Skyscraper City Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

·
Moderator
15,304 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vanuit Florence gingen we per trein terug naar de stad waar de reis ook begon: Rome.

Alle foto's 01-08-2009:

1. De binnenplaats van Hotel Seiler

2. Via Nazionale

3.

4. Piazza della Repubblica

5. Met de metro gaan we naar Vaticaanstad voor een bezoek aan de Vaticaanse Musea. In de binnentuin vinden we de Cortile della Pigna

6.

7. Dan begint onze tocht langs de duizelingwekkende rijkdom aan kunstschatten die het Vaticaan rijk is

8. Onder, boven, links, rechts, echt overal is kunst

9. Het plafond

10.

11. De vloer

12. En nog meer plafond

13.

14.

15.

16. Detail van de wandkaarten

17. De Stanze van Rafaël, vier vertrekken vol unieke schilderkunst. Dit is de Stanza di Eliodoro met de Deliverance of Saint Peter

18. Plafond in de Stanza della segnatura

19. Stanza della segnatura - The School of Athens

20. Stanza dell'incendio del Borgo

21. Hierna passeer je de Sixtijnse Kapel, maar fotograferen is daar verboden. Dan is het even uitpuffen in de snikhete buitenlucht

22. Met uitzicht op de Sint Pieter

23. En dan vanuit het museum afdalen naar de uitgang via deze prachtige wenteltrap

24.

25.

26. Weer buiten is goed te zien dat het Vaticaan omringd is door een hoge stadsmuur

27. Vanuit Italië kijken we naar buurland Vaticaanstad

28. Een hoge trap brengt ons richting metro

29. Groeimarkt voor UPC

30. Piazza Santa Maria delle Grazie

31. Metro Cipro Musei Vaticani

32. Had ik al gezegd dat het warm was?.....

33. Via 4 Novembre, achter de bebouwing waar we naar toe kijken ligt het antieke Rome.

34.

35. Via della Pilotta

36. Pontificia Università Gregoriana

37.

38. Weer op de Via 4 Novembre

39. Hier kun je goed je Ferrari showen

40. Palazzo della Provincia

41. En nog een Ferrari

42. En met deze Ferrari sluit ik deze serie.

Binnenkort nog veel meer Rome

Zomer 2009: 1. vliegreis; 2. Rome; 3. Vaticaanstad; 4. Venetië: eerste indruk; 5. Venetië: Canal Grande; 6. Venetië: Basilica di San Marco & Palazzo Ducale; 7. Venetië: een wandeling door steegjes en over bruggen en pleinen; 8. Mestre; 9. Venezia Porto Marghera; 10. Bari; 11. Corfu; 12. Santorini; 13. Mykonos; 14. Piraeus; 15. Athene; 16. Olympia; 17. Dubrovnik; 18. MSC Musica; 19.Venetië: Het Lido en de Lagune; 20. Venetië: Murano, Burano, Torcello; 21. Rimini; 22. San Marino; 23. Florence, deel 1; 24. Pisa; 24. Florence, deel 2; 25. Florence, deel 3

·
Registered
5,413 Posts
Mooie foto's!

Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik van Rome moet vinden. Er is ongelovelijk veel moois te zien, maar ik heb altijd het idee dat ik de ziel van Rome mis. Ik ben er zelf een keer geweest, overigens veel te kort, maar die ziel moet ik zeker nog eens gaan ontdekken. :)

·
Of je worst lust
578 Posts
Mooie foto's! Brengt mooie herinneringen terug :) Ik dacht dat ik het toen warm had met 36 graden (en dan nog de Vesuvius beklimmen). Maar 51 graden? :eek2:

Geen last gehad van lange rijen bij de Vaticaanse Musea?

Ik dacht dat fotograferen in het Sixtijnse Kapel wel was toegestaan? Ik heb iig wel een paar foto's van gemaakt, helaas waren het best wel vage foto's. En de beveiligers daar riepen steeds: Silence please!

·
Moderator
15,304 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Mooie foto's! Brengt mooie herinneringen terug :) Ik dacht dat ik het toen warm had met 36 graden (en dan nog de Vesuvius beklimmen). Maar 51 graden? :eek2:
De thermometer hangt in de zon, maar de gevoelstemperatuur was dit zeker

Geen last gehad van lange rijen bij de Vaticaanse Musea?
Nee, het was wel heel druk, maar we waren snel binnen.

Ik dacht dat fotograferen in het Sixtijnse Kapel wel was toegestaan? Ik heb iig wel een paar foto's van gemaakt, helaas waren het best wel vage foto's. En de beveiligers daar riepen steeds: Silence please!
Iedereen maakte foto's, maar het mag niet en ze controleerden wel een beetje. Met een spiegelreflex val je net iets meer op dan met een compactcamera en ik ben natuurlijk buitengewoon braaf, dus als iets niet mag dan doe ik het ook niet :angel:

·
visit the world
8,182 Posts
Heerlijke serie! Blijft een geweldige stad! Ook hier komen de herrineringen al weer snel boven, maar goed voor mij is het dan ook nog niet zo lang geleden dat ik er was :)

1 - 9 of 9 Posts