SkyscraperCity banner
1 - 20 of 37 Posts

·
Registered
334 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Voor wie niet dagelijks de TV gids bestudeert: om 23:40 (vandaag = woensdag) komt op BBC1 het programma "Imagine" met de 1e aflevering van de 3delige serie "a short history of tall buildings". De BBC zegt zelf:
In the first of a three-part series which crosses the globe, Alan Yentob tells the intriguing story of the birth of the skyscraper, the magical "machine that makes the land pay", which became one of the icons of the 20th century. From the amusement parks and fairs of New York to the ruthless businessmen of Chicago, the influences that shaped the skyscraper are linked by passion, ego, greed and the relentless drive of technology.
Kijkt allen! :cheers:

·
Registered
334 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Ik heb hem intussen gezien. Leuke beelden, even de bouwput van Burj Dubai en een beetje Hong Kong, toen de geschiedenis: San Gimigliano en veel New York en Chicago, met mooie beelden van de klassiekers, o.a. Woolworth (met uitzicht op ground zero) en oude filmpjes van het Chrysler building in aanbouw. Natuurlijk ontbrak een praatje van ons aller Koolhaas ook niet, maar ik ben wel vergeten wat ie zei. Volgende week deel 2: de wolkenkrabber steekt de oceaan over, inclusief de mislukte jaren 60 Europese sociale woninghoogbouw. Ik denk dat deel 3 vooral over Azie zal gaan, want in de inleiding werden de hoogbouwstatistieken er al bijgesleept en dan kun je daar natuurlijk niet omheen.

·
Registered
334 Posts
Discussion Starter · #8 ·
@Michiel: Ik weet dat ze mijn site hebben bekeken, ze hebben ook Paul Kazmierczak telefonisch geinterviewd. Deze Paul is degene die het echte monnikenwerk verricht. Hij levert mij elk jaar de gegevens en ik bak er een site van, met wat eigen aanvullingen.
Voor wie niet weet waar het over gaat: het gaat hierom.

·
Registered
334 Posts
Discussion Starter · #11 ·
@aedificium erectum: Ja ik vind jouw foto's gewoon de beste!

Van de BBC site: volgende aflevering (BBC1)

Imagine...
Wed 18 May, 10:50 pm - 11:50 pm 60mins
Nederlandse tijd: 23:50-0:50

A Short History of Tall Buildings. Part 2:

The skyscraper goes global, and Alan Yentob gets to blow up a tower block from the 1960s. The tall building became fashionable around the world thanks to two giants of modern architecture - Le Corbusier and Mies Van Der Rohe. Their ideas changed the face of the world's cities: a legacy they could not have predicted, and certainly could not control.

From Liverpool to Chicago, the Rockefeller Centre in Manhattan to Trellick Tower in Notting Hill and the Ronan Point disaster in the East End of London, Alan Yentob explores this brave new world.

·
Registered
334 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Weer even oprakelen, voor de laatste keer. De laatste aflevering, tevens de uitsmijter:

Imagine...
Woensdag 25 mei, 23:40 - 0:40 BBC1 (NL tijd) 60mins

A Short History of Tall Buldings

Part Three:

There are now more tall buildings in the Far East than in North America, the traditional home of the skyscraper, while China, the world's largest country and fastest growing economy, is building cities at a rate unprecedented in the history of mankind. In the final instalment of this three-part series, BBC One's Imagine presented by Alan Yentob goes East to Hong Kong, a kind of laboratory for high-rise living; Shanghai, the biggest building site in the world, where tall buildings are symbols of the future; and Dubai, where the world's tallest building is currently under construction.

1 - 20 of 37 Posts