SkyscraperCity Forum banner
Status
Not open for further replies.
441 - 460 of 505 Posts

·
Joeri
1,498 Posts
Discussion Starter · #441 ·
Ziet er surrealistisch uit, die buizenmassa van het HEMA magazijn.

Zuidpunt vordert verder ook al redelijk zie ik.

·
Joeri
1,498 Posts
Discussion Starter · #443 ·
1. Nog een stel impressies van Nieuw Welgelegen.

2. En nog wat impressies van Hart van Hoograven

·
Registered
5,062 Posts
Jaren 80-meuk is het juiste antwoordt. Op dat negen verdiepingen tellende witte hoekgebouw na, kun je de rest terug vinden in N-Gein. Totaal geen ambitie en een nieuw stukje mislukt hart. Leren ze het nu nooit zou je denken. HOOOOOOOOOOOOOOOOOOG bouwen met groen er omheen.

·
Joeri
1,498 Posts
Discussion Starter · #448 ·
Ik wordt een beetje kriebelig van de binnenplaats bij het kopgebouw van HvH; alleen maar asfalt. Het parkeren had ondergrond gemoeten en die binnenplaats had groen moeten zijn.

·
Registered
2,820 Posts
Gelukkig heeft iedereen weer een andere smaak :)
Heb het trouwens vooral over de voorzijde van het complex, de zijde van 't Goylaan. Vind het wel wat hebben die verspringende gevels.
Nieuwegein is overigens nagenoeg allemaal laagbouw, dus niet echt een goede vergelijking.

·
Joeri
1,498 Posts
Discussion Starter · #452 ·
More, more, more.... ;)

Blijf wel met een dubbel gevoel over dit project zitten. De laagbouw vind ik ok en ik zou er zelf ook wel in willen wonen. Het kopgebouw heeft zo z'n mooie stukjes, maar sommige delen vind ik weer wat 'Hoog Catharijne'.

·
Registered
217 Posts
Ik vind het ook een prima project. Zelfs de laagbouw hebben ze toch een stedelijk karakter weten te geven. Eengezinswoningen van drie lagen met een kap zie je niet veel. Ik snap best waarom ze daar eengezinswoningen willen, want het is toch niet echt een goede plek voor dure appartementen. Ik ben nieuwsgierig hoe dit er in real life uit zal gaan zien.

·
Joeri
1,498 Posts
Discussion Starter · #458 ·
^^
Kijk hier en hier maar voor sfeerimpressies van het gebied uit lang vervlogen tijden.

·
Joeri
1,498 Posts
Discussion Starter · #459 ·
1. Eindelijk impressies van een gedeelte van Vleuterweide Centrum. Het gaat hier om het 'waaggebouw' (wit) en de 'taartpunt' (de rest). Het ontwerp komt van KOW Architecten.

2. Ook van KOW Architecten, het project aan de Ahornstraat in Ondiep. Deze impressies zien er trouwens wel anders uit de degene die al bekend waren.

3. Nog enkele foto's van Het Tableau (onderdeel van de Spoorzone van Terwijde). Het stedenbouwkundig ontwerp is van Bentvelsen Fleer.

4. Een nieuw woonzorgcomplex in Overvecht waar echter nog geen impressies van te vinden zijn. Het complex zal 'De Warande' heten en zal aan de Neckardreef komen te liggen.

Principeplan nieuwbouw wooncomplex De Warande met totaal 117 woningen naast het bestaande zorgcomplex Tamarinde.
Aanvraag: Woningbouwcorporatie SGBB
Ontwerp: Jorissen Simonetti architecten

Architect Van Mooswijk geeft aan dat voor deze zone uitgegaan wordt van hoge gebouwen in het groen. Het u-vormige complex bestaat uit drie delen waarbij de twee vleugels een meer zwevende uitstraling moeten krijgen en daarom in een lichter materiaal - hout - worden voorgesteld. Het hout geeft ook een meer natuurlijk uiterlijk. Het middenblok, dat op de grond staat, kan in baksteen. De lage vleugel komt op kolommen te staan en wordt voorzien van veel glas. De galerij is inpandig. Enkele functies zoals de fietsenstalling zullen met de vleugel gecombineerd worden. Deze stalling wordt van glas met een print en een groene uitstraling. Over de mate van transparantie wordt nog overlegd met de opdrachtgever. In de plint van het middelste blok komen woningen, zonder aparte buitenruimte maar wel met serre. In de grote vleugel bevindt zich de keuken en eetgelegenheid, gecombineerd met een terras op het plein. Hier zal hout gecombineerd worden met een strook ramen met een borstwering van beplating. Het plein zal door functies en de hoofdentree aldaar een zekere levendigheid krijgen. Het parkeren wordt ondergronds opgelost.

Bron: Welstandscommissie Utrecht​
5. Informatie over woonzorgcomplex 'Het Loevenhout' (zie vorige pagina).

Principeplan nieuwbouw 200 woningen (appartementen, begeleid wonen en grondgebonden woningen) met zorgvoorzieningen en een overdekte parkeervoorziening na sloop bestaand zorgcomplex Titus Brandsma.
Aanvraag: Portaal
Ontwerp: Architectenbureau De Zwarte Hond

Architect Van der Meer legt het voorlopig ontwerp voor aan de commissie ter beoordeling van de ingeslagen richting. De gebouwen staan in een groene parkachtige omgeving, parallel aan de Einsteindreef of aan de omringende bebouwing. De nieuwbouw wordt in tweeën gedeeld door een zichtlijn, haaks op de Einsteindreef. De verhogingen op de hoeken leggen een relatie met de omringende bebouwing. Het parkeren wordt intern georganiseerd en afgeschermd met een parkeerdek. Het parkeerdek krijgt aan de buitenrand een collectieve omloop, waar de privéruimtes aan gekoppeld worden. Aan de interieurzijde worden golvende balkons aan de gevels toegevoegd om de collectiviteit van het binnenterrein te versterken en vanwege de bezonning. De bovenste woonlagen krijgen een balkon aan de buitenkant. Naar de mening van de architect heeft Overvecht een grauwe uitstraling, waar hij met een rode steen kleur in wil brengen. De baksteen wordt door middel van nuances, bijvoorbeeld door variatie in de textuur, gebruikt om de verschillende gebouwen in het complex, door middel van verticale geleding, zichtbaar te maken.

6. Over het project aan de Briljantlaan, onderdeel van Rotsoord.

Vrijstellingsaanvraag nieuwbouw woongebouw met 59 appartementen en bovengrondse parkeervoorziening.
Aanvraag: Mitros projectontwikkeling
Ontwerp: Claus en Kaan architecten

Architect Gräber geeft aan dat hij het volle programma heeft ondergebracht in een haakvormig gebouw. Hij heeft zich gehouden aan de visie Rotsoord en meent dat de uitwerking eenvoudig is. De begane grondwoningen krijgen een eigen ontsluiting. Aan de Diamantweg zal - aan de noordzijde van het gebouw - een galerijgevel komen. Op het zuiden worden in een eenvoudig ritme grote ingebouwde balkons gerealiseerd. De terugliggende puien zijn zowel bij de inpandige balkons als bij de galerijen geheel in glas uitgevoerd.

·
Registered
5,062 Posts
Ik vindt de eerste renders vanK OW echt heel mooi. Beetje middeleeuws, gaat mooi worden als ze het ook daadwerkelijk uitvoeren als die renders. Zal veel van het matriaal afhangen wat ze gaan gebruiken. Klasse dit.

441 - 460 of 505 Posts
Status
Not open for further replies.