Skyscraper City Forum banner
1 - 2 of 2 Posts

·
Registered
4,636 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Beste mensen,

Voor voor ons was de vakantie van 09 een hele vreemde. Mijn vriendin en ik hadden gepland om in Noord Italie twee weken te vertoeven. We zijn met het vliegtuig aangekomen om onze reis verder met het openbaar vervoer te vervolgen, dat ging heel goed. Nog bedankt voor de tips daarover van de mensen die mijn vragen beantwoord hebben. Na 4 dagen kregen we triest bericht uit Nederland, een dierbaar iemand van ons was overleden. We zijn terug gegaan naar NL om bij de begrafenis te kunnen zijn. Een paar dagen na de begrafenis hebben we besloten om nog een paar dagen naar Zuid Limburg te gaan om er toch nog wat van te maken. Een heel lang verhaal, een paar interessante plaatjes van Verona, Maastricht en Aachen. Commentaar is altijd welkom. Ik ben geen proffesionele fotograaf dus verbeterpuntjes zijn ook altijd welkom. Verder kan ik geen extra diepgaande informatie geven, ik heb de foto´s even snel erop gezet.

Verona:

Verona is stad met ongeveer 250.000 inwoners. Het heeft een prachtig oud centrum met veel bouwwerken uit de eeuwen van de Romeinse tijd.

Skyline van Verona met o.a. de Ponte Pietra en de Torre dei Lamberti:

Drukke winkelstraat in Verona met op de achtergrond Torre dei Lamberti, onderdeel van een kerk. De toren is 85 en in 15e eeuw voltooid

De toren van dichtbij:

Onderdeel van de verdedegingswerken van de stad:

Maastricht:

Avenue Ceramique met op de achtergrond een woontoren rond de 55 meter hoog:

Er staan mooie blokken aan de avenue, dit is een voorbeeld:

Dat was Maastricht alweer. Ik ga binnenkort wel weer eens naar Maastricht, dan zal ik eens een uitgebreidde serie maken.

We zijn ook nog in Luik geweest maar daar heb ik geen foto´s gemaakt. Dan nog een aantal van Aachen. Aachen is een hele mooie en relaxte stad dichtbij het Drielandenpunt. De stad heeft me aangenaam verrast met haar vele gezichten.

Aachen (Aken of Aix la Chapelle zoals de Franstaligen het noemen):

De toren van de Dom van Aken vanaf een hoger gelegen wijk in de buurt van de universiteit:

Een van de kerktorens van Aken, deze toren is niet van de Dom:

Dichterbij:

Het raadhuis is een prachtig gebouw, de buitenkant is pas gerenoveerd, ze zijn nu met de binnenkant bezig. Het gebouw stamt uit de 14e eeuw:

Deze twee fotos´s zijn minder geslaagd:

Het gebouw aan de andere kant:

De binnenstad ziet er netjes en schoon uit, veel historische panden zijn gerenoveerd:

Een laatste blik:

Bedankt voor het kijken. Misschien een beetje een vreemde serie, maar dat was mijn vakantie ook.

1 - 2 of 2 Posts