Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 196 Posts

·
Accepteer Geen Middelmaat
1,492 Posts
Discussion Starter · #1 ·
De Faculteit Educatieve Opleidingen van de Hogeschool van Utrecht gaat redelijk groot nieuw gebouw bouwen op De Uithof. Eerder ben ik hierover al eens iets tegengekomen op dit forum, ik kon dit echter niet terugvinden. Onderhand leek het me echter tijd voor een update, dus vandaar dit (nieuwe?) topic.

Het gebouw komt aan de westkant van De Uithof, naast het huidige HvU-gebouw van Communicatie en Journalistiek. Als je met bus 12 De Uithof binnenrijdt kom je nu eerst langs het Wentgebouw, dan een veldje, vervolgens komt dit gebouw direct aan de rechterkant, voor de huidige wittige laagbouw.

Ik heb helaas geen plaatjes, maar wel een filmpje:
http://www.feo.hvu.nl/nieuwbouw1.wmv

Volgens mij is het intussen tijd voor een Project Update. Door het kavel lopen namelijk twee (drukke) fiets/voetpaden. Deze moeten in de toekomst onder het gebouw door gaan lopen. Momenteel worden deze echter verwijderd, en worden nieuwe aangelegd langs de busbaan en de Cambridgelaan. Het lijkt me dat dit wordt gedaan als voorbereiding op de bouwwerkzaamheden die na de zomer moeten beginnen.
Heeft iemand misschien meer info of betere plaatjes?

·
Registered
5,627 Posts
Prima dat ze ermee gaan beginnen. Heb zelf op de oude lokatie mijn studie gevolgd, en dat gebouw is een drama!!! Echt op de nominatie voor lelijkste gebouw van Utrecht.

Van www.hoogstad.com:

Het wordt een kleurrijk geheel, maar dat kan de Uithof dan ook wel gebruiken.

·
Registered
5,627 Posts
Is niet echt een hoog gebouw, maar wel vrij groot, dus toch een update praatje!
De eerste graafwerkzaamheden zijn begonnen en er is een flinke lap grond met hekken afgezet. Mocht ik in de buurt komen met de camera dan zal ik wat update foto's van de vorderingen schieten.

·
Joeri
1,498 Posts
Ah...daarom is dat stuk grond daar afgegraven. Ik vroeg me al af...
Maar op zich best een mooi gebouw. Ben alleen wel benieuwd hoe al die kekke kleurtjes uiteindelijk worden.

·
De hoogte in...
1,514 Posts
Zelfde look als de nog te bouwen studentenflat (van 13 hoog). Ben benieuwd of dit dan de nieuwe kleurnorm wordt op de Uithof ;)

9 hoog is voor de Uithof al boven de middenmaat iig.

·
Registered
969 Posts
En misschien kom ik daar nog wel eens te zitten ooit! Nu zit ik nog in dat verpauperde oude gebouw. Laat ze maar vaart maken.

Het ontwerp heb ik overigens al eerder gezien. Naar ik meen op de HU zelf (ja het is tegenwoordig HU en niet HvU).

·
Banned
6,813 Posts
Ik ben laatst naar een open dag van de UU geweest, maar echt vrolijk wordt ik nou niet van dat Uithof gebied zeg. Wat een paupere shit. Erg troosteloos en veel te ver van de binnenstad voor een student. Nee, mij zie je eerder in de binnenstad zitten (als dat binnen mijn financiele mogelijkheden ligt).

·
Kees
3,292 Posts
Nu we het toch over de Uithof hebben, wat wordt er eigenlijk gebouwd bij die 2 torenkranen? Het gebouw is al een paar lagen hoog.

·
Hoogbouw terrorist
2,882 Posts
Ziet er goed uit, hopelijk houden ze de kleurtjes erin. Maakt van een redelijk standaard gebouw toch iets aparts.

·
De hoogte in...
1,514 Posts
Keezy said:
Nu we het toch over de Uithof hebben, wat wordt er eigenlijk gebouwd bij die 2 torenkranen? Het gebouw is al een paar lagen hoog.
Studentenflats van 19 hoog. Topic staat ook hier ergens.

·
Kees
3,292 Posts
Ja het is de Bisschoppen. Ik ga een paar keer per week helaas naar het AZU, dus kan ik het project aardig volgen.

1 - 20 of 196 Posts