SkyscraperCity banner

1 - 20 of 181 Posts

·
Bike It!
22,064 Posts
Discussion Starter #1
Eind juli, begin augustus toerden wij rond in het zuidoosten van Canada. We begonnen onze trip in New York, waar we als fikse opwarmer een weekje verbleven. Van daaruit spoorden we via Niagara falls, Ottawa en Quebec naar Montréal. De komende weken kunnen jullie dus regelmatig een verse lading foto's verwachten.
Geen uitgebreid reisverslag, maar vooral veel beeldmateriaal.

We beginnen op een dag als vandaag op Ground Zero. Of liever errond, want als gewone sterveling kan je pas vanaf morgen het terrein zelf betreden. Op reservatie dan wel.

Iets verderop kreeg dit gedeukte kunstwerk een ereplaatsje bij Battery Park. Het sierde vroeger de esplanade tussen de twee torens.

Lower Manhattan.

·
Registered
1,161 Posts
Yes, weer een Benonie-serie :lol: Laat de foto's maar komen, het begin is in ieder geval alweer mooi als vanouds!

·
Registered
33,465 Posts
^^ Uiteraard ook bij mij daar ik eind augustus nog in NYC was. Mijn foto's volgen nog. ;)

·
Bike It!
22,064 Posts
Discussion Starter #6
Vriendelijke mensen hier! :) Bedankt!

We blijven nog even in Lower Manhattan en stappen door naar Battery Park, het zuidelijkste puntje van het eiland.
Ik vind het zelf niet m'n beste serie- de heiige lucht zorgde voor te weinig contrast- maar ze kon nu eenmaal niet ontbreken.

Aan Battery Park nemen elk jaar miljoenen toeristen de boot naar Liberty Island en Ellis Island.

Terug naar Manhattan.

·
Registered
33,465 Posts
Ik vind het zelf niet m'n beste serie- de heiige lucht zorgde voor te weinig contrast- maar ze kon nu eenmaal niet ontbreken.
Toch zijn het weer erg mooie en o zo herkenbare plaatjes geworden. Juist omdat ik ook pas drie weken terug ben uit de VS. ;)

·
Bike It!
22,064 Posts
Discussion Starter #8
^^ Bedankt. Ik kijk al uit naar jouw volgende reeksen. :)

·
Derp?
2,152 Posts
Prachtige foto's, doen mijn verlangen om weer eens terug te gaan naar NYC alleen maar toenemen!
Ik ben benieuwd naar de rest van de serie! :)

·
Bike It!
22,064 Posts
Discussion Starter #13
Dakterras van het museum:

En weer naar binnen:

·
Registered
33,465 Posts
We springen even binnen in het fantastische Metropolitan Museum of Art:
Daar ben ik ook geweest. :banana: De collectie is inderdaad fantastisch, en je foto's geven dat prachtig weer. Ik heb er niet of nauwelijks gefotografeerd. Ik wilde mij deze keer eens alleen op de collectie van dit bijzondere musem concentreren. ;).

·
Bike It!
22,064 Posts
Discussion Starter #16
Bedankt. Ik wou dat ik zelf ook meteen terug kon, maar dat zal nog wel eventjes op zich laten wachten.

Ik heb er niet of nauwelijks gefotografeerd. Ik wilde mij deze keer eens alleen op de collectie van dit bijzondere musem concentreren. ;).
Tja, in feite ben ik eigenlijk ook blij als er niét mag gefotografeerd worden, zoals in het Guggenheim. Dan kan ik even enkele uren zonder dat ding aan mijn nek. Maar als het wel mag, is er toch die drang... Soit, de collectie kan je evengoed bekijken op het internet of in dure catalogi, maar met de omgeving en de toeschouwers erbij, is er toch enige een meerwaarde.

We wandelen nog even verder door Upper East Side.
Deze New Yorker maak je geen blaasjes wijs.

Het traditionele warmteonweer komt eraan...

En toen werd het wat al te gortig om verder te fotograferen...

·
Registered
5,680 Posts
Gaat nog steeds niet vervelen. Al zijn de foto's op het terras van het Metropolitan Museum of Art en ook die van de regenachtige dag een welkome afwisselling. Top man!

·
Bike It!
22,064 Posts
Discussion Starter #18
Bedankt! :)

Fifth Avenue and Midtown East:

Grand Central Station.

Chrysler Building:

·
Registered
33,465 Posts
^^ Wederom prachtig Benonie. En veel onderwerpen zijn vergelijkbaar met wat ik gefotografeerd heb. Dat maakt het zien van deze foto's nog eens extra leuk. :eek:kay:

1 - 20 of 181 Posts