SkyscraperCity banner
1 - 16 of 16 Posts

·
AstroNout
5,098 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Na het eerste deel vanaf 50 meter in Kanaleneiland zuid, kreeg ik de smaak goed te pakken. Ik zocht een nieuwe plek, een grotere hoogte en een ander perspectief om de stad vanuit de lucht vast te leggen. Een meer voor de hand liggende plek dan de Dom is er niet. Vandaar dat ik vandaag de Dom heb beklommen en een rondje foto's heb geschoten. Enjoy.

Vanaf 95 meter hoogte:

1. Neudeflat en Oudegracht.

2. Janskerkhof.

3. Domkerk.

4. Wittevrouwen, Bilthoven, Fortis, Uithof.

5. Lepelenburgpark.

6. Nieuwegracht, IBB, Galgenwaard

7. Oudegracht (zuid).

8. Zoom Galgenwaard.

9. Rivierenwijk, Kanaleneiland zuid en Laagraven.

10. Inktpot.

11. Rabotoren in aanbouw.

12. Stationsgebied.

Vanaf 70 meter hoogte:

13. Buurkerk, Steenweg.

14. Zadelstraat, Rabotoren

15. Neudeflat, Oudegracht

16. Centrum west, watertoren, molen, Overvecht.

17. Wittevrouwen, Voordorp.

18. Fortis, Provinciehuis en Uithof (rechts, achtergrond).

19. Zoom Uithof.

20. Academiegebouw.

21. Rivierenwijk, Kanaleneiland zuid en Laagraven

·
Registered
1,881 Posts
Leuke reeks. Ik vind die Neudeflat zo grappig. Dat ding is mij nooit opgevallen, die paar keer dat ik in Utrecht ben geweest.

·
Registered
5,604 Posts
Tijdje geleden dat ik op de Dom ben geweest, maar ´t stadje blijft er hier vandaan mooi uitzien! En die Neudeflat..., wanneer gooien ze er eens een renovatie tegenaan?

·
Registered
563 Posts
Mooi mooi mooi ! Ik was al erg nieuwsgierig.
2 jaar terug heb ik hier wat foto's geplaatst vanaf de dom.
En nu zijn wat projecten (bijna) af.
En je hebt een betere camera dan ik destijds....

Ik hoop ook dat de renovatie ofzoiets, van het belastingskantoor mooi wordt.
Op foto 15 rechtsachter het kerktorentje...

nogmaals dank

·
AstroNout
5,098 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Bedankt voor de reacties tot nu toe :).

Het belastingkantoor is idd weinig meer dan een betonnenmuur, renovatie lijkt me meer dan op z'n plaats.

Over de Neudeflat zijn de meningen verdeeld. Volgens sommigen is het bijna een monument, terwijl anderen deze toren het liefst uit het stadsbeeld zien verdwijnen. Zelf hang ik er meer tussen. Mij lijkt dat deze toren na renovatie een prima woontoren zou kunnen worden. Een betere locatie is er bijna niet.

-edit- ik zie trouwens nu pas dat je niet het belastingkantoor bedoeld, maar de toren van de sociale dienst waar daadwerkelijk opknapplannen voor bestaan, zie de topic daarover in de Utrechtse sectie. Het belastingkantoor is te zien op foto 16, zo'n beetje recht achter de watertoren.

·
The only way is up
86,678 Posts
Leuke reeks. Ik vind die Neudeflat zo grappig. Dat ding is mij nooit opgevallen, die paar keer dat ik in Utrecht ben geweest.
Ik vind het eigenlijk maar treurig dat dit gedrocht daar staat. :bash:

Mooie foto's overigens. De Dom is best een leuke update plek voor Rabobank.:)

·
Registered
2,820 Posts
Schitterende serie weer Nout! Overigens gaat het kantoor van de sociale dienst in zijn geheel plat. Er waren plannen voor een renovatie, maar die zouden vanwege strengere milieu-eisen te duur worden.

·
AstroNout
5,098 Posts
Discussion Starter · #16 ·
Inderdaad, erg leuk die avondfoto's. Ik wist niet dat de Domtoren ook in de wintermaanden te beklimmen is. Interessant. Als de blaadjes van de bomen zijn, wil ik sowieso een keer naar boven, omdat ik vermoed dat er achter het bladerdek van de bomen vele verrassingen tevoorschijn zullen komen :). Gaat iemand met me mee?

1 - 16 of 16 Posts