Skyscraper City Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

·
...
173 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Erick van Egeraat heeft een internationale competitie voor het ontwerp van de nationale bibliotheek van de Russische deelrepubliek Tatarije gewonnen. Het gebouw komt te staan aan het Tukay-plein in het zuidwesten van het centrum van de hoofdstad Kazan. Het gebouw omvat 81.000 vierkante meter voor ‘verkenning en ervaring van kennis’.

Het complex kan worden opgevat als een overdekte uitbreiding van het stadscentrum. Een multifunctioneel, achttien meter hoog atrium doet dienst als een overgang tussen het stadscentrum en de bibliotheek.

artikel : http://www.architectenweb.nl/aweb/redactie/redactie_detail.asp?iNID=9828&iNTypeID=55

·
Bas
14,742 Posts
Vroeger op aardrijkskunde-les leerden we Kazan wèl als plaats, maar dat deze grote stad nu in Tatarije ligt, wist ik niet. En effe googlen, misschien kom ik dan meer te weten. Feit is, Kazan zal ik nooit van mijn leven nog bezoeken.

Over het ontwerp, ach het is wel wat vaag, maar ik denk dat het een aardig groot en machtig gebouw wordt. En dat kunnen ze best wel goed in Rusland, van die patserige indrukwekkende suikertaart-bouwsels neerzetten. Dat zet een stad pas op de wereldkaart.

·
Registered (m)user
2,962 Posts
Zo heb je ook nog Kalmukkië.
Klinkt ook exotisch maar dan wat kleiner. Er zitten daar wel een paar deelstaten die zelfs ook meer dan de moeite van een bezoek waard zijn als je ooit de gelegenheid er voor krijgt. Het is er nu alleen nog voor westerlingen niet altijd even veilig maar ook dat wordt steeds beter in die regio.

Nog wat info over tatarije

Maar het ontwerp is mooi en ook weer een mooie opdracht voor van Egeraat.

1 - 14 of 14 Posts