SkyscraperCity banner
1 - 20 of 42 Posts

·
Okee
77 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Na een langetijd van locatie's bezoeken wil ik jullie graag niet weerhouden van de foto's. De foto's zijn gemaakt in Nederland, Belgie en Duitsland.

Verlaten dierenartsenschool:
1.

Verlaten zwembad:
2.

3.

Verlaten Graftombe:
4.

Verlaten kasteel:
5.

6.

Verlaten stoomzagerij:
7.

8.

Verlaten school:
9.

10.

11.

Verlaten kristal fabriek:
12.

13.

14.

Verlaten steenkolenmijn:
15.

16.

(Op mijn website staan ook foto's van in de mijn)

Verlaten bierbrouwerij:
17.

18.

19.

Verlaten Textiel fabriek:
20.

21.

Verlaten Textiel fabriek2:
22.

23.

24.

25.

Ik hoop hiermee iedereen te laten zien wat voor mooi's we allemaal weg aan het gooien zijn.. Mocht je echter nog meer willen zien verwijs ik je graag naar mijn site www.pauljaspers.com

·
Human
259 Posts
Wauw! echt topplaten.. :cheers: Prachtige plekken waar eerst volop bedrijvigheid was nu compleet verlaten, echt prachtig in beeld gebracht..

·
hemelschraper
2,022 Posts
Schit-te-rend!!!

·
Okee
77 Posts
Discussion Starter · #10 ·
foto 11 zou zo een kaft voor een horror film kunnen zijn
Het enge is ook dat ik niks aan de foto heb bewerkt. De kleur groen kwam door de struiken en boven voor het raam. Was namelijk in een kelder.
De locatie heeft ook vervellende verhalen als tijdens de WOII er mensen proeven zijn gebeurd. En iets waar ik niet in geloof, sommige mensen hebben gillende kinderen gehoord paar jaar geleden.

Tijdens mijn overnachting in dit gebouw heb ik niks gehoord van gillende kinderen maar kan ook komen door te veel drank van de avond :cheers:

@ qzzq thanks!

·
Crooswijkert
5,785 Posts
Wat een schitterende foto's! Ik zie op je website dat je pas sinds kort fotografeert en dat maakt het nog ongelofelijker.

Wat voor apparatuur gebruik je? :)

·
Okee
77 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Wat een schitterende foto's! Ik zie op je website dat je pas sinds kort fotografeert en dat maakt het nog ongelofelijker.

Wat voor apparatuur gebruik je? :)
Bedankt voor je reactie :)
Ik maak gebruik van de Sony A300 met daarbij de standaard kit lens 18-70 mm, Minolta 75-300 mm en een minolta 50mm 1.4 prime

·
Derp?
2,192 Posts
Inderdaad een geweldig mooie, sfeervolle serie! Leuk, een keer wat anders als gebouwen en straatscenes :cheers:
Heb je trouwens nog veel aan de foto's gesleuteld voordat je ze online hebt gezet?

·
Okee
77 Posts
Discussion Starter · #16 ·
Inderdaad een geweldig mooie, sfeervolle serie! Leuk, een keer wat anders als gebouwen en straatscenes :cheers:
Heb je trouwens nog veel aan de foto's gesleuteld voordat je ze online hebt gezet?
Bedankt voor je reactie, wat versta je onder gesleuteld, meeste foto's die ik maak zijn HDR dus drie foto's van de zelfde object met verschillende licht sterkte. Dus licht er aan wat je veel vind maar ik heb ze alleen bij elkaar toegevoegd en daarna zet je er een kader omheen in photoshop..

Foto's worden gemaakt op een statief met een ontspanner waardoor ik de kans heel erg klein maak voor wazige foto's en daarnaast speel ik gewoon heel veel met me diafragma en sluitertijden..

·
-
3,630 Posts
Mooie foto's! :eek:kay:

·
Registered
4,042 Posts
Prachtige platen!! Favo's 1,3,11 en 19
Ik maak gebruik van de Sony A300 met daarbij de standaard kit lens 18-70 mm,
Deze heb ik gisteren ook gekocht, niet met de standaard kitlens maar met een 16-105 mm lens. Zo te zien is er veel leuks uit te halen, dat doet me goed. :)

Dan maak ik meteen van de gelegenheid gebruik om een paar vragen te stellen, als je het niet erg vindt: Ik maak graag foto's van stadslandschappen, waarbij ik niet altijd gebruik wil maken van een laag diafragma. Tot nu toe lukt het me nog niet zo goed om de juiste scherpte te krijgen. Met welke instellingen heb je foto 9 zo mooi scherp gekregen (daarmee bedoel ik het hele gebouw)? Handmatig, met puntmeting of met meerdere focuspunten?

Maak je gebruik van de mogelijke 10 megapixels of selecteer je een lager niveau zoals 5 of 2,5?

En sla je je foto's op in RAW of JPG?

·
Okee
77 Posts
Discussion Starter · #20 ·
Prachtige platen!! Favo's 1,3,11 en 19
Deze heb ik gisteren ook gekocht, niet met de standaard kitlens maar met een 16-105 mm lens. Zo te zien is er veel leuks uit te halen, dat doet me goed. :)

Dan maak ik meteen van de gelegenheid gebruik om een paar vragen te stellen, als je het niet erg vindt: Ik maak graag foto's van stadslandschappen, waarbij ik niet altijd gebruik wil maken van een laag diafragma. Tot nu toe lukt het me nog niet zo goed om de juiste scherpte te krijgen. Met welke instellingen heb je foto 9 zo mooi scherp gekregen? Handmatig, met puntmeting of met meerdere focuspunten?

Maak je gebruik van de mogelijke 10 megapixels of selecteer je een lager niveau zoals 5 of 2,5?

En sla je je foto's op in RAW of JPG?
Goede aankoop :)

Bijna al me foto's maak ik met een statief en ontspanner. Daarbij maak ik ook meestal 3 foto's van 1 object zodat ik een hdr foto kan maken..
Foto 9 heb ik op stand P gemaakt met meerdere focuspunten..

Wist niet van de mogelijkheid betreft 5mp en 2,5 mp maar alles schiet ik gewoon op 10mp..

Wel maak ik alleen maar foto's in RAW. hierdoor kan je altijd nog op de pc iets veranderen mocht je een verkeerde wit balens hebben.

Veel plezier met je A300 :D

1 - 20 of 42 Posts