SkyscraperCity banner
1 - 20 of 27 Posts

·
-|-
710 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik rij daar soms langs en zie dat ze van alles aan het doen zijn in de omg van Schiedam CS. Daarnaast zijn ze op de oude parkeerplaats van Schiedam CS iets aan het bouwen. Ik hoop niet een qpark parkeerplaats waar je 2.50 euro per uur moet betalen ipv van de vroegere 2 euro per dag, maar helaas heb ik te veel stations hun semi-gratis parkeerplaatsen zien inruilen voor een dure qpark.

Maar, weet iemand wat ze allemaal aan het doen zijn in de omgeving van Schiedam CS?

·
Registered
1,001 Posts
Dat heeft misschien ook te maken met de aanleg van de nieuwe tramsporen, de lijn krijgt daar een nieuwe route zodat deze ook een halte bij het station krijgt.

·
Registered
896 Posts
Ja, het is inderdaad de aanleg van een nieuwe tramverbinding via Schiedam Centrum waaraan men nu hard werkt. Deze moet aan het eind van de zomer in gebruik worden genomen.

·
Registered
14,150 Posts
De DCMR krijgt er een nieuw kantoor (het oude komt dus onvermijdelijk leeg te staan) en daarnaast zijn de hondjes en puppies van TCN iets aan het doen met een amusementscentrum.
Prorail is overigens bezig met de aanleg van een graanveld op het station. Dat heeft wellicht met de sterk gestegen graanprijs te maken.

·
Walk your talk
843 Posts
Het hele gebied achter het station valt onder het plan 'Schieveste'. Men is begonnen met fase 1, en dat is het kantoor waar Sol het over heeft.

·
-|-
710 Posts
Discussion Starter · #13 ·
€4.80/dag! Vorige jaar was het nog €2.00/dag

Elke vrije of betaalbare parkeerplaats in de buurt van een NS is verkocht (voor een zeer zacht prijs) aan Q-Park! Ik heb in veel plekken prijzen zien gaan van gratis naar 15 euro per dag!

Openbaar vervoer in Nederland is al duurder dan rijden per auto en met deze parkeertarieven helemaal!

Ik heb een keer met iemand van de Gemeente gesproken en zijn reactie was "10 euro per dag val mee, in Amsterdam betaal je 3.50 per uur"!

·
Registered
113 Posts
€4.80/dag! Vorige jaar was het nog €2.00/dag

Elke vrije of betaalbare parkeerplaats in de buurt van een NS is verkocht (voor een zeer zacht prijs) aan Q-Park! Ik heb in veel plekken prijzen zien gaan van gratis naar 15 euro per dag!

Openbaar vervoer in Nederland is al duurder dan rijden per auto en met deze parkeertarieven helemaal!

Ik heb een keer met iemand van de Gemeente gesproken en zijn reactie was "10 euro per dag val mee, in Amsterdam betaal je 3.50 per uur"!
En dan vragen ze zich nog af hoe het komt dat mensen hun auto niet laten staan.

1 - 20 of 27 Posts