SkyscraperCity banner
1 - 18 of 18 Posts

·
AstroNout
5,091 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bijgaand een fotoserie gezien vanuit de 16de verdieping van één van de drie torenflats in Kanaleneiland Zuid. Een rondje stad met de klok mee vanaf een kleine 50 meter hoogte. Enjoy :cheers:.

1. De andere twee torenflats (met een relatief hoge dichtheid forumleden uit Utrecht) en de Mirage :).

2. Laagraven

3. Westraven, Nieuwegein en de zendmast van Lopik.

4. Kanaleneiland en Papendorp.

5. Prins Claus brug.

6. Kanaleneiland. Op de achtergrond de eerste 'serieuze' hoogbouw in LR.

7. Kaneleneiland, Beneluxlaan.

8. Skyline Utrecht stationsgebied en centrum.

9. Skyline in wording...

10. Bebouwing langs het spoor (Utrecht -> Arnhem, Eindhoven...) en de Dom.

11. Rivierenwijk, IBB, Fortis, KNMI.

12. Max.

13. Zoom richting stadion en Uithof. Max op de voorgrond.

14. Het Europaplein en het cirkeltje is weer rond :)

Einde.

·
Registered
2,820 Posts
Hele leuke serie! Hoe kwam je daar terecht Nout? Ik was vanmiddag niet thuis maar je hebt gewoon naar binnen zitten gluren :)

·
Registered
4,042 Posts
Leuk uitzichtje vastgelegd in scherpe foto's. Vooral die Mirage vind ik erg mooi geworden, de Max daarentegen valt me een beetje tegen.

·
Banned
6,813 Posts
Niet alleen de skyline begint ergens op te lijken, Utrecht begint ook steeds grootstedelijker aan te voelen!

Prachtige foto's, bedankt!

·
AstroNout
5,091 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Bedankt voor de leuke reacties :)

@ Fallus. Een kennis van mij woont in een vd onderste lagen. Ik wist dat je vanuit de hal naar buiten kon. Ik heb dus mn kans gegrepen en ben naar de 16de gegaan en ben er naar buiten gegaan. Tot mn verbazing bleek dat je een hele ronde kon maken. Hoewel mn fatsoen me eigenlijk tegenhield, overwon mn obsessieve drang om hoogbouw te bewonderen en op foto vast te leggen het. Op een oude dame na, naar wie ik vriendelijk gezwaaid heb, ben ik niemand anders tegengekomen. :)

@ Dommeltje. Utrecht wordt té groot. Overvecht (en zelfs ook de studentenflats aan de v. Lieflandlaan zijn) is vanuit deze flat namelijk niet (meer) zichtbaar. De hoogbouw van het centrum ligt in de weg. Op onderstaande foto vd Rabotoren die ik in de serie ben vergeten te plaatsen is de grijze flat links vd Rabotoren volgens mij het gebouw vd belastingdienst en de flat links daarvan de 10 flat aan de Dorbeendreef in Overvecht. :)

15. Zoom Rabotoren.

·
Registered Abuser
6,135 Posts
Eigenlijk onvoorstelbaar hoe een stad met zo´n mooie binnenstad zoveel meuk er om heen heeft kunnen bouwen. Leuke serie!

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Interessante serie. Qua architectuur zijn 4 en 6 mij, zeker als Belg, een doorn in het oog. Geef mij dan maar onze rommelig geplaatste huizen. Hoewel ik leuker vind te fietsen tussen die flatwijken dan tussen onze lintbebouwing, maar ik denk dat dat eerder te maken heeft met de associatie flats -> Nederland -> goede fietspaden.

·
Banned
6,813 Posts
Net alsof je in Belgie geen flats hebt zeg, kom op!;)^^

Dit is dan ook wel gelijk de grootste ghetto van Nederland, een lachertje dus.

·
Mapmaker
2,422 Posts
Leuke serie!

Er is veel veranderd in de bijna 20 jaar dat ik uit Utrecht weg ben. Tijdens mijn stage bij de NS ben ik nog op het dak van HGB4 geweest. Toen veruit de hoogste toren.

·
AstroNout
5,091 Posts
Discussion Starter · #16 ·
Deze twee ook nog maar even toevoegen. Na bewerking toch geschikt bevonden voor deze serie :).

16. Doorkijkje Max.

17. Rabotoren en omgeving waarin deze staat gebouwd.

·
Zitterd veur ummer
2,094 Posts
'De skyline is de afgelopen jaren aardig uitgebreid. de Rabotoren begint ook al lekker op te schieten. Bedankt voor de foto's.

·
AstroNout
5,091 Posts
Discussion Starter · #18 ·
In de deze fotoserie is het gehele cluster te zien (vanaf de Dom) waar vandaan de foto's van deze serie zijn genomen, op het centrumgebied na eigenlijk het meest interessante cluster van de stad.

1 - 18 of 18 Posts