SkyscraperCity Forum banner

Utrecht vanaf de Uithof

2379 Views 15 Replies 14 Participants Last post by  Ralphkke
Afgelopen vrijdag het Van Unnikgebouw op de Uithof beklommen en hier wat foto's vanaf deze kant van Utrecht:

De Domtoren en het stationsgebied

Vanaf het Van Unnikgebouw naar stadion Galgenwaard

De bouwplaats van Casa Confetti

Busbaan langs het Van Unnik

Minnaertgebouw en Rijnsweerd

Universiteitsbieb en studentenwoningen

Vollenhove flats in Zeist

Rijnsweerd....

.... en ingezoomd op het Fortis hoofdkantoor

Twee Bisschoppen

Richting Utrecht Zuid

UMC

IBB studentenflat met daarachter de Prins Clausbrug

Nuon centrale

De Bilt met het KNMI

Richting Utrecht centrum
1 - 16 of 16 Posts
Prachtig man! Was je op de bovenste verdieping? Op die een na laatste foto (nuoncentrale) kun je zelfs de hijskraan zien van de poort van Terwijde (links op de foto), als ik me niet vergis...

Her en der ontstaat er wat clustervorming in Utrecht, dit wordt alleen nog maar beter!

Ik vraag me af hoe vet het uitzicht is vanaf de BvZ...
Ik herken dit gebied! ;) Unnik? Unnik! Hum... komt bekend voor.

Mooie foto's.
Leuk om foto 2 te zien. Heeft toch ook wat lijkt me, als je in 1 van die torens woont en als uitzicht het stadion heb.

Ik was ooit eens in Kiev en zat daar in een hotel dat precies soortgelijk gelegen was. Zo kon je de trainingen en de wedstrijden vanaf je balkon bekijken.
Echt prachfoto's van een prachtige stad natuurlijk!;)
Mooie foto's vanaf een locatie waar ik vaak kom.

Galgenwaard en de torens daar omheen zien er trouwens goed uit.
Foto 1 en 11 zullen een behoorlijke transformatie krijgen. Foto 1 stationsgebied met klein dozijn aan torens. Foto 11 Mirage en Max I-II-II. Galgenwaard ziet er top uit met die twee torens. Galgenwerth ziet er super strak uit (Rotterdam stijl toren). Hopen op een toren voor het hoofdkwartier landmacht:cheers: .
Mooie foto's. Op foto 2 zie je helemaal links een hei machine van de Max (denk ik).
^^ Das van Mirage. Tussen Apollo en Galghenwert zie je de kraan van Max
^^^Verrek, hoe kan ik die hoge kraan nou over het hoofd gezien hebben.. Als i-llb volgend jaar terug gaat staan er gewoon 4 torens meer op die foto. Geinig zag nu ook de kraan van de poort Terwijde op de nuon foto....ahum detail.
Goede toevoeging voor Utrecht het Galgenwaard complex. Komt de inkwartiering van de landmacht ook daar?.
Leuke serie! De uitzichten ken ik al, een mede-forummer en mede-universitair heeft me al eens een rondleiding gegeven over de Uithof. :)
Mooie foto's, Galgenwert ziet er heel strak uit zeg. Over een paar maandjes nog maar eens schieten, met al die kranen.
Leuke serie, de Dom lijkt vanuit deze hoek een volledige kathedraal.

Kun je dit uitzicht alleen als student genieten, of is er ook wat te zien als bezoeker?
De aangekondigde foto van de IBB-flat met op de achtergrond de Prins Clausbrug ontbreekt helaas ... :(

O eh de foto opende niet. Foutje ...
Mooie foto's hoor! Erg veel groen Utrecht zo te zien.
1 - 16 of 16 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.