Skyscraper City Forum banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Urbanist
3,289 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vrijdagavond samen met 'my fellow Eindhovenaar' en fotograaf Effes het centrum van Eindhoven onveilig gemaakt. Dit keer geen parkeerdek, emmasingel en vestdijk maar een wandeling langs de dommel; van de Stationweg/Fuutlaan (effenaar) tot de Wal (stadhuis). Commentaar is welkom. Veel plezier.

1. Wandelpaadje langs de dommel

2.

3.

4. DELA gebouw

5. de Vestedatoren...kon het niet laten.

6.

7. de route gaat verder

8.

9.

10. Ingang terras van Abbemuseum

11. Achterkant stratumseind

12. Idem

13. De nieuwe dommelbrug...tenmisnte wat er van over is.

14.

15. Het oude Van Abbe museumgebouw

16. Nogmaals de nieuwe dommelbrug

17. Als laatst nog snel even het station meegepakt

18. Stationsplein aan de Fellenoord

19.

20.

21.

·
Illustrateur
13,117 Posts
mooie serie weer. Eindhoven als levendige stad komt op deze manier niet uit de verf. Je hebt mooi de leegte in de stad weergegeven. Verder erg mooie lichteffecten!

Trieste bedoeling bij de Dommelbrug. Wat ben je toch een ster als je een vandalist bent.

·
--------------
2,761 Posts
^^ zal wel het werk zijn van die trieste londsdale jeugd daar op het stadhuisplein.

Mooie serie verder! Die graffs op de achterzijde van stratumseind mogen er zeker zijn!

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Ah, dat is snel. Ik ben nu, as we speak, bezig met m'n foto's te bewerken. Mijn serie komt er dus snel aan. Deze mag er zeker wezen, maar dat had is gisteren al gemerkt. ;) Favo's: # 11, 14, 17, 19!

Moeten we vaker doen. :) Met z'n 2-en zeulen met statief is toch wel fijner/gezelliger/veiliger. En met de fiets terug, want nachtfoto's maken duurt lang bleek wel weer! Is het trouwens nog gelukt met de Oude Toren?

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Hoe lang geleden is die brug daar gebouwd? Kan me niet herinneren dat ik hem wel eens gezien heb. Treurig natuurlijk datie slachtoffer van vandalen is geworden, maar met zoveel glas vraag je er ook wel een beetje om ;)

·
Urbanist
3,289 Posts
Discussion Starter · #8 ·
@Effes nee niet meer gelukt met de Oude Toren. Had de route TU (langs de dommel) genomen. Dus kwam er niet meer langs. Had ook geen zin meer om nog verder om te fietsen en de hele zooi weer uit te pakken en op te stellen.

Ik ben benieuwd naar jou serie..vooral die wegrijdende trein :)

@hooghoudt Die brug hebben ze niet gebouwd. Althans niet er plaatse. Hij is in één avond met kraanwagen op zijn plek gezet. Of beter gezegd; twee kraanwagens. De brug bleek namelijk te zwaar voor één kraanwagen. Als ik me niet vergis is dit afgelopen september gebeurd.

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Prachtserie dit! Complimenten, ik vind het zelfs de mooiste serie die je tot nu toe hebt gemaakt :)
Jammer alleen weer van de lage resolutie (de meesten zitten zo rond de 80 Kb) hoe krijg je dat toch voor elkaar? Je foto's verdienen dus zeker een betere resolutie!

·
Urbanist
3,289 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Ja ik weet al wat er mis is gegaan. Heb per ongeluk de 'automatic resise' bij imageshack aan laten staan. Niet nodig als je ze van te voren al geresized hebt. Vandaar de lage resulotie en het enigzins vertekent beeld.

1 - 11 of 11 Posts