SkyscraperCity Forum banner
2861 - 2880 of 4553 Posts

·
Registered
1,662 Posts
Ik moet zeggen dat ik het kwaliteitsniveau en uitstraling heel goed vind. Zeker voor Nederlandse begrippen. Dit komt inderdaad voor een belangrijk deel door de keuze voor deze lichte tegels. De donkere tegels die eerst bij het gedeelte van de C&A lagen waren echt veel minder. Dat vind ik nu bijvoorbeeld ook jammer bij de Bijenkorf.

Wat me totnogtoe tegen valt is de branchering. Er zouden partijen komen die nieuw zijn voor de Nederlandse markt... Alleen Zara Hime zat nog niet in Utrecht. Even afwachten nog.

·
Registered
36 Posts
Het is prachtig maar het Entreegebouw is meer het INDITEX gebouw geworden... Zara, Bershka, Stradivarius EN Zara Home. En wat een signs heeft die Bershka zeg! Daar stoor ik me wel heel erg aan, verder een super mooie aanwinst voor de stad.

·
Registered
3,189 Posts
^^ Ja, de Bershka signage stoor ik mij ook aan. Het is ook niet veel meer dan enorme verlichte letters op iedere gevel die ze mochten gebruiken. De gevelbenaming van de overige winkels vallen mij reuze mee: de meeste zijn netjes en bescheiden. Maar deze tent overdrijft echt, voelt niet echt fijn als je uit de Stadskamer de Noordpassage inloopt en gegroet wordt door die schreeuw letters. Buiten idem: vrij sneu dat hun letters zo groot zijn dat alleen 'Be' volledig zichtbaar is aan de voorkant van het entreegebouw.

·
Registered
1,391 Posts
Ik moest er vandaag natuurlijk ook even doorheen lopen. Het is allemaal lekker licht geworden, maar ook nogal saai en kil. Hopelijk verbeterd dat nog als er meer winkels open zijn en het allemaal wat meer doorleeft wordt.

Weet niet of mijn foto's nog veel toevoegen, maar ik post ze maar gewoon. Geprobeerd om niet te doubleren :).

1. Doorkijkje door de Sissy Boy in het bruggebouw naar buiten.

2. De plaatbrug noord.

3. Hier valt nog het een en ander af te werken...

4. Het kleine liftje

5. Dezelfde lift een verdieping hoger.

6. En overgangsgebied van de verschillende gebouwen.

7. Zo'n zelfde kleine lift zit bij het hotel.

·
Fagus Sylvatica
6,173 Posts
Gisteren zowaar wezen shoppen in het nieuwe deel! (wist helemaal niet dat het nieuwe de geopend was!) Was al tijden niet meer vanuit het station die kant op gelopen.

Ben geen groot fan van shoppen, en ik moet zeggen dat de harde muziek uit alle winkels, de mega reclame borden en de drukte niet erg hielpen om mij een rustig winkelmomentje te bezorgen.

Vooropgesteld: Het is allemaal natuurlijk stukken beter dan de oude smalle en lage doorgangen. Er komt licht, ruimte en een stukje grandeur voor terug. De afgeronde glazen partijen, de houten leuningen met fraaie details vielen in de smaak.

Waar ik wel van schrok was de veelheid aan schreeuwerige reclame en de matige architectuur op een aantal plekken. De geveld met de baksteentjes doen het natuurlijk goed op de renders en passen in deze tijd waarin we wat meer warmte op zoeken. Maar houd deze prefab wanden nu eens naast het Postkantoor op de Neude... De tranen schieten je in de ogen. Het is een nostalgisch plakplaatje.

De grootste schrik kwam op het Vredenburgplein. De wand is met mega Zara en andere entrees naar het station mist elke vorm van een menselijke maat. Het doemt op als een soort Chinese muur. De plint lijkt doorgetrokken tot halverwege de gevel, pas daar boven zitten kleine woningen verstopt. Ook hier weer de zelfde matige afwerking. Een vloek naar de mooie gevels aan de overzijde. Ok, het plein heeft nu 4 wanden, maar is naar mijn smaak volledig uit balans!

Ben benieuwd naar de andere passages en ontwikkelingen in het gebied!

Kolossale muur. Een vermomd reclamebilboard. Een megaplint en armoedige geveldetails.

·
Registered
267 Posts
Enkele observaties na zowel zaterdag als vandaag van Utrecht Centraal naar Vredenburg te hebben gelopen door Hoog Bershka (ik hou 'm erin, gerjag :) ) :

- Het winkelende publiek is over het algemeen onder de indruk.
- Menig bezoeker die van Utrecht Centraal de stad in wil raakt ter hoogte van de oude traverse lichtelijk in paniek, maar gelukkig stond daar dit weekend nog een dame met een welkom-bordje om ze de goede richting op te wijzen. Ik heb ook mensen terug zien lopen.
- Degenen die de Noordpassage bereiken, raken alsnog in verwarring, omdat de Vredenburguitgang niet zichtbaar is: Aan het eind van de passage is alleen een van de enorme Bershka-signs te zien.
- Het was nu al rete-druk. Een tweede passage is zeker geen overbodige luxe. Door de drukte was de bewegwijzering ook niet zo zichtbaar (o.a. pijlen op de vloer).

·
Registered
3,189 Posts
^^ Het ontbreken van die zichtlijn naar het Vredenburg viel wel op, ja. Ik denk dat de meesten hier er vanuit gingen dat je zowel op de Noord- als Zuidpassage naar het Vredenburg kon kijken. Zeker voor de mensen die het centrum zoeken is dat belangrijk. Het voelt een beetje vreemd dat het nu zo'n doodlopende passage lijkt: alle wegen leiden naar Berskha :)

Op de begane grond heb je de zichtlijn wel, maar die ontstaat pas vanaf de Stadskamer, waardoor je eerst een niveau omlaag doet. Vermoed dat veel bezoekers die keuze niet maken ter hoogte van het Poortgebouw.

2861 - 2880 of 4553 Posts