urbex sfeer, heb ik er wat mee zitten experimenteren om zo een beetje oude sfeer mee te geven. Is het wat geworden of vinden jullie het nix. Ik twijfel zelf namelijk een beetje.

Bij het nemen van foto 3 ben ik gewoon stom geweest. Dat had een superfoto kunnen worden als ik wat beter had opgelet. Normaal fotografeer ik de situatie zoals het ook echt is, maar hier had ik beter een paar dingen kunnen verplaatsen. De gele emmer stoort enorm en de stoel had ik mooi in het geheel moeten neerzetten. (maar ja, tip voor de volgende keer dan maar)

Foto 5 zit me ook niet echt lekker. Ik kreeg er gewoon geen mooie bewerking op los. Het lijkt nu een beetje onecht.

Weer jammer van het tegenlicht in sommige foto's. Daar zou dus dat HDR mooi van toepassing bij zijn.
See less See more
18
1 - 3 of 3 Posts
Altijd leuk om zo'n ding te bezoeken, foto's zijn wel goed gelukt.
Ik wil zeker eens gaan Urbexen met je in België deze zomer. We spreken nog wel af :)
1 - 3 of 3 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.