SkyscraperCity banner
1 - 9 of 9 Posts

·
AstroNout
5,091 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ongeveer een jaar geleden postte ik deel 1 van deze serie. Deel 2 is het chronologische vervolg op het vorige deel. Het zijn allemaal foto's die het afgelopen jaar zijn geschoten in Utrecht en Nieuwegein. De insteek daarbij is zwartwit, minimalistisch en abstract. Hoewel niet alle foto's binnen deze kaders vallen, is dat wel het uitgangspunt gebleven bij het schieten van de foto's.
Ongeveer halverwege de serie staan er geen kaders meer om de foto's. Dit heeft te maken met mijn besluit (destijds) om niet meer te presenteren met kaders. Bij minimalistische composities werkt dit imo afleidend. Hopelijk vinden jullie het een leuke serie.

1. Cityplaza, Nieuwegein

2. Cityplaza (dakconstructie), Nieuwegein

3. Sociale Verzekerings Bank, Utrecht

4. Kasteel De Haar, Haarzuilens, Utrecht

5. Stadskwartier, Nieuwegein

6. Hoog Catherijne, Utrecht

7. Nieuwbouw Moskee Damstraat, Utrecht

8 Detail Utrecht CS

9. Cityplaza, Nieuwegein

10. Utrecht CS

11. Stadskwartier, Nieuwegein

12. Entree Inktpot, Utrecht

13. NH Hotel, Westplein, Utrecht

14. Brug, Griftpark, Utrecht

15. Vrouw Juttestraat/Lange Nieuwstraat, Utrecht

16. Trap bij Inktpot, Utrecht

17. Donkerstraat, Utrecht

18. Wittevrouwenstraat, Utrecht

19. Drift, Utrecht

20. Tramhalte Batau Noord, Nieuwegein

21. Dom, Utrecht

22. Leidseweg @ Night, Utrecht

Dank voor het kijken!

·
Registered
5,019 Posts
Ritme en herhaling is wel jou handelsmerk aan het worden:)

Foto 6 en 22 is mijn favo.

Bij foto 6 zie ik geen HC, maar heb ik het idee dat ik de werkkamer van Leonard Da Vinci in kijk.

Bij foto 22 heb ik het gevoel de kade in Deventer aan de Ijssel te zien, leuk on-Utrechts.

·
Registered
34,644 Posts
De insteek daarbij is zwartwit, minimalistisch en abstract. Hoewel niet alle foto's binnen deze kaders vallen, is dat wel het uitgangspunt gebleven bij het schieten van de foto's.
Ik denk dat je heel goed in je opzet geslaagd bent. Een erg fijne en bijzondere serie om te bekijken. :)

1 - 9 of 9 Posts