Skyscraper City Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Gouda's Glorie
7,884 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hier op het Holland Hoogbouw Forum houden we graag van steden, en dan het liefst van het positieve van steden: mooie, glanzende wolkenkrabbers, drukke zakenlui, gezellige kroegen, enz.

Maar steden hebben ook een andere kant. Van verval, leegstand, armoede en desolaatheid. Maar hoe treurig ook, het kan ook heel mooi zijn. Plaats in deze topic alle foto's die iets te maken hebben met 'de keerzijde' van de stad.

Een voorzetje van mij:

Vrede by WindwalkerNld, on Flickr

Vlag by WindwalkerNld, on Flickr

Decay by WindwalkerNld, on Flickr

Letting the dog out by WindwalkerNld, on Flickr

IMG_4775 by WindwalkerNld, on Flickr

Sunhill Fashions Ltd by WindwalkerNld, on Flickr

·
Zitterd veur ummer
2,097 Posts
Fantastich idee! mooie foto's, welke stad is dit? zo te zien in Groot-Britannie, maar waar?

Hier een paar van mijn stedelijk verval foto's :

1.

Te beginnen in Sittard, m'n woonplaats. Dit is Thienbunder, een wijkje dat gesloopt wordt.

2.

Op zoek naar het circuit de Catalunya nabij Barcelona belanden we in een in onbruik geraakt industrieterrein. Ik weet niet precies waar het was, waarschijnlijk Mollet del Valles.

3.

Rotterdam, als ik me niet vergis de Hoogstraat.

4.

Antwerpen, nabij het Centraal Station.

5.

Brussel, de Marollen. Op veel stukken een sfeervolle, iets vervallen wijk, maar aan de voet van het Justitiepaleis zag het er akelig vervallen uit.

6.

De Akerstraat in Heerlen. Een straat met veel gezichten. Tweehonder meter noordelijker staan grote, nette huizen uit de jaren 20/ 30, terwijl een stukje verderop deze beruchte 'drugsstraat' ligt.

7.

Maastricht, oude fabrieken nabij het Bassin.

·
Bike It!
22,249 Posts
Zou ook leuk zijn te weten waar het is......
Bij mij kan je dit nagaan bij de eigenschappen van de foto's. De eerste 8 zijn genomen in de Baltische Staten, respektievelijk Narva, Klaipéda en Kaunas. De laatste foto in Brussel, vlak achter het koninklijk paleis.

5.
Brussel, de Marollen. Op veel stukken een sfeervolle, iets vervallen wijk, maar aan de voet van het Justitiepaleis zag het er akelig vervallen uit.
Die sociale flats worden momenteel grondig gerenoveerd:

(foto Filou)

·
-
3,631 Posts
Leuke fotothread, goed verzonnen! :eek:kay:

1 - 12 of 12 Posts