Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 28 Posts

·
arnhmember
1,490 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ietwat stoutmoedige titel van deze thread: slechts één skyline foto.

1. Skyline gezien vanaf Oudenoord. Bedenk de Rabotoren erbij! Klik voor groter formaat.

Komen zodadelijk nog meer foto's in deze thread, mijn computer gaan ongeveer nu vast lopen dus tot zo. Bovenstaande foto is wel de mooiste dus verwacht verder niet te veel spektakel ;)

·
Registered
1,137 Posts
Mooi gedaan Vloepkleedje; Veel gebouwen uit de database zijn goed te herkennen, zelfs de renovatie van de rijkskantoren westraven op de achtergrond is goed in beeld.
:applause:
Vanaf welk gebouw zijn deze foto's gemaakt ?

De rabobank zal verschijnen achter Utrecht CS op de foto tussen het hoogste woongebouw van Hoog catharijne en het groene kantoorgebouw van Utrecht CS schat ik in.
Deze foto zie ik graag over 5 en 10 jaar nog een keer gemaakt. Na uitvoering van de projecten in het stationsgebied zal een echte skyline zijn ontstaan.

·
Urbanity!
1,687 Posts
^^aardig in de buurt, ik zeg dat ie precies achter het groene kantoor terechtkomt en er bovenuit steekt.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Ik zie eigenlijk maar één 100-plusser, en da's nog een ouwe ook ;) Kom over 10 jaar maar eens terug, als je groot bent :D

Stom, zo'n opmerking van een Eindhovenaar. Wel een mooie foto!

·
arnhmember
1,490 Posts
Discussion Starter · #7 ·
De Rabotoren komt min of meer in het midden van de panorama terecht.

De foto's zijn gemaakt vanaf het gebouw 'Oudenoord 275', voormalige Sociale Zaken/Zwolsche Algemene.

Goed, hier de rest van de serie.

2. Spoorbrug Demka II

3. Amsterdamsestraatweg

4. Wijk 'Zuilen'

5.

6.

7.

8. Hilversum op de achtergrond!

9. Vogelenbuurt

10.

11.

12. Ja echt... Amsterdam! Deltametropolis ahoy!

13. De Uithof is booming

14. Rijnsweerd

15. Zeist

16.

:)

·
Urbanity!
1,687 Posts
mooie foto's! ik zie die foto's van de Amsterdamsestraatweg en eigenlijk zou ik wel eens foto's willen zien in de lengte van die weg, zo ontieglijk lang, zou wel eens leuk zijn om terug te zien op een foto.

·
Registered
1,216 Posts
Altus Aedificium said:
mooie foto's! ik zie die foto's van de Amsterdamsestraatweg en eigenlijk zou ik wel eens foto's willen zien in de lengte van die weg, zo ontieglijk lang, zou wel eens leuk zijn om terug te zien op een foto.
haha dat krijg je niet op de foto joh!

Die weg doe je met de fiets zeker 20 minuten over... kilometertje of 5 lang

·
Stadtaffe
2,731 Posts
12. Ja echt... Amsterdam! Deltametropolis ahoy!
Vanuit het Unnik op de Uithof kun je Amsterdam ook mooi zien liggen. De eerste keer geloofde ik mijn ogen niet. Bij goed weer in Zuid-Oost zie je de Arena mooi schittereren.

Mooi serie verder ook. Jammer dat je aan de 'linkerkant' een stuk van de skyline mist. De Uithof, het Fortis gebouw en Overvecht maken het geheel nog een stuk indrukwekkender.

·
Urbanity!
1,687 Posts
^^ja idd, heb ik laatst (2 maanden geleden) ook nog gedaan, je kan gewoon naar boven met de lift, wordt totaal niet moeilijk over gedaan.(op dat moment iig)

Het is leuk om het CS-gebied en Rijnsweerd van die kant te bekijken.:)

·
De hoogte in...
1,514 Posts
Jammer dat een paar hoge gebouwen zijn afgeschermd door andere.

Tja de foto is mooi maar de skyline kan je moeilijk echt stedelijk noemen... als je dan A' dam op de achtergrond ziet liggen... Maar Utrecht is verder best leuk hoor ;)
Uithof is idd wel aardig maar je kan nu goed ziet hoe weinig gebouwen er werkelijk aan de skyline bijdragen. Pythagoras-pand bijvoorbeeld zie je vrijwel niet.

#16 heeft een mooi contrast. Fraai!

·
Registered
5,020 Posts
Yep ^^ Ik vind nr 13 van de uithof toch heel mooi. Met wat er allemaal aan gaat komen de komende jaren, krijgt utrecht een behoorlijke skyline. Als het helder weer is ga ik wat foto's van het dak van de torenflat maken (20 verdiepingen), ik woon er nu 3 dagen en zelfs papendorp en die brug zijn goed te zien. Ik denk dat ik met 2 foto's de hele skyline te pakken krijg.

·
Registered
1 Posts
It looks great. The Dutch Country is one of my favourites.
The building in the 8th picture looks ugly : Commie blocks. Otherwise its perfect.

1 - 20 of 28 Posts