SkyscraperCity Forum banner
1361 - 1380 of 1490 Posts

·
Registered
361 Posts
__Abigail__ said:
Als er mensen over de A2 rijden die niet opletten, dan lijkt me dat een extra argument om de snelheid niet te verhogen. Misschien moet die zelfs terug naar 80km/uur. ;-)
Juist WEL.
Hoe lager de snelheid onder de 'gevoelsmaximumsnelheid' is hoe minder je oplet. Even iets uitgelegd. Op oude binnenwegen met nog 80, lijkt dat heel hard en let je erg op. Wordt de weg rechter en breder, dan voelt het langzamer en let je minder op. De A2 is daarop een absoluut dieptepunt, het voelt gelijk met 100 gelijk aan 50 op een 2baans snelweg. Om de snelheid hoog genoeg te maken op alert te blijven moet het minstens 150 worden...

·
Registered
1,764 Posts
Juist WEL.
Hoe lager de snelheid onder de 'gevoelsmaximumsnelheid' is hoe minder je oplet. Even iets uitgelegd. Op oude binnenwegen met nog 80, lijkt dat heel hard en let je erg op. Wordt de weg rechter en breder, dan voelt het langzamer en let je minder op. De A2 is daarop een absoluut dieptepunt, het voelt gelijk met 100 gelijk aan 50 op een 2baans snelweg. Om de snelheid hoog genoeg te maken op alert te blijven moet het minstens 150 worden...
Met die logica zou het dus het beste voor de veiligheid zijn als in alle 10 banen verkeer zowel richting Amsterdam als naar Utrecht zou gaan...

·
Moderator
58,443 Posts
Waarom niet een eerlijk systeem dat afhankelijk van de drukte de snelheid op de borden aangeeft. Dynamisch maken die handel. Mag inclusief de trajectcontrole. Dus 130 op de borden, controle op 130 (incl. foutmarge natuurlijk). Net zo bij de andere snelheden. En politici laten afblijven, zowel PVV/VVD als GroenLinks/SP.
Het draagvlak voor een trajectcontrole zou heel wat groter zijn als ze niet telkens gebruikt worden om zeer lage maximumsnelheden mee te handhaven. Bijvoorbeeld heel Italië zit vol met trajectcontroles (meer dan 2.500 kilometer snelweg heeft het) maar vrijwel alleen op plekken waar de maximumsnelheid 130 is. De acceptatiegraad is zeer hoog, want alleen de idioten worden beboet.

·
Premium Member
41,284 Posts
^^ Juist, Dat is bij velen de bottleneck. Men misbruikt eigenlijk het principe van de trajectcontrole, dat zorgt voor veel ergernis bij de gemiddelde weggebruiker. Ook al hoeft voor mij persoonlijk 130 km/h ook weer niet, maar 120 km/h is gewoon de juiste maximum snelheid op vrijwel alle NL snelwegen.

·
Registered
1,090 Posts
mensen met een beperkte visie, met een eenmaal ingenome standpunt tegen iets, plaatsen wat domme opmerkingen om reacties uit te lokken terwijl ze helemaal niet in zijn voor duscussie of hun zienswijze bij te stellen cq toe te geven dat ze misschien wel ongelijk hebben.
Dit houden ze dan net zo lang vol tot de ander het maar laat zitten, en denken dan dat ze gelijk hebben...jammer :eek:hno:

niet reageren lijkt mij het beste, hoewel het soms moeilijk is:
Ik denk dat dit een beetje overmatig onaardig is.

De techniek van Abigail, de consequenties van een stelling wat verder doortrekken om te kijken of die dan nog stand houdt. Het lijkt op het eerste gezicht op getroll, maar is nuttig om een discussie scherp te houden.

Irrelevant hoe je nou denkt over die snelheidsverhoging, het lijkt me goed de argumenten die we gebruiken ook te toetsen. Het "onveiliger" argument komt míj nogal gezocht over, met een hoog psychologie van de stamtafel gehalte. Ik denk dan ook dat het terecht is dat daar een kritische opmerking over komt.

't is hoe dan ook een vervelende discussie (niet zozeer hier, als wel in de landelijke media). Ikzelf ben niet zo'n fan van hogere snelheden, dus had ik een week terug terug het idee dat de huidige regeling prima is, mede omdat er een goede reden voor is. Het onderzoekje door/voor Trouw vond ik eigenlijk het eerste inhoudelijke argument bevatten, naast een heleboelpolitiek loopgravengedoe in deze discussie.
Mochten die resultaten inderdaad betrouwbaar zijn, dan lijkt me logisch dat er na de zomer, als het stof van dit campagnestuntje een beetje is neergedaald, eens een goed gesprek wordt gevoerd met de betrokken gemeentes, om te kijken wat een goed compromis kan zijn.

·
Premium Member
41,284 Posts
^^ Erg fraai. :)

·
Enjoy your freedom!
14,007 Posts
Wow, je ziet er weinig van als je er rijdt van dat vlechtwerk op de A2 bij Eindhoven.

·
Enjoy your freedom!
14,007 Posts
Nog steeds, ik was er dit weekend en vandaag weer en het is een gigantische bouwplaats maar ze moeten nog echt de diepte in gaan. Helaas geen foto's kunnen maken tijdens het rijden...
Afgelopen weekend doorheen gereden. Er stond een bord dat deze werkzaamheden duren tot 2026!!! Dat is dus nog 14 jaar!

·
Enjoy your freedom!
14,007 Posts
Ik zie het net op hun site, gelukkig :)

Eind 2016 Oplevering verkeersinfrastructuur

2026 Oplevering laatste vastgoed

·
Registered
1,819 Posts
Vandaag weer eens op bezoek geweest bij MVV, maar wat een bouwput en wat een impact op het uiterlijk van de stad voor de komende jaren vanaf de A2. Overigens, we krijgen het in NL niet voor elkaar om fatsoenlijk een tunnel te openen bij Roermond en Utrecht met een buis per richting en die in Utrecht zelfs gebouwd als landtunnel. Waarom zou het dan goed gaan met een 2-laags tunnel bij Maastricht? Of zijn de veiligheidsinstructies vanuit de overheid inmiddels bekend?

·
Speed freak
1,182 Posts
Vandaag over de A2 gereden in de erg vroege uurtjes, wat een slaapverwekkende bende zeg met de TC, heb mijzelf moeten vermaken met dingen als :

De voorruit schoonmaken.
Slalommen.
Een beetje rotzooi opruimen uit mijn dashboard kastje.

Iemand nog andere ideeén om je te vermaken op een lege A2 @100km/h ? Misschien een keertje vluchtstook stop oefenen, alarmlichten aan, vervolgens zo hard mogelijk naar de 100 trekken ?
Koeien tellen ?
Kloten met de opties aan je radio ?

1361 - 1380 of 1490 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.