Skyscraper City Forum banner
1 - 4 of 4 Posts

·
Moderator
15,299 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Afgelopen zaterdag was ik per fiets naar Maassluis geweest, waar ik reeds een serie van heb geplaatst.

Voor de terugweg koos ik voor de overtocht per veer naar Rozenburg. Het leverde de volgende plaatjes op:

Alle foto's 18-08:

1. Op het veer Maassluis - Rozenburg

2.

3.

4.

5. Rozenburg, De Veerheuvel

6.

7. De Molenweg in Rozenburg

8. Molen De Hoop

9. Botlek - Droespolderweg

10.

11. Cabot

12. Vopak Terminal Laurenshaven

13.

14. Botlek Tank Terminal

15. Exxonmobile Chemical Holland

16.

17. Gevoelstemperatuur 75 graden, slinkende watervoorraad. Soms is zelfs Spijkenisse een paradijselijk vooruitzicht, maar het is nog even doortrappen.

18.

19. De Hartelbrug

20. Een belangrijke waterkering, de Hartelkering

21. Rechts het Hartelkanaal, links het Scheepvaart- en voedingskanaal

22. Hartelbrug

23. Spijkenisse met De Vier Werelden, Rokade en het Terras aan de Maas

24.

25.

26.

27. Hoogvliet

28. Spijkenisserbrug

29.

30.

31. Hoogvliet - Het Oosterbaken

32. En tot slot de Dorpskerk in Poortugaal

·
Registered
35,084 Posts
Prachtige serie van een hee; herkenbaar gebied voor mij waarbij de industriële complexen er opeens ook heel mooi uitkomen. Top gedaan. :)

·
Bas
14,736 Posts
Prachtige serie en voor mij geen onbekend terrein. Spijkenisse heeft wel een fors rivierfront gekregen, zeg. Weekendje Spijkenisse, ik heb uitnodiging op zak en ga binnenkort eens een kijkje nemen.
Eigenlijk jammer dat er niet meer op staat van Rozenburg, dat dorp heeft iets beters te bieden dan die 2 foto`s, maar ik begrijp het ook wel, je wilde weer terug naar huis met de fiets. De mooie industriële plaatjes compenseren dat in ieder geval en dat kun je erg goed fotograferen vanaf de fiets.
En het kraakheldere weer zorgt voor hele mooie foto`s. Waarvoor bedankt, Topaas.

·
Registered
6,070 Posts
Onwijs te gekke serie! :) Lekker afwisselend.
Bizar hoe duidelijk de Skyline van de Wilhelmina pier te zien is op foto 19.
Foto 30 is wel cool. Menige (middel)grote stad in NL zou jaloers zijn op zo'n stukje Skyline.

1 - 4 of 4 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.