SkyscraperCity banner

1 - 5 of 5 Posts

·
Your advertisement here?
6,715 Posts
Discussion Starter #1
Na al eerst de serie Vakantie in eigen land: Den Haag te hebben gepost, komt nu ook Alkmaar aan de beurt. Als ik tijd heb komen nog veel meer Nederlandse steden aan bod!

01. Lekker weertje voor een rondje door Alkmaar

02. Mooie grachten

03. Mooie gebouwen

04. Mooie doorkijkjes

05. Soms een beetje grijs...

06. Redelijk geslaagde nieuwbouw in de binnenstad

07. Ik geloof dat dit de waag is?

08. Zaterdag, dus er is markt.

09. Rondvaart

10. Halfvolle terrasjes

11. Mooie huizen langs de singel

12. Zoals je kan zien zijn de foto's in het voorjaar genomen

13. Meer mooie grachten...

14. Kroegen van Alkmaar

15.

16.

17. Veel rust in de zijstraten

18. Opvallend hoe vaak moderne gebouwen op een eigentijdse manier in de oude binnenstad zijn ingepast

19. Markt

20. Meer rondvaartboten, wachtend op toeristen?

21. Aan de mooie geveltjes zal het niet liggen...

22. Roei-arrangement voor 2?

23. Ik ben niet bepaald bekend in Alkmaar, bertje doperwtje wel.

24. Spot de zongenieters

25

26.

27.

28. Grappig straatje

29. Smalle winkelstraat

30. Brede winkelstraat

31

32

33. Tot ziens!

En bedankt voor het kijken!

·
MP
8,211 Posts
Zo, dat is een mooi stadje!

Je hebt echt wel veel van het centrum bekeken, zo te zien. Leuke onbekendere stukjes, naast natuurlijk de bekende plaatjes. Alkmaar staat er mooi op. :)

Nog even de locatie van iedere foto, voor wie nu zelf ook op pad wil:

1. Zilverstraat; 2. Verdronken Oord (accijnstorentje); 3. Langestraat (stadhuis); 4. Oudegracht (Wildemanshofje); 5. Gasthuisstraat (Sint-Laurens); 6. Spanjaardstraat; 7. De Waag vanaf de Bathbrug; 8. Hofplein; 9. Mient; 10. Waagplein.
11. Kennemerbolwerk; 12. Kooltuin; 13. Baangracht; 14. Plattestenenbrug; 15. Voordam; 16. Mient; 17. Geest; 18. Oudegracht; 19. Gedempte Nieuwesloot; 20. Mient.
21. Luttik Oudorp; 22. Verdronken Oord; 23. Langestraat met Bertje, wat een held; 24. Gedempte Nieuwesloot; 25. Luttik Oudorp; 26. Plattestenenbrug; 27. Groot Nieuwland; 28. Visbanken (oude vismarkt); 29. Fnidsen; 30. Langestraat.
31. Fnidsen; 32. Koorstraat; 33. Oudegracht.

Ik sta er zelf geloof ik niet op, maar misschien heb ik niet goed gekeken. Toch wel een paar bekende gezichten in ieder geval :D

·
Bas
13,412 Posts
Leuke fotoserie, Alkmaar is inderdaad altijd toppie! Afgelopen zondag nog geweest, ach, tis hier om de hoek eigenlijk. Als we op zoek zijn naar een leuke stad, niet te ver weg, wordt het voor mij meestal Alkmaar of Groningen. Alkmaar heeft wel meer dat knusse Hollandsche in zich, écht een karakterstad. Bovendien kan ik er ook nog eens gratis parkeren, wat wil je nog meer? Dat café in de Gasthuisstraat, daar ben ik vorig jaar geweest :cheers:.

Wie een zaterdag gewoon even weg wil zijn in eigen land, gaat naar Alkmaar. Vooral bij donker weer stroomt de stad vol met verblijfstoeristen uit de direkte omgeving.

1 - 5 of 5 Posts