SkyscraperCity banner
1 - 20 of 22 Posts

·
taboe
2,236 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Elk jaar probeer ik een maand of twee op reis te gaan. De voorbije maanden hebben bepaalde ontwikkelingen mijn leven echter nogal overhoop gegooid (breuk met vriendin, mijn huurappartement werd verkocht, job ging van kwaad naar erger) en dus heb ik maar meteen beslist om er voor wat langer tussenuit te trekken.

Zonder echt plan heb ik een ticket geboekt naar New York en sindsdien trek ik à l'improviste door de VS. Ondertussen zit ik hier tweeënenhalve maand.

Het was de bedoeling om alleen te reizen, maar toen ik thuis mijn plannen ontvouwde, kreeg ik spontaan allerlei voorstellen van jaloerse vrienden en familie. Ondertussen heb ik twee keer bezoek gehad - mijn broer is mee naar NY gevlogen voor twee weken en mijn beste vriend heeft me vergezeld voor een deel van Californië. Eigenlijk komt me dat wel goed uit, want zo een half jaar alleen is toch ook wat teveel van het goede.

Ondertussen vliegt mijn geld erdoor. Om aan mijn vooropgestelde zes maand te komen, trek ik daarom binnen een paar weken naar Mexico (en misschien nog zuidelijker). Na de oost -en westkust, reis ik morgen richting Montana, Wyoming, Colorado, Nevada en Arizona om een paar nationale parken te bezoeken.

Ondertussen heb ik uiteraard duizenden foto's. Om het mezelf en mijn vrienden gemakkelijk te maken onderhoud ik een blog met een selectie:

http://grandamericanjourney.blogspot.com

Wie geïnteresseerd is, kan mijn avonturen via mijn blog volgen. Af en toe zal ik in deze thread ook wat foto's plaatsen.

Als teaser een paar panootjes vanop Hurricane Ridge (1597 m) in Olympic National Park, waar ik met de fiets naartoe ben gereden (vanaf zeeniveau -geen lachertje).

·
Bike It!
22,248 Posts
Getver, je moet dus eerst een portie ongeluk hebben vooraleer je het geluk aankan.
Nu, ik volg vanaf heden die blog van jou, maar dat neemt niet weg dat mooie foto's hier ook welkom blijven. En die beginnen heel fraai!
Het ga je goed en hou ons op de hoogte, Taboe! :cheers1:

·
City Geek
1,200 Posts
Hoe gemakkelijk is he eigenlijk om zomaar "à l'improviste" naar de VS te reizen en er zo lang te verblijven? Ik vermoed dat ze daar op de immigratiedienst behoorlijk nerveus over doen. :D

Veel plezier nog en ik blijf je blog zeker volgen!

·
Registered
6,117 Posts
Hoe gemakkelijk is he eigenlijk om zomaar "à l'improviste" naar de VS te reizen en er zo lang te verblijven? Ik vermoed dat ze daar op de immigratiedienst behoorlijk nerveus over doen. :D
Valt goed mee hoor, ik ben 2 maal de douane in JFK gepasseerd en ze zijn daar eigenlijk redelijk chill.

Dit valt me net op. Schitterende schoonheid der natuur... en dan een lap vers asfalt erover. :lol:
Heeft misschien iets met de toegankelijkheid voor mindervaliden te maken. In de VS gaat men daar ver in, heeft veel te maken met de vele veteranen dat het land sinds Vietnam en al hun oorlogen hebben. (daar zitten er al eens tussen met gemputeerde benen)

·
taboe
2,236 Posts
Discussion Starter · #8 ·

Veel plezier nog en ik blijf je blog zeker volgen!
Mja, mijn visum voor zes maand deden ze in Brussel een beetje moeilijk over. Je moet bewijzen dat je banden hebt met je thuisland (een job, familie, een huis, ...). Maar eens ginder doe je wat je wilt.

Dit valt me net op. Schitterende schoonheid der natuur... en dan een lap vers asfalt erover. :lol:
Dit was op Hurricane Ridge, een bergpas die met de auto te bereiken is (en waar ik naartoe gefietst ben). Dat asfaltweggetje was maar 500m lang, zowat de maximale afstand die de gemiddelde Amerikaan te voet aankan :). Tien minuten verder en je zag geen kat meer.

·
City Geek
1,200 Posts
Valt goed mee hoor, ik ben 2 maal de douane in JFK gepasseerd en ze zijn daar eigenlijk redelijk chill.
Misschien omdat je maar voor korte tijd in de VS verbleef? Ikzelf had ook niet echt problemen (uitgezonderd een paar lastige vragen + vingerafdrukken en foto nemen), maar ik heb al gehoord van anderen die voor lange tijd door de VS rondreisden dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.

PS : over lastige douane gesproken : in het VK kennen ze er ook wat van hoor! :D

·
Bike It!
22,248 Posts
Dit was op Hurricane Ridge, een bergpas die met de auto te bereiken is (en waar ik naartoe gefietst ben). Dat asfaltweggetje was maar 500m lang, zowat de maximale afstand die de gemiddelde Amerikaan te voet aankan :). Tien minuten verder en je zag geen kat meer.
Acha, ik had die auto's in de verte wel al opgemerkt, maar vond het wel grappig, zo dwars door die 'weide' met rendieren (herten?).

Ik zou eerder een onverhard wegje verkiezen, maar misschien heeft het idd met de toegankelijkheid voor mindervaliden te maken.

·
taboe
2,236 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Misschien omdat je maar voor korte tijd in de VS verbleef? Ikzelf had ook niet echt problemen (uitgezonderd een paar lastige vragen + vingerafdrukken en foto nemen), maar ik heb al gehoord van anderen die voor lange tijd door de VS rondreisden dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Ik denk dat het een kwestie van geluk is met de douane-beambte die je treft. Bij mij duurde het exact twee minuten. Het enige wat hij vroeg was hoeveel geld ik op mijn rekening had.

·
Registered
1,381 Posts
hoewel de reden voor jouw reis jammer is zal ik toch wel kunnen genieten van je foto's die doen me wegdromen, met plezier zal ik je blog volgen...veel reisplezier!

·
Employee of the Year !
Untethered Soul
1,296 Posts
Mán, ik geniet echt keihard van jouw blog! Blijven updaten :)
Heb nog niet alle foto's gekeken maar wil toch al reageren...

Zelf heb ik al eens een kleine reis door de US gemaakt, en tot nu toe de reis van mijn leven. Ik krijg bij sommige foto's toch wel kippenvel en reiskriebels.
Ik moet beslist binnen een paar jaar nog eens naar ginder voor een aantal andere regios die ik nog niet bezocht heb.

Dat ene saloon dat je hebt bezocht voor Yosemite, was dat toevallig deze:

Geniet er nog van ginder... en blijven delen!

·
taboe
2,236 Posts
Discussion Starter · #17 ·
^^ En dat was?....:lol:
None of your damn business! :)

Mán, ik geniet echt keihard van jouw blog! Blijven updaten :)
Heb nog niet alle foto's gekeken maar wil toch al reageren...

Zelf heb ik al eens een kleine reis door de US gemaakt, en tot nu toe de reis van mijn leven. Ik krijg bij sommige foto's toch wel kippenvel en reiskriebels.
Ik moet beslist binnen een paar jaar nog eens naar ginder voor een aantal andere regios die ik nog niet bezocht heb.

Dat ene saloon dat je hebt bezocht voor Yosemite, was dat toevallig deze:
Ja, het is echt wel het ultieme roadtripland. De mensen die je ontmoet, de verbluffende natuur ; ik kijk er nu al tegenop om terug thuis te komen.

En die saloon is Johnny Heinoldt's first and last chance saloon, dat al bestaat sinds Jack London er zijn eerste pinten ging drinken op veertienjarige leeftijd. Zeer sfeervol, al hebben ze het pleintje d'ervoor wel wat al te proper heraangelegd.

bron

·
Employee of the Year !
Untethered Soul
1,296 Posts
ik kijk er nu al tegenop om terug thuis te komen.
Maar je komt wel terug thuis met een hoofd vol herinneringen, maak gauw een fotoboek als je thuiskomt.

En je leven is nog niet voorbij, ga een paar jaartjes werken, en vertrek dan opnieuw?
Zelfs iemand als ik, die gevangen zit in een gezin met kind, afbetalingen etc... laat me niet "opgesloten" zitten, reizen en dromen worden realiteit, zolang ik nog gezond ben en het kan doen.

1 - 20 of 22 Posts