Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
5,413 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hier een serie van clichéstad nummer 1 (Venetië = pleintje, bruggetje, toeristje, kanaaltje, bootje). Ik was er nog nooit geweest, mede omdat deze stad mij niet echt boeide. Bij toeval kon ik een bezoek brengen aan de stad en deze kans wilde ik toch niet aan me voorbij laten gaan.

De foto's zijn gemaakt op 13 mei 2007.

01. Nabij het CS

02. Idem

03. Hét bekende beeld vanaf zee, vlnr: de Campanile, de Basiliek van San Marco en het Dogenpaleis.

04.

05.

06.

07.

08.

09. De Brug der Zuchten.

10.

11. Het San Marcoplein met de basiliek van San Marco en de Campaniletoren

12. Duiven volop.

13. Basiliek van San Marco en een bult toeristen, da's eigenlijk niet echt wat voor mij.

En dan nu het échte Venetië: smalle steegjes, al dan niet met kanaal, pleintjes en (helaas) toeristen!

14.

15. Het is natuurlijk dé stad voor een doorsnee koppel om eens lekker romantisch te gaan doen.

16.

17.

18. De Campaniletoren duikt weer op.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25. Een toeristische stad is natuurlijk geen toeristische stad als er geen Afrikanen zouden zijn die handtasjes op hun kleedje verkopen.

26.

27.

28.

29. Naast alle schoonheid is er her en der wel wat verval, ook Venetië ontkomt er niet aan.

30.

31.

32.

Dat was 'ie weer.

Ondanks mijn vooroordelen over deze stad (die overigens wel bleken te kloppen) is hij me redelijk goed bevallen. Naast alle bekende dingen vind je er toch een hoop onbekende steegjes, kanaaltjes, pleintjes en kerkjes en dat is zeker de moeite waard. Maar ja, al die toeristen hè. :eek:hno:

Bedankt voor het kijken, reacties, tips, moppen, enz. zijn van harte welkom! :)

·
Registered
1,214 Posts
Ik dacht er altijd net zo over als jij. Venetie trekt mij ook niet bijzonder, maar toch wil ik de stad wel een keertje bezoeken, waarschijnlijk in de winter een keer, want dan is het aantal toeristen veel lager. Het weer kan dan bijzonder slecht zijn, maar dat heeft ook wel z'n charme. Je foto's zijn trouwens super mooi.

Favo's: #2, 7 en 18

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Hele mooie foto's. Venentie moet je idd een keer gezien hebben. Er heerst een aparte sfeer, maar idd, die vele toeristen, das nooit leuk en dat probeer ik ook altijd zoveel mogelijk te ontwijken.

De keer dat ik er was, was gelukkig wel een stuk minder druk dan het bij jou was. Ben je toevallig nog naar dat grote, oude stadion geweest met die hoge tribune die er wel heel gammel uitzag. Als je aankwam lopen, suisde de wind door die tribune en dan leek het net gejoel van supporters, echt raar.

Vele favo's tussen je foto's, maar ook zeker echte toppers, zoals 1, 2, 9, 18, 20 en 23

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Het trok mij ook nooit zo, maar toen ik op kosten van de baas met het bedrijf daar een lang weekend ging chillen, heb ik het toch erg naar mijn zin gehad.

Toch wel een leuke stad om eens te bezoeken.

5 en 18 zijn favoriet!

·
Balkbrug, the Netherlands
208 Posts
Mooie foto's zeg, stuk voor stuk toppers! Vorig jaar ben ik er ook geweest (2e keer) en het is niet leuk om continu japans of amerikaarns gekwaak te moeten aanhoren...
Desondanks vond ik het een prachtige sfeervolle stad.

nr. 14 is mooi

·
Bike It!
22,249 Posts
Steden waar meer toeristen rondlopen dan inboorlingen tracht ik te mijden, maar soms ontkom je er niet aan. Geruststellende gedachte is dat je meestal ook zelf een toerist bent, zij het zonder obligate witte broek, heuptasje en niet in het kielzog van een betweterige stadsgids.

Maar deze fotoserie vind ik prachtig. Vooral het tweede deel is boeiend, al is #5 idd een knaller. #18 lijkt wel een schilderij.

Maar ook #20, 23, 32 en nog een hoop andere zijn favo's.

·
Bas
14,519 Posts
Goede plattegrond = lekker zwerven.

Maar ja, daar waar toeristen zijn, is vast wel wat te zien. Ik ben twee keer in Venezia geweest, de eerste keer met rondleiding als een echte toerist, de tweede keer zelf met de trein. Die ochtend pakten we weer de toeristische sightseeing en daaraan ontkom je nu eenmaal niet.

Die middag echter, we hadden een super-gedetailleerde plattegrond van de stad, gingen we richting gevangenisbuurt (westzijde stad), daar waar je geen toeristen meer tegen kwam. Kijk, da`s nou interessant, dan zie je het echte Italië. Inderdaad, met de toeristenstroom ga je een tijdje mee, maar in elke stad wijk je op gegeven moment af van de route. Zo zaten we in New York City de vierde dag ook al op Staten Island, geen toerist gezien. In elke goed bezochte stad, zelfs in Venezia, kun je gelukkig plekjes ontdekken waar ze niet meer merken dat je een toerist bent....heerlijk gevoel.

·
Registered
4,042 Posts
Mooie serie weer. Favoriete foto is nummer 5

Er zitten platen tussen die goed passen in toeristenfolders over Venetië. Als je op een of andere manier een mogelijkheid had om je foto's aan een groter publiek te tonen, dan verwacht ik dat je wel eens potentiële kopers zou kunnen aantrekken. ;)

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Ook hier 5 als favoriet.
En een gedetailleerde plattegrond? Bij hebben tot daar toe, maar er dan zo weinig mogelijk naar kijken! Er is niets zo leuk als verdwalen in een onbekende stad.

·
Urbanist
3,289 Posts
Een unieke stad die je zeker een keer bezocht moet hebben. De hoeveelheid toeristen bederft het soms wel eens, maar als je even ietjes dieper de stad in gaat dan tref je geen toerist meer aan. Dan is het dwalen door kleine steegjes en smalle grachten. Ondanks de vooroordelen een zeer boeiende stad (tenminste dat is mijn ervaring).

·
Banned
7,712 Posts
Niet overdrijven over de toeristen, AUB. Venetië heeft geen verkeer. In veel opzichten is Venetië rustiger dan Amsterdam.

·
Registered
5,413 Posts
Discussion Starter · #14 ·
^ Nee nouja, het is nou eenmaal zo. Het is net wat railway stick zegt, waar het druk is zal wel wat te zien zijn. En zo is het, overal waar je kijkt is het mooi. Maar toch gaat de échte charme van steden zoals Venetië voor een groot gedeelte verloren door de toeristen, simpelweg omdat er zoveel moois is op een klein stukje aarde. Bijvoorbeeld in Londen, Parijs of New York zijn waarschijnlijk dagelijks veel meer toeristen, maar omdat deze steden zoveel groter zijn gaan de toeristen op in de stad en hebben ze, op de toeristische attracties na, niet de overhand in het straatbeeld en die hebben 'ze' in Venetië wel. Maar ach, ik ben zelf ook toerist, dus wat klaag ik eigenlijk? ;)

@Iedereen: Bedankt voor de reacties tot nu toe. :)

·
Carpe Diem
1,183 Posts
Waarom allemaal klagen over het toerisme? Steden zoals Venetie leven van de toeristen en bovendien geeft dat een bepaalde charme.

Ow trouwens de foto's zijn geweldig en Venetie is een MUST-SEE!!

·
Registered
5,413 Posts
Discussion Starter · #16 ·
Een foto die ik niet in deze thread had opgenomen staat nu in de UPC-finale. Ik wist niet zo goed wat ik met die foto aan moest, maar toch vond ik 'm wel orgineel en wat de titel moest zijn was ook meteen duidelijk. Dus ik postte 'm in de UPC om te kijken wat anderen ervan zouden vinden. Hij werd door zoveel mensen gewaardeerd dat hij nu in de finale van deze week staat. :carrot:

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Erg strakke, frisse platen. Tja, ik zit een beetje met hetzelfde als jij, Venetië is doodgehyped, maar aan de andere kant 'heeft het toch wel wat'. Toch zou ik er nooit een aparte reis voor maken. Meer zo'n 'nu we toch in de buurt zijn' bezoekje.

Favo's: #4, 5, 12 en 22.

En gefeliciteerd dat je plaat in de finale staat! Bizar dat #4 in de finale staat. Het begint steeds meer een Engels feestje te worden daar, jammer.

·
Banned
6,813 Posts
Ik kan eigenlijk geen favoriet kiezen, het zijn allemaal ontzettend mooie foto's!

Zowel kleuren als composities zijn perfect!

·
Registered
3 Posts
:) Ok, here's my very first reply @ skyscrapercity, but with this thread created last yr :p
I'm a bit lazy to name my fav ones, coz there quite a lot of them! :) like those gondolas on the narrow canels! Reminds me of a romantic comedy :p
But why you were not on one? A gondola? or you just enjoyed the time on it without photoworks :)

1 - 20 of 22 Posts