SkyscraperCity banner

421 - 440 of 1781 Posts

·
Registered
343 Posts
Als ik dit goed lees klopt het dus wat de Heijmans-uitvoerder tegen collega Rob zei dat de tweede kraan tot 95 meter hoogte zal reiken, dat is dus inclusief de top.

·
Registered
5,385 Posts
Nou, ik vind die laatste gevel mooier dan die ervoor, wordt een wat strakker gebouw. Zou top zijn als ze met LED verlichting wat met die gevels gaan doen, in de vorm van promotie van aanstaande concerten e.d.
Hier nog een plaatje:

·
Registered
752 Posts
Ik vond het ontwerp van het muziekgebouw al een zeer mooi ontwerp. De nieuwe renders zien er zeer strak uit, een echte aanwinst voor de regio.

·
Registered
554 Posts

Ik vond persoonlijk de glazen gevel het mooist.
Op de bovenstaande afbeelding zie je de verschillende ontwerpen van het Muziekpaleis, van conceptueel naar definitief ontwerp.
Het gebouw wordt er naar mijn mening niet mooier op maargoed het zullen wel de kosten zijn geweest.

·
Registered
172 Posts
Moet zeggen dat de tweede en de vierde het beste vind. deze zien er wat stijlvoller uit heb ook het gevoel dat er bij ontwerp 2 en 4 hoogwaardigere materialen worden gebruikt. Het laatste ontwerp is erg teleurstellend, vooral de extra verdieping op het oude Vredenburg vind ik erg jammer.

·
Registered
2,454 Posts
Er móeten gewoon minimale kwaliteitseisen komen voor gebouwen in de binnenstad. Het is gewoon al te vaak gebeurd dat door het overschrijden van budget er steeds verder wordt beknibbeld op detaillering en materiaal. Waarmee er uiteindelijk een goedkoop uitziend gedrocht in de stad komt te staan waar niemand blij mee is of trots op is. De Utrechtse binnenstad heeft al wat van deze monsters staan, laat er niet nog een overmaats exemplaar als het muziekpaleis bij komen.

·
Joen
82 Posts
laten we hopen dat er op de zijkant, iets met verlichting en of een mega led scherm aangekleed word.
want het laatse ontwerp vind ik wel heel triest!!
doet me een klein beetje aan het Beatrix gebouw denken....:bash:

421 - 440 of 1781 Posts