SkyscraperCity banner
1 - 20 of 147 Posts

·
Jürgen Leschinger
9,761 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Start bouw kantoor Pythagoraslaan 100 te Utrecht-Rijnsweerd

UTRECHT - Vandaag wordt het officiële startsein gegeven voor de realisatie van het kantoorgebouw aan de Pythagoraslaan 100 te Utrecht-Rijnsweerd. Het kantoorgebouw omvat circa 28.000 m2 kantoorruimte met een ondergrondse parkeergarage. Achmea Vastgoed is de belegger. Het kantoorgebouw is een ontwikkeling van William Properties uit Rotterdam.
Het gebouw zal in de loop van 2006 worden opgeleverd.

Het gebouw is voor 80% verhuurd aan een tweetal huurders, te weten CMS Derks Star Busmann en PricewaterhouseCoopers, beide reeds gevestigd in Rijnsweerd. Het gebouw is ontworpen door de in New York gevestigde Nederlanse architect Rijk Rietveld. Aannemer is Klaassen Bouwmaatschappij Arnhem te Velp.

PropertyNL, 11 mei 2005

Impressie van Holland Real Estate

·
Abstract Musician
476 Posts
Utrecht... zucht... een stad met een stedelijke uitstraling zal het nooit worden.

·
Stadtaffe
2,731 Posts
toch wel echt een kolossaal gebouw. is hoger en architectonisch beter dan de rotzooi die er in de buurt staat, dat is allemaal 6-hoog ongeveer en niet om aan te zien.

·
Registered
157 Posts
Dit project is begonnen als hoogbouw in 1997, toen we de eerste ontwerpen hebben gemaakt. Maar hoogbouw was toendertijd absoluut niet bespreekbaar, dus hebben we het hele plan omgewerkt naar "midrise".

Rijk

·
De hoogte in...
1,514 Posts
hooghoudt said:
toch wel echt een kolossaal gebouw. is hoger en architectonisch beter dan de rotzooi die er in de buurt staat, dat is allemaal 6-hoog ongeveer en niet om aan te zien.
Dit wordt 8-hoog.... nou dat scheelt zeg. Groot gedeelte is zelfs slechts 5 hoog. Gebouw is zelfs te laag voor de database, en dat met die inhoud...

16 hoog zou toch wel mogen (provinciehuishoogte), zou het een stuk beter maken in die hoek.

28000 m2... en dan 8 hoog bouwen. Zonde!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Utrecht wordt zo nooit wat....

Gebouw zelf is overigens wel aardig hoor ;)

·
just interested
45 Posts
Huh? Op 11 mei de officiële start? Ik werk in het Provinciehuis en mag al maanden genieten van het eeuwige gehei uit die hoek. En als je in de bouwput kijkt, lijkt het erop alsof ze na de zomer nog aan het heien zullen zijn. Maar dan krijg je er wel iets bijzonders voor terug.

Overigens is er binnen de provincie Utrecht al jaren een discussie of de stoffige (letterlijk) jaren ’70 laagbouw van het provinciehuis een opknapbeurt moet krijgen of dat er een nieuw gebouw moet worden neergezet (wellicht een leuke toren). Alleen blijft het bij discussiëren…

·
arnhmember
1,490 Posts
Ja, officiele start is een symbolische term. Er gaan een aantal handelingen aan vooraf. Brutaal maar ik kan het niet houden: mag ik een keer bij je werk kijken? Skyline foto's maken! :)

Hier nog wat beelden van vandaag van Pythagoraslaan 100
20 mei 2005

·
Registered
5,602 Posts
Dit is toch een aardig oppervlak wat wordt bebouwd. Ik vind het daarnaast toch een mooi ontwerp! Ben ook wel in voor een plan van Rietveld Architects voor het nieuwe stadskantoor (60.000m2) bij het station. Staat er toch nog iets van een Rietveld in de binnenstad. :)
Het is daarnaast nog steeds onzeker of het doorgaat. Maar als ik de nieuwe styling van het Hydron gebouw erbij pak zou dat wel tot een leuk ontwerp moeten leiden.

·
Alias Thec
1,365 Posts
RZ height & transport said:
Huh? Op 11 mei de officiële start? Ik werk in het Provinciehuis en mag al maanden genieten van het eeuwige gehei uit die hoek. En als je in de bouwput kijkt, lijkt het erop alsof ze na de zomer nog aan het heien zullen zijn. Maar dan krijg je er wel iets bijzonders voor terug.

Overigens is er binnen de provincie Utrecht al jaren een discussie of de stoffige (letterlijk) jaren ’70 laagbouw van het provinciehuis een opknapbeurt moet krijgen of dat er een nieuw gebouw moet worden neergezet (wellicht een leuke toren). Alleen blijft het bij discussiëren…

jij zit tenminste nog op 100 meter afstand, denk eens aan de lui van ernst and young die er direct naast zitten argh!

·
Registered
5,602 Posts
Vandaag, 2 september, een update van het wat lage maar toch mooie project tegenover het provinciehuis. Het ligt om de hoek van mijn huisje dus hierbij wat pics:

Twee kranen van een metertje of 35/40

De basis is gelegd

1 - 20 of 147 Posts