Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 20 Posts

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Met dank aan Jan gisteren een prima dag in Rotterdam gehad, met als hoogtepunt natuurlijk het bezoek aan de top van de Montevideo. Maar ook het symposium ervoor was zeker de moeite waard.

Vooral de presentatie over de Burj Dubai was interessant. Wazig project, zo'n megatoren in een gebied dat nu nog compleet leeg is. En de hoogte is nog niet eens precies bekend bij de aannemer... ze hebben geloof ik gecontracteerd voor 720 meter o.i.d, maar voor de top bestaan verschillende opties, waardoor 'ie ook op zo'n 850 meter kan uitkomen. :eek:

Ook de presentaties van Francine Houben en een vent van ING over "Royal Highrise Living" waren zeker boeiend.

Toen naar de top. Bouwhelmpje op en in de bouwlift. Voor mij de eerste keer in zo'n ding. Nu dacht ik toch wel redelijk over m'n hoogtevrees heen te zijn, maar die kwam hier weer helemaal bovenborrelen, rammelend naar de 26e verdieping. De tweede bouwlift heb ik dus maar gelaten voor wat 'ie was en ben gaan lopen naar de 42e. Daar hadden wij de "zware" taak de bezoekersstromen in goede banen te leiden. Kortom, fotograferen dus. :) En daar krijgen we dan nog een boekenbon voor ook. :eek:kay:

Na afloop nog even met een paar forummers gaan eten en kort naborrelen in de stad. Prima dag! :cheers:

Genoeg geluld, de foto's. Ze zijn niet allemaal even geslaagd: er was niet al te veel licht. Lange sluitertijden dus, en bij winderig weer leidt dat nog weleens tot bewogen foto's...

1. Deze jongen dus...

2. ...waar een Hooglander zich thuis voelt!

3. Hoge Heren

4. WPC

5. WPC

6. Stukje fietsen...

7. Beetje varen...

8. En dan naar boven. Uitzichtje...

9. Helm verplicht!

10. Hier woon je straks niet slecht...

11. Die andere hoge...

12. Den Haag. En onderaan het groothandelsgebouw dat best wel groot afsteekt ten opzichte van die kleine huisjes...

13. Havens, Mullerpier en Euromast

14. InHolland

15. InHolland-student

16. Mooi he?

17. Hotel New York

18. Het centrum

19. Nogmaals centrum

20. Kop van Zuid

21. De verbindende schakel

22. Vanuit een appartement. Links Den Haag...

23. Best wel diep!

24. Erasmus MC

25. Al geflext vandaag? Leuker wel!

26. Paar verdiepingen...

28. WPC

27. Mmmmm....

34,938 Posts
Ja mooie serie, ik krijg heimwee...

Meest interessante stukken van Rdam dit moment toch wel Kop van Zuid (hoewel nog te doods dus snel doorbouwen) en Wijnhaveneiland, waarvoor hetzelfde geldt.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
@Natataek: daar moet je eerst heel hard voor werken voor Jan, de grote baas van dit forum en ook van Stichting Hoogbouw.

·
heanig an
4,554 Posts
^ In Drenthe binnenkort ook een toren van 152 meter?

Vertigo said:
rammelend naar de 26e verdieping. De tweede bouwlift heb ik dus maar gelaten voor wat 'ie was en ben gaan lopen naar de 42e.
Maar goed dan dat je die 2e niet hebt genomen, die rammelde nog veel erger.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
^ die 2e lift ging ook langzamer en was ook kleiner. Het leuke was dat je niet naar buiten kon kijken, dus het verrassingselement was lekker groot (wat betreft uitzicht)

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
@ Nexxd (bericht 2): Vind je foto 28 niet mooi dan :p Klein foutje bij de nummering blijkbaar ;-)

Maar 'k wil ook wel eens naar de Montevideo, als ik mijn studentenstadje van vorig jaar nog eens ga bezoeken of zo.

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Discussion Starter · #16 ·
Was nog vergeten deze pano te plaatsen. Is geen geweldige pano, maar geeft wel een leuk overzicht van de hele Kop van Zuid. Als je het zo ziet is het eigenlijk een klein gebiedje.... dat nog wel wat meer hoogbouw kan gebruiken!

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Het uitzicht gaat wel een beetje veranderen in de toekomst (Maastoren niet ingetekend, weet niet precies waar die komt. Perspectief klopt ook niet helemaal, maar het geeft een idee).

1 - 20 of 20 Posts