SkyscraperCity banner

4881 - 4900 of 4936 Posts

·
Registered
6,767 Posts
Het lijkt mij dat het hotel daar ook alleen maar blij mee kan zijn, hoewel ik natuurlijk ook niet weet wat ze ervan vinden om hun parkeerplaatsen eventueel op te offeren. Het is altijd al een lastig hoekje geweest, en sinds de bouw van die busviaduct is het hotel ook niet echt meer zichtbaar(ze zijn volgens mij toen nog naar de raad van state geweest om hem om die reden tegen te proberen te houden). Als deze plek weer een verblijfsruimte wordt, kunnen ze zichzelf misschien weer op de kaart zetten en komt er levendigheid, wat hun uitstraling ook zeker goed zal doen.

·
Registered
94 Posts
Wow! Dat gaat ook ineens rap! Maar mag ook wel, want in juni zou Central Park opgeleverd moeten worden. Hangt natuurlijk wel samen met een belangrijk deel van Forum Noord.

Weet iemand iets over de planning mbt de lagere toren die nog naast de Syp gebouwd gaat worden? Zal dit jaar ook wel aan begonnen worden denk ik?

·
Registered
94 Posts
Zijn ze al druk mee bezig inmiddels staat de eerste verdieping.

View attachment 964123
Ah! Dus die gaat in de komende paar maanden ook wel genoeg de hoogte in dat ze Forum Noord in één keer door kunnen trekken tot aan de Syp en de trap tussen de Syp en dit gebouw.

Gaaf! Dat betekent dit jaar dus weer 'n stuk afronding van een belangrijk deel van het Stationsgebied. Plus dat ik wel verwacht dat de Galaxy Tower uiterlijk Q3 dit jaar het hoogste punt bereikt. Dan krijg je al 'n behoorlijke indruk van de directe omgeving van Jaarbeursplein. Het grote afwachten is op de concrete plannen voor het "Jaarbeurspleingebouw"... Ik ben benieuwd.

·
Registered
173 Posts
13-01-2021

Forum Noord in aanbouw. De trap naast het WTC wordt bovenaan best een stukje smaller dan onderaan, ook lijkt er vanaf het forumniveau nog een kleine helling te zitten naar de trap toe.

Links, tegen het WTC aan, de route naar de trap, rechts op het iets hogere deel het pad naar de lift, onder is nog net de fundering voor de lift door de staalconstructie heen te zien.

Tramhalte Jaarbeursplein. Mooi gezicht de nieuwe trams hier.

De nieuwe parkeergarage is al een heel eind op weg, viel me op hoe dicht deze tegen de Sijpesteijntoren aan wordt gebouwd. Prefab zo te zien dus gaat lekker snel. Deze maand werken ze ook al aan de ruwbouw van de inrit, plus de fundering van fase 3C (de twee kleinere woontorens naast Sijpesteijn).

·
Registered
74 Posts
Die parkeergarage, is dat een aparte garage of komt daar die nieuwe toren van de syp bovenop (ik ben geen kenner ;)

4881 - 4900 of 4936 Posts