Skyscraper City Forum banner
4041 - 4060 of 4543 Posts

·
Registered
524 Posts
Ik verwacht dat deze plint straks best meevalt . Op deze plek zijn commerciële ruimtes kansloos. Dus ingangen en een fietsenstalling is prima. Vind persoonlijk het eerste stuk plint bij SPO ook helemaal niet zo slecht
Het grootste deel is blinde muur met een expeditie-ingang. AAN EEN NET NIEUW GEGRAVEN SINGEL! Zie niet in waarom commerciële ruimtes hier kansloos zouden zijn.

·
Utereg me statsie
Utrecht
3,274 Posts
Worden de bruine gebouwen boven de Media Markt eventueel nog gerenoveerd naar iets groens/moderns? Of blijven deze hetzelfde.
de VVE van de woningen, bovenste 2 verdiepingen gaan de gevel aanpakken.
Wat daaronder gaat gebeuren is niet duidelijk. volgens mij staan die kantoren ook leeg?

Wat mij betreft is schoonmaken trouwens genoeg

·
Registered
380 Posts
^^
Men gaat de gevels niet aanpakken: er worden kozijnen vernieuwd, balkons waterdicht gemaakt, en nog een paar verbeteringen wat betreft isolatie. De gevels blijven zoals ze zijn. Misschien worden ze inderdaad schoongemaakt.

Dit met het geld dat de bewoners hebben ontvangen vanwege de jarenlange bouwoverlast. Men overweegt ook zonnepanelen te plaatsen op het platte dak.

Overigens sommige bewoners hebben hun appartement te koop aangeboden omdat het nu wel heel erg voordelig uitstappen is: een hoge prijs +plus de centen van de overlast.

·
Registered
200 Posts
Ik denk dat de kant van de singel waar nu de nieuwe plint komt gewoon niet geschikt genoeg is voor retail met een looproute. Anders had Klepierre die ruimte wel gemaakt en verhuurd, daar verdienen ze dan meer aan dan wat het nu wordt. De weg is toch wel erg druk, en aan het einde onder het bruggebouw zit de ingang naar de parkeergarage en expeditie, dus als voetganger is het ook niet fijn lopen of oversteken daar. Dan is de route langs Tivoli veel aantrekkelijker om te lopen, in beide richtingen. En de mediamarkt heeft die expeditie nodig, die had anders aan de kant van het smakkelaarsveld moeten komen.

Wel ben ik het er zeker mee eens dat het geen blinde muur moet worden en daar zijn ze redelijk in geslaagd, op de hoek komt wel een entree met twee verdiepingen glazen gevel. Het had zeker beter gekund.

·
Registered
2,593 Posts
De gigantische ka'aba die de onderste verdiepingen worden hebben geen maar dan ook geen enkel verband met de gebouwen erboven. Alsof ze Gildeveste in een doos hebben laten zakken. Materialisering, verhoudingen, grootte, kleur: alles is wezensvreemd aan de bestaande bebouwing. Zelfs met het poort- en bruggebouw detoneert deze oversized black box volledig.

4041 - 4060 of 4543 Posts